Gå til innhold

Byttet GPU kjølepasta, Andre som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Hey igjen!! fant ut her en dag at jeg skulle prøve og bytte kjølepasta på mitt Sapphire 9700. Byttinga gikk bra det og nå ca 1 uke etter tenkte jeg at jeg skulle prøve og klokke litt.. startet ATitool og fikk sjokk da ATitool klokket core opp til 360 mhz uten artifacts med orginal kjøling! før gikk kortet bare stabilt opp til 335 mhz på core! Fikk da 5103 3Dmarks! (før ca 4300 max)

Så hvis det er andre som har byttet kjølepasta og fått bedre ok resultater etterp , post dem her!

Mvh Hans Georg

-

Har lett etter lignende poster men fant ingenting her som var om 9700..

Edit: Hvorfor kan jeg ikke legge ved bilder lenger?

Endret av Tnn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å bytte kjølepasta er standard prosedyre for de fleste overklokkere.

jeg orker aldri å prøve kortet med orginalt en gang.

Det er vel å ta litt hardt i ? Det kan være lurt å prøve kortet før man bytter kjølepasta, med tanke på at kortet KAN være defekt... Du sliter litt med garanti hvis de kan se at du har byttet kjølepastaen..

Men når man har fått bekreftet at kortet fungerer, er det bare å bytte kjølepasta. Temperaturen synker en del grader da.

Lenke til kommentar
å bytte kjølepasta er standard prosedyre for de fleste overklokkere.

jeg orker aldri å prøve kortet med orginalt en gang.

Ja, det er sikkert normalt for de som "egentlig" eier Gpuen sin, men jeg eier "egentlig" ikke den.. "låner" den af fattern, så hvis jeg hadde ødelagt den hadde jeg hatt et STORT problem.. :no: men fikk dere noen gode ok resultater? :D

Mvh Hans Georg

Lenke til kommentar
skummelt? nå får du da gi deg.. :roll:

det finnes ingenting skummelt med det..

dessuten har du den fulle rett til å skifte kjølepasta på skjermkortet ditt uten at garantien skal gå.

mister du garantien på bilen din om du skifter motorolje? :green:

Nå må du slappe av, hvis du tar av kjøleribba på grafikkortet så ryker "egentlig" garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...