Zeldamaster Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Okei det var kanskje litt feil å kalle alle spillene for hurtigprodusert, men vil absolutt si at alle de der mario copiene som jak and daxter, ratchet and clank osv Det er spill som blir produsert på et par måneder!! Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hmm, jeg kjønner ikke hvorfor så mange av dere blir fornærmet når man kaller GC en barnekonsoll. For det er jo tross alt det flest folk tenker om GC. Og jeg vet om flere som har kjøpt nettop den istedenfor PS2/XBOX, nettop på grunn av at den har et "snillere" image. Det er vel litt der Nintendo har sin nisje. Eller hur? Men det er vel ikke noe galt med det, og det er vel sant at de har fått flere spill for det mer "voksne" markedet. Og det er vel kanskje der de har forandret seg, ved at de ønsker å dekke alle behov istedenfor det litt snevre markedet de har hatt. Og ja, enkelte spill er mere barnslige enn andre. Men jeg som mange andre er fult ut i stand til å like dem alikevel. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Barnslige spill er jo ofte morsomme de... Jeg driter i om et spill er barnslig, bare det underholder meg. Lenke til kommentar
levilord Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hmm, jeg kjønner ikke hvorfor så mange av dere blir fornærmet når man kaller GC en barnekonsoll. For det er jo tross alt det flest folk tenker om GC. Og jeg vet om flere som har kjøpt nettop den istedenfor PS2/XBOX, nettop på grunn av at den har et "snillere" image. Det er vel litt der Nintendo har sin nisje. Eller hur? Men det er vel ikke noe galt med det, og det er vel sant at de har fått flere spill for det mer "voksne" markedet. Og det er vel kanskje der de har forandret seg, ved at de ønsker å dekke alle behov istedenfor det litt snevre markedet de har hatt. Og ja, enkelte spill er mere barnslige enn andre. Men jeg som mange andre er fult ut i stand til å like dem alikevel. det er nok slik at mange blir fornærmet fordi nå når nintendo har gamecube og fått litt mer voksenspill er det ganske uvant å få slengt den gamle dritten med at det er en barnslig konsoll i trynet. selv synes jeg at PS2 har mange hurtigproduserte spill, men de har også noen hull i madrassen( :!: ) som er noen virkelig gode spill, som metal gear- spilla og GTA- spilla. egentlig kjeder jeg meg når jeg spiller GTA, men kan ikke si at det er hurtigprodusert. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Nintendo's nisje er spill med stor underholdningsverdi uansett utseende. Nintendo er noen av de få selskapene som tør å tenke nytt og ikke satse på den samme formelen hele tiden. Hver oppfølger fra Nintendo har sitt eget lille særpreg. Og folk blir ikke fornærmet pga. av at GC blir sett på som en barnekonsoll, det er bare det at det er feil. Ja den er mer barnevennlig men det gjør den ikke til en barnekonsoll. Lenke til kommentar
daniman Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 enig til tusen. Nintendo er utrolig nytenkende, særlig i nyere tid. Fra starten når snakket om "revolution" kom, tvilte jeg litt, fordi jeg mente at gammeldags spilling var best (der du sitter på rumpa med en kontroll i hendene, og spiller spill på TVen), men nå har jeg innsett at siden denne maskinen blir så spesiell, som nintendo mener, kan faktisk nintendo trekke sony og xbox fanboyer over til seg. fordi nå blir det kanskje slik at sony og microsoft-fanboys sitter på rævva og spiller høyteknologiske, grafiske mesterverk, mens nintendo-gamere gjør noe mer interessant. dette tror jeg nintendo kan score på. satoru Iwata kom også med et hint om nytenkning en gang da han sa følgende (tar det fra hukommelsen, er ikke sikker på om alt stemmer): "jeg har ofte sett for meg dette bildet av et barn som sitter i et mørk rom og spiller tv-spill. han sitter helt rolig, konsentrert, uten noe som helst uttrykk og stirrer på tv-skjermen. jeg vil forsterke denne spillopplevelsen med å føre inn noe nytt" lyder ikke dette godt, dere? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 "jeg har ofte sett for meg dette bildet av et barn som sitter i et mørk rom og spiller tv-spill. han sitter helt rolig, konsentrert, uten noe som helst uttrykk og stirrer på tv-skjermen. jeg vil forsterke denne spillopplevelsen med å føre inn noe nytt"lyder ikke dette godt, dere? Minner litt om det jeg har opplevd med Wind Waker... altså at jeg ikke akkurat satt følelsesløs og tittet på skjermen. Måtte ut med et brøl når jeg satte sverdet i skallen på Ganon på slutten Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Uansett må vel de fleste være enig i at den ser ut som noe som er dratt rett opp av legokassa til en 6-åring. Stooojt bilde! Vel, smak og behag blir man vel aldri enige om, men spør du meg, er GameCube den konsollen med klart penest design av de tre konkurrentene denne gangen - Segas Dreamcast er kanskje lekrere, og den nye PlayStation 2'en fungerer fint, men vanilje-PS2, eller, gufs, Xbox? Jeg har dem, men pene er de ikke. Når det gjelder trådens spørsmål, vet jeg ikke hva jeg skal tro. Så godt som alle "barnslige" kubetitler har vel minst en ekvivalent, vel så barnevennlig tittel på PlayStation. At Nintendo selv produserer få spill "kun for voksne", ser jeg ikke som noe stort problem, når det vi faktisk får servert er titler som The Legend of Zelda: The Wind Waker, Metroid: Prime, Mario Kart: Double Dash!! og Paper Mario: The Thousand Year Door. Det eneste er bare at det skulle vært enda flere av dem, gjerne med litt mer variasjon stilmessig, og helst med litt mer aggressiv markedsføring. Noen ganger virker det jo nesten som om Nintendo selv har gitt opp, i hvert fall i Europa. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) .... Det eneste er bare at det skulle vært enda flere av dem, gjerne med litt mer variasjon stilmessig, og helst med litt mer aggressiv markedsføring. Noen ganger virker det jo nesten som om Nintendo selv har gitt opp, i hvert fall i Europa. Absolutt enig. Og enda værre Norge da Nintendo ikke har hovedkontor her i landet. Det burde de absolutt få. Men det er vel ikke så mye vi kan gjøre, annet enn å kjøpe GC og spill Endret 3. januar 2005 av TCi Lenke til kommentar
daniman Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 "jeg har ofte sett for meg dette bildet av et barn som sitter i et mørk rom og spiller tv-spill. han sitter helt rolig, konsentrert, uten noe som helst uttrykk og stirrer på tv-skjermen. jeg vil forsterke denne spillopplevelsen med å føre inn noe nytt"lyder ikke dette godt, dere? Minner litt om det jeg har opplevd med Wind Waker... altså at jeg ikke akkurat satt følelsesløs og tittet på skjermen. Måtte ut med et brøl når jeg satte sverdet i skallen på Ganon på slutten hehe, noen unntak har man jo. satoru mente sikert spill på ps2 Lenke til kommentar
levilord Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 "jeg har ofte sett for meg dette bildet av et barn som sitter i et mørk rom og spiller tv-spill. han sitter helt rolig, konsentrert, uten noe som helst uttrykk og stirrer på tv-skjermen. jeg vil forsterke denne spillopplevelsen med å føre inn noe nytt"lyder ikke dette godt, dere? Minner litt om det jeg har opplevd med Wind Waker... altså at jeg ikke akkurat satt følelsesløs og tittet på skjermen. Måtte ut med et brøl når jeg satte sverdet i skallen på Ganon på slutten jeg føler meg mektig og sterk når jeg slår ganondorf :!: Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) " Er Gamecube en barnekonsoll som så mange tror?" - Nei det vil jeg ikke si. Mulig maskinen i noens øyne ser ut som en legoklosse osv. Har selv en lilla variant av Cuben og syns ikke den ser slik ut. Ser jeg på den og og sammenligner med rivalene ps2 og spesielt xbox tenker jeg mindre, mer fleksibel størrelses og vektmessig og lettere å drasse med seg. GameCube er en meget god spillemaskin. Kanskje ikke den kraften?? som Xbox har å by på og med muligheter som cd/dvd spiller harddisk etc. Men GameCube i sitt forsvar er i det minste iallefall i utgangspunktet ment som en ren spillkonsoll med intet ekstra dill dall.. Ja er Nintendo Fan. En av hovedgrunnene til at jeg er innehaver av en gc. Har hatt alle Nintendos "stasjonære" maskiner inkl. den helsefarlige virtual boy. Nintendo er for meg et selskap som lager gode produkter av høy kvalitet og er nytenkende på flere områder innen den bransjen de er i. GameCube har kanskje ikke så mange spill som ps2 og xbox har. Akkurat slikt bryr egentlig meg personlig lite. For jeg bryr meg mer om nettopp kvaliteten i et spill enn at det finnes 1000 flere spill til en konkurents maskin som kanskje ikke holder mål i det hele tatt?? Har ikke spilt all verden av ps2 og xbox spill så jeg vil heller ikke uttale meg om det.. Har Metroid prime serien, zelda og flere andre kvalitetsspill på Cuben. Dette er etter mitt syn meget bra spill, velkjente titler som kanskje ikke har fullt så gode alternativer på andre tilgjengelige konsoller.. Nintendo har mye bra, mange bra spill er laget av dem. For å ikke gå for langt fra emnet her. Vil jeg konkludere med å si at Cuben er en maskin med muligheter. Kanskje ikke like mange som ps2 og xbox, men de er der. Iallefall noen, om du er interesert i å gjøre noe mer enn spill på den. For spesielt intereserte legger jeg ved denne linken http://www.gcdev.com/ . At GameCube er en ren barnemaskin og som også enkelte jeg har snakket med faktisk tør å påstå å si at den ikke er muligheter, kan jeg fastslå med en gang at det bare er tull. I rest my case. Endret 4. januar 2005 av alaruz Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Jeg har jobba på ungdomsklubb og prata litt med nevøen (13 år) min i det siste. Ungdommene liker ikke GC fordi de legger vekt på vold, biler, blod osv. De merka ikke Prince of Persia 1, men 2'ern som plutselig hadde blitt "PS2 14'tissifisert" digga alle det. Videre gidder 99% av dem ikke en gang å prøve spill til GC selv om jeg viser dem kvalitetspill av alle slag som alt fra Mario og Zelda til Residet Evil, Eternal Darkness og Metroid Prime. De vil KUN ha PS2 og uansett hva jeg viser dem fra GC så sier de at det er Nintendo, barnslig og kjedelig. Han ene som jobba der med meg derimot hadde alltid hatet Nintendo. Nå har han kjøpt seg GC og digger det. Så jeg ser på PS2 som 14'tiss maskin, og mere VOKSNE mennesker klarer å innse at Nintendo oser av kvalitet. Min nevø ønsker seg en PSP så jeg spurte han "Om PSP kommer med helt like spill som på PS2 og du hadde de fleste av spillene fra før av, ville du alikevel kjøp PSP istedenfor DS? DS som ikke har spill fra konsoll etter dagens standard grafikk, men anderledes spill som ikke finnes på dagens konsoller. Som prøver en ny spillestil som er ganske anderledes? Vil du virkelig kjøpe DVD filmer som bare kan spilles på PSP og du må se aleine på en mini skjerm?" Svaret var klart: "JA. Jeg kjøper heller PSP fordi DS har dårligere grafikk" Jeg blir bare oppgitt. Og til alle dere som sier GC har dårlig grafikk: Hvor har dere det fra? Ta en mer nøye titt på spill som Starfox Adventures, Resident Evil, Metroid Prime 1 og 2, F-Zero, Rogue Squadron OSV. Herlighet folkens. Knuser jo PS2 grafikk og stiller likt med Xbox Endret 5. januar 2005 av Starscream12 Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ja som du sier er jeg helt enig med deg. Det virker nesten som Nintendo har hoppet over en generasjon. Det appelerer ikke til ungdomskolegenerasjonen lenger. Fordi det ikke er hipt, og den kuleste i klassen spiller PS2 fordi den er svart - og tøff - og har mange dårlige spill med bøttevis av blod med pixler så store som pappesker. Uansett, Gamecube appelerer til barn av mindre alder, og elder mer seriøse gamere som meg (22år) som liker spill med dypere involvering som Zelda. Og utover det er Mario og de andre geniale adventurespillene også helt ypperlige for meg som har fulgt med siden NES og vel så det. Men who cares - spill det dere vil. Bare jeg får ha moroa med det som kalles kvalitet! Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (...) Men who cares - spill det dere vil. Bare jeg får ha moroa med det som kalles kvalitet! Det er vel kanskje det som teller mest når alt kommer til alt. At man har morro med det man har, istedenfor å sitte å tro at gresset alltid er grønnere på andre siden. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har jobba på ungdomsklubb og prata litt med nevøen (13 år) min i det siste.Ungdommene liker ikke GC fordi de legger vekt på vold, biler, blod osv. De merka ikke Prince of Persia 1, men 2'ern som plutselig hadde blitt "PS2 14'tissifisert" digga alle det. Videre gidder 99% av dem ikke en gang å prøve spill til GC selv om jeg viser dem kvalitetspill av alle slag som alt fra Mario og Zelda til Residet Evil, Eternal Darkness og Metroid Prime. De vil KUN ha PS2 og uansett hva jeg viser dem fra GC så sier de at det er Nintendo, barnslig og kjedelig. Han ene som jobba der med meg derimot hadde alltid hatet Nintendo. Nå har han kjøpt seg GC og digger det. Så jeg ser på PS2 som 14'tiss maskin, og mere VOKSNE mennesker klarer å innse at Nintendo oser av kvalitet. Min nevø ønsker seg en PSP så jeg spurte han "Om PSP kommer med helt like spill som på PS2 og du hadde de fleste av spillene fra før av, ville du alikevel kjøp PSP istedenfor DS? DS som ikke har spill fra konsoll etter dagens standard grafikk, men anderledes spill som ikke finnes på dagens konsoller. Som prøver en ny spillestil som er ganske anderledes? Vil du virkelig kjøpe DVD filmer som bare kan spilles på PSP og du må se aleine på en mini skjerm?" Svaret var klart: "JA. Jeg kjøper heller PSP fordi DS har dårligere grafikk" Jeg blir bare oppgitt. Og til alle dere som sier GC har dårlig grafikk: Hvor har dere det fra? Ta en mer nøye titt på spill som Starfox Adventures, Resident Evil, Metroid Prime 1 og 2, F-Zero, Rogue Squadron OSV. Herlighet folkens. Knuser jo PS2 grafikk og stiller likt med Xbox Ville bare påpeke at Nintendo har sagt at DS ikke skal være noen konkurrent til PSP - den kommer senere og går foreløpig under navnet GameBoy Evolution Lenke til kommentar
levilord Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 her som jeg bor er det dårlig å ha PS2 blant ungdommer, vet ikke hvorfor. alle her har Xbox og GC Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) her som jeg bor er det dårlig å ha PS2 blant ungdommer, vet ikke hvorfor. alle her har Xbox og GC Fornuftige folk Neida. Hver har sin smak. Desverre er det noen som bare kjøper seg en konsoll fordi nesten alle de andre har den, eller for det den har best systemvare. Dette er desverre litt synd da programvaren ikke nødvendigvis gjøre spillene bedre. Innlegg nummer 666 Endret 5. januar 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
daniman Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 enig offtopic: du er forresten på ditt innlegg nummer 666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå