bokormen Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det jeg liker med Nintendo er at flere ganger når jeg har spillt så har jeg glemt alt annet og levd meg inni spillet og sitti og spillt det i flere timer.. At ett spill har en så bra atmosfære og så utrolig bra gameplay at det "fanger meg" det er det som gjør spill bra i mine øyne, barnespill eller ikke... Dette har skjedd meg med spill som Zelda (a link to the past, ocarina of time og wind waker) og Star fox adventures for GC... De eneste andre spilla som er like bra er Monkey Island serien, som ja er for PC.. Jeg har Xbox og broren min har PS2, PS2 har jeg spillt litt nå og da men har aldri finni ett bra spill som kan underholde meg for mer enn kanskje en halvtime... Xbox derimot trur jeg kan kose meg litt mer med, f.eks Ninja Gaiden og DOAU.. Men har ennå ikke finni noe kjempestort der heller, skal prøve fable og noen andre spill kanskje de fenger, men de andre jeg har spillt har jeg gått lei etter en halvtimes tid... om ikke mindre... At spill som jeg liker også passer for yngre folk gjør meg ingenting, det sier jo litt når det også fanger meg som er 18 år... Jeg er ingen "gamer" men liker å spille litt nå og da, men når store spill som zelda kommer da kan jeg sitte foran tven i flere timer i min egen og links verden Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Sitter faktisk med Paper Mario The Thousand Year Door nå. Spillet er jo knall! Kommer til å ha mange timer med underholdning med dette spillet, og jeg er ikke en stor fan av RPG'er en gang Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg så dette spillet's review (gamespot), jeg kan ikke si at det så så veldi morsomt ut. Men alle har vel sin mening. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg så dette spillet's review (gamespot),jeg kan ikke si at det så så veldi morsomt ut. Men alle har vel sin mening. Da har du ikke spillt det Genial humor i spillet, sitter og ler av hver enkelt dialog Endret 8. januar 2005 av TCi Lenke til kommentar
genetex Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 man kan ikke kalle matroid prime et barne spill, eller noen "lett" story, faktisk så synest jeg att metriod er det beste spillet noen gang, ja, mye bedre enn hl2 synest jeg! Lenke til kommentar
tiss Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) folkens, sjekk ut annmeldelsane til Resident Evil 4! det høster knallbra annmeldelser.....IGN ga spillet 9,8 bedre enn HL2 til og med! og det er IKKE noe barnespill nei! her er linken: http://cube.ign.com/articles/577/577841p5.html Endret 8. januar 2005 av tiss Lenke til kommentar
levilord Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 det er kjekt å høre at resi 4 får bra kritikker. tipper også det nye zelda får gode omtaler Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 folkens, sjekk ut annmeldelsane til Resident Evil 4! det høster knallbra annmeldelser.....IGN ga spillet 9,8 bedre enn HL2 til og med! og det er IKKE noe barnespill nei! her er linken: http://cube.ign.com/articles/577/577841p5.html Ja det er en bra score, men så sammenlignes spillet med titler på konsollmarkedet og aller helst på samme konsoll. Derfor er det egentlig litt liten vits å sammenligne PC og konsoll anmeldelser... noe som folk gjør hele tiden Lenke til kommentar
daniman Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 helt enig, man må lære seg at det er forskjellige folk som jobber med forskjellige maskiner, maskinene har forskjellig ytelse, og det er i det hele tatt forskjellige folk som lager anmeldelsene Lenke til kommentar
[space] Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Multiplayer er også genialt på gamecube da. Hjemme går det i mario party 5 og mario cart double dash!! hver kveld nå. Har en bestilling inne på super monkey ball 2 også. Gleder meg stort. Lenke til kommentar
Radien Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 spiller også en del multiplayer på double dash, men spiller litt super smash melee og pokèmon coloseum Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Ja Gamecube er den eneste konsollen jeg orker multiplayer. GoldenEye 007 introduserte meg til multiplayer generelt, og Mario Kart osv har tatt av siden. Genialt. Lenke til kommentar
levilord Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) goldeneye var utrolig gøy på multiplayer ble forresten utrolig forbanna idag. gikk inn på el- kjeden, og der var det en slik racingstol til ps2, xbox og gc. jeg visste ikke da at den funket til gc også, fordi det var mulig å prøve den, på en Ps2 selvfølgelig. da jeg spurte om den bare funket på playstation 2, svarte mannen i disken" nei, du kan bruke den til Xbox også" da kokte det i hodet mitt og jeg spurte om det funket til GAMECUBE, da svarte han " hmm, ja, det er mulig på alle konsoller" men det som gjorde at jeg ble forbanna var det at det ikke virket som om han hadde hørt om GC engang Endret 13. januar 2005 av levilord Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har fått inntrykk av at mange tror Gamecube-en er en barnekonsoll med noen få spill for voksne. Dette er jo imidlertid feil. Begynner å bli lei av folk som spør: "Hvorfor i all verden valgte du Gamecube isteden for xbox", eller hva nå de måtte si. Personlig lurer jeg på hvor mange som går rundt med denne tanken om at GC er en barnekonsoll. Er det virkelig slik eller er det bare slik i min omgangskrets? Vell til å starte med så hadde NGC den litt yngre aldersgruppe som målgruppe men det var bare de første spilltitlene, etterhvert så jevnet det seg mer ut å det ble spill for den litt eldre aldersgruppen også. Med spill for den litt yngre aldersgruppe så mener jeg de første spillene som Nintendo gav ut til GC sånn som Super mario sunshine, luigis mansion og mariokart double dash. Har hengt med nintendo fra første stund av og syns disse spilene ble liiit for barnebaserte, men dette ble raskt rettet opp når titler sånn som Smash brso melee, Metroid prime osv osv kom ut... Så konklusjonen er NEI, GC er en konsoll for alle men noen har vanskelig får å gå fra Sony til GC hvis de ikke har vært borti nintendo fra før..... Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Xbox, Ps2 og Gamecube har hver sine eksklusive titler. Jeg valgte Ps2 i første rekke, og valgte så GC over Xbox. Dette av flere grunner, men først og fremst spillene. Kan godt forstå at Gc blir oppfattet som en barnekonsoll. Den har jo ekstremt mange (gode) barnevennlige spill, pluss at enkelte synes selve konsollen ser temmelig barnslig ut (ikke jeg). Så må det også sies at det finnes utrolig mange trangsynte folk i verden, for Gc har absolutt en mørkere, mer voksen side, som vi liker så veeeeldig godt (åååh, som vi gleder oss til Resident Evil 4) Så svaret på spørsmålet blir vel både ja og nei. Den har mye voksent, men har (trolig) det beste å by barn (i forhold til ps2 og xbox) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Vel, Gamecube er vel den konsollen som anvender seg mest til barn, siden den har mange flere barnespill enn PS2 og Xbox. Men at det er noen "Children-Only" konsoll er vel ganske feil. Man får tak i mange voldsspill til Gamecube også. Veldig Off-Topic: Hvordan funker Gamecube's online system? Må man betale? I såfall, hvordan da? Med abonnement? Og et PS2 spørsmål; Må man betale et abonnement i tillegg til den ekstra prisen på selve spillet (med online-tilgang)? Lenke til kommentar
zvane Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fekk nettopp auge på denne tråden, og vart veldig glad når eg såg så mange fornuftige innlegg om GC og Nintendo. Har sjølv GC der alle spelene har teksten "only for" oppi venstre hjørne . Føler liksom heile tida at Nintendo blir sett på som det barnslige alternativet, og det er utruleg irriterande. Men som dei fleste innlegga eg har lest her poengterer, så er det sjølvsagt ikkje tilfelle. Var sjølv i ein butikk og spurte etter Nintendo Magazine, og dama bak disken sa at Nintendo var jo ute for lenge sidan sjølv om dei hadde GC spel der! For ho meinte jo at Nintendo døde ut med N64 :!: . Ho skjøna ikkje at GC var frå Nintendo. Hehe.... erhmm.... Så må eg jo berre tilføye at eg faktisk ikkje vart særleg intressert i Nintendo før eg var langt oppi tenårene (begynte så smått med at brodergjengen fekk ein N64 til jul eit år), så det er ikkje berre folk som har fulgt med sidan NES sine dager som speler Nintendo. Lenke til kommentar
zvane Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 [iC,16/01/2005 : 02:24]Veldig Off-Topic: Hvordan funker Gamecube's online system? Må man betale? I såfall, hvordan da? Med abonnement? Gamecube har knapt noko online system, det einaste spelet eg veit om er Phantasy Star online, men det har eg aldri prøvd. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 [iC,16/01/2005 : 02:24]Veldig Off-Topic: Hvordan funker Gamecube's online system? Må man betale? I såfall, hvordan da? Med abonnement? Gamecube har knapt noko online system, det einaste spelet eg veit om er Phantasy Star online, men det har eg aldri prøvd. Du kan spille Mariolart Double Dash, og 1880: Avalanshe over internett også. For å kunne spille over internett må du ha noe tillegsutstyr. Men det er helt gratis å spille over internett. Lenke til kommentar
levilord Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 [iC' date=16/01/2005 : 02:24] Vel, Gamecube er vel den konsollen som anvender seg mest til barn, siden den har mange flere barnespill enn PS2 og Xbox.Men at det er noen "Children-Only" konsoll er vel ganske feil. Man får tak i mange voldsspill til Gamecube også. Veldig Off-Topic: Hvordan funker Gamecube's online system? Må man betale? I såfall, hvordan da? Med abonnement? Og et PS2 spørsmål; Må man betale et abonnement i tillegg til den ekstra prisen på selve spillet (med online-tilgang)? unnskyld, men må bare spøre deg, vet du sikkert at gc har mest barnespill? det er tross alt PS2 og Xbox som får nesten alle disney- lisensene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå