SkyMarshall Arts Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Så du mener altså at det er smart å gjøre følgende: -Kjøpe GC: 1500,- -Kjøpe Zelda Ocarina Of Time: 600,- Tror ikke det hadde vært det lureste. Og begynne som førsteganspillende med OoT idag er ikke noe suksess. Spillet er grafisk utdatert sånt sett, og var revolosjunerende når N64 var på topp. Den beste spillopplevelsen min noensinne. Men holder en knapp på Zelda som kommer i år. De har returnert til det gamle OoT konseptet med Hyrule, hest, åpne sletter og sverd - så jeg gleder meg jeg. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Gleder meg også til det nye zelda! GC til 1500!!!! hvor da? koster ikke den 700kr da...... og zelda koster vel 299nå Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 GC til 1500!!!! hvor da? koster ikke den 700kr da...... og zelda koster vel 299nå Jeg bare satte opp priser som jeg gikk ut ifra. Vet ingen ting om hvor gammelt OoT er, eller hva det koster. Jeg følger ikke mye med på konsoll-verdenen, så jeg regnet bare med at GC kostet noe i samme dur som Xbox og PS2. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Den gjør nok ikke det... Litt synd att nintendo altid ligger "bak" liksom... (selv om jeg har xbox selv da hehe) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Den gjør nok ikke det...Litt synd att nintendo altid ligger "bak" liksom... (selv om jeg har xbox selv da hehe) Godt å høre at folk har noe, men klarer å se positivt i annet. Er så luta lei av folk som har PS2, og synes Xbox er ren møkk, eller folk som har PC som synes PS2 er ren møkk, osv osv... Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Vil si at det fint går an å starte med oot selv om grafikken er noe utdatert. Spillet er helt fantastisk og på gc er grafikken ørlite oppdatert i forhold til N64 versjonen. Kjøp Zelda: The windwaker limited edition(hvis den selges enda) og du får med oot og oot: master quest Absolutt verdt det! :thumbp: Lenke til kommentar
SHDR Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Du kan også bare begynne rett på The Wind Waker, som har langt mindre dødtid og generelt er en hel haug mye mer underholdende enn et åtte år gammelt spill de fleste ærlig talt kun holder fast ved fordi det var deres første sandbox? Det er ingen vits i å ta omveier ... dette er dagens konsoller, med dagens spilldesign og dagens forventninger til grafikk, lyd og ikke minst opplevelse. Om du vil ha en dårlig introduksjon til GameCube, er Ocarina of Time et glimrende valg. Det beste du kan gjøre er å kjøpe deg en lilla GC, skaffe deg en FreeLoader og importere Resident Evil 4. Det er vel strengt tatt det aller beste spillkjøpet jeg har gjort siden ... øh ... Katamari Damashii, som jeg kjøpte for to uker siden. Men you get the idea. GC-en har masse spennende eksklusivt coming up, og har et rimelig interessant bibliotek fra før av. Bare Metroid Prime og Metroid Prime Echoes er verdt konsollen, og når du legger til Resident Evil 4, kommende Killer 7, Pikmin og Pikmin 2, samt F-Zero GX og Eternal Darkness, har du omtrent alle spillene du vil komme til å trenge på en stund. Jeg har alle konsollene, og alle sammen er moddet så jeg slipper å forholde meg til begredelige PAL-releaser, og det er faktisk GC-en som får mest tid av meg. Riktignok har Gitaroo Man og Katamari Damashii gjort en hederlig innsats i å legge støv på WaveBirden (et annet mektig salgsargument, om dere spør meg), men det er faktisk ingenting ute nå som kan måle seg med Resident Evil. Fantastisk stykke videospill. Nintendo er like barnslig som vedkommende som eier den. Om du synes Mario eller Zelda er barnslig, mens du runker deg i søvn til CS eller for den saks skyld Halo 2 eller andre tøffe voksenspill med eksplosjoner på coveret, har du egentlig bare bevist én ting: du eier verken sans for spill, eller noe modent forhold til videospill som medium. Hva blir det neste? Space Channel 5 er teit fordi grafikken er stilisert? Viewtiful Joe blir barnslig fordi det er primærfarger på coveret? Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hoho. Digga posten din SHDR. Syns nå OOT er bedre en Wind Waker selvom grafikken er gammel. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Nintendo er like barnslig som vedkommende som eier den. Om du synes Mario eller Zelda er barnslig, mens du runker deg i søvn til CS eller for den saks skyld Halo 2 eller andre tøffe voksenspill med eksplosjoner på coveret, har du egentlig bare bevist én ting: du eier verken sans for spill, eller noe modent forhold til videospill som medium. Hva blir det neste? Space Channel 5 er teit fordi grafikken er stilisert? Viewtiful Joe blir barnslig fordi det er primærfarger på coveret? Kunne ikek si det bedre. (Praktisk talt, kunne aldri få meg selv til å si det. ) Men du har helt rett! Lenke til kommentar
Erren Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 HEI! GameCube er ikke barnslig! Det finnes bare noen barnslige spill til den! GameCube er jo en multialderstilpasset konsoll! Hvem som helst kan dekke sine behov med den! Du er ikke tvunget til å kjøpe Pokemon om du kjøper GC GC har jo også spill som James Bond, Eternal Darkness, Final Fantasy, Star Wars og masse andre spill med aldersgrense over 11+! Så de som tror de må kjøpe et barnslig spill om de kjøper gamecube tar feil! Skammelig feil! Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Gamecube kan være så barnslig som den bare vil, men jeg kjøpte meg GC i forrige uke og jeg spiller mario og zelda og koser meg som aldri før(jeg blir 22år). Designet på mange av spillene kan nok virke litt barnslig på mange, men gameplay og historie er fantastisk i mange GC spill, og jeg ser ikke noe galt i litt lyse farger og originalt design på brettene. Det som er barnslig er cs spillere som tror de er i krig når de spiller, og slår ihjel både tastatur og skjerm hver gang de blir skutt. Spiller mye forskjellig (halo, battlefield og HL²) men ingen spill som gir meg så mye glede som zelda spillene, for ikke å nevne følelsen av å knuse brodern i mario cart. Selvfølgelig finnes det en god del "barnespill" til GC, men dette kommer av at nintendo satser på en mye bredere målgruppe enn konkurrentene. Også xbox og ps2 har mange barnespill, men de prøver å gjemme seg bak den tøffe fasaden med Master Chief og Solid Snake i spissen. PS: Mario og Link hadde sparket ræv med MC og SS Lenke til kommentar
Erren Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Gamecube kan være så barnslig som den bare vil, men jeg kjøpte meg GC i forrige uke og jeg spiller mario og zelda og koser meg som aldri før(jeg blir 22år). Designet på mange av spillene kan nok virke litt barnslig på mange, men gameplay og historie er fantastisk i mange GC spill, og jeg ser ikke noe galt i litt lyse farger og originalt design på brettene. Det som er barnslig er cs spillere som tror de er i krig når de spiller, og slår ihjel både tastatur og skjerm hver gang de blir skutt. Spiller mye forskjellig (halo, battlefield og HL²) men ingen spill som gir meg så mye glede som zelda spillene, for ikke å nevne følelsen av å knuse brodern i mario cart. Selvfølgelig finnes det en god del "barnespill" til GC, men dette kommer av at nintendo satser på en mye bredere målgruppe enn konkurrentene. Også xbox og ps2 har mange barnespill, men de prøver å gjemme seg bak den tøffe fasaden med Master Chief og Solid Snake i spissen. PS: Mario og Link hadde sparket ræv med MC og SS Kjempeapplaus! Der har vi det, helt perfekt beskrevet Også, i MarioParty kan man spille mye rart med figurene Hvertfall snowboard og sikkert mc også Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 HEI! GameCube er ikke barnslig! Det finnes bare noen barnslige spill til den! GameCube er jo en multialderstilpasset konsoll! Hvem som helst kan dekke sine behov med den! Du er ikke tvunget til å kjøpe Pokemon om du kjøper GC GC har jo også spill som James Bond, Eternal Darkness, Final Fantasy, Star Wars og masse andre spill med aldersgrense over 11+! Så de som tror de må kjøpe et barnslig spill om de kjøper gamecube tar feil! Skammelig feil! Slapp helt av, her diskuterer vi bare. Lenke til kommentar
levilord Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 [iC' date=30/01/2005 : 23:13] [iC,30/01/2005 : 19:18] du har forsåviddt et poeng i posten din. men du må tenke på at gamerankings tar gjennomsnittet fra andre sider. og det gjør summen til sden beste. da er det bare ikke han som synes det, men også dusinvis andre anmeldere og gamere. så da blir det det beste ever. basert på summer, som dermed betyr at mange synes at det er best. det er jo selvsagt smak og behag. men dette med gamerankings beviser at han har et sant poeng i posten sin. og da bør da ikke du rakke ned på poenget hans, når det er sant. Det er fortsatt subjektivt. Jeg, for mitt vedkommende, kommer aldri til å spille Zelda, og jeg kjenner mange andre som heller ikke kan fordra spillet. Hva med oss da? Telles ikke vi? EDIT: Dessuten rakker jeg ikke ned, jeg sier bare at han kan ikke si at han IKKE er subjektiv, når han faktisk ER det! kjenner du mange som ikke liker zelda? da foreslår jeg at dere faktisk setter dere ned med et zelda- spill og faktisk SPILLER det, spill igjennom det, da er du zelda- hekta. hva i huleste mener du med det?! Så du mener altså at det er smart å gjøre følgende: -Kjøpe GC: 1500,- -Kjøpe Zelda Ocarina Of Time: 600,- Jeg spilte Zelda på N64, fordi jeg har en kompis som spilte det hele tiden. Jeg fikk prøve det mye, men jeg ga faen, fordi det falt ikke i smak. Jeg sier ikke at spillet er dårlig! Det må DU, daniman, få inn i hodet DITT! Dessuten, fordi om man er anmelder, betyr ikke det automatisk at man har peiling! Jeg anmelder selv spill for ei lita lokal-avis! Og jeg vil se på meg selv som en "erfaren gamer", siden jeg har spilt spill siden, ja, så lenge jeg kan huske, har det vært spill i huset vårt. Og gaming er egentlig stort sett det meste av det jeg bruker dagene på... ALLE anmeldere MÅ være litt subjektive, men det er nok få anmeldere som sier "WOHOO! Dette er verdens beste spill! Jeg har prøvd alle spillene i hele verden, og dette spillet slår ALLE andre spill på ALLE nivå!" EDIT: Det er sikkert mange flere som synes Ocarina Of Time er bra, enn de som synes det er dårlig, men de andre får nok ha sin mening. Jeg kan ikke uttale meg om Ocarina Of Time, da jeg ikke har så mye som sett coveret en gang! Det kan godt hende at jeg kan like spillet, men helt personlig, så synes jeg egentlig det er bortkastede penger å kjøpe en konsoll, samt et svindyrt spill, når det er ca rundt 50% sjanse for at jeg ikke liker spillet noe godt.... hehe, om du kalte meg daniman? jaja, uansett, hvor mye fikk du spilt av spillet? jeg spilte det en del hos kamerater før jeg fikk det, og syntes spillet var kjedelig. etter en liten stund fikk jeg spillet til bursdagen min, da tenkte jeg:" hvor kan vi selge spill" eller bytte dem... men da jeg satt meg ned og spilte det og gled rett inn i hyrule sin verden ble jeg zelda- frelst. sier ikke at du må like spillet, og en GC er ikke så dyr, kjøp en hvis du har penger til overs og lån spillet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå