Gå til innhold

Er Gamecube en barnekonsoll som så mange tror?

Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke noen barnekonsoll i utgangspunktet nei, men når Nintendo retter markedsføringa mot småunger så må de nok dessverre regne med at konsollen deres blir kalt en "barnekonsoll" (av noen hvertfall ;) )

Nintendo har fanbase som strekker seg lenger enn noen annen konsoll, og denne fanbsen følger de trofast. Som meg. En virkelig gamer ser litt lenger enn den blide esken det kommer i. De andre - spiller PS fordi det er "kulere". Jeg er ikke en av de. Jeg velger kvalitet over kvantitet.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Ikke noen barnekonsoll i utgangspunktet nei, men når Nintendo retter markedsføringa mot småunger så må de nok dessverre regne med at konsollen deres blir kalt en "barnekonsoll" (av noen hvertfall ;) )

Nintendo har fanbase som strekker seg lenger enn noen annen konsoll, og denne fanbsen følger de trofast. Som meg. En virkelig gamer ser litt lenger enn den blide esken det kommer i. De andre - spiller PS fordi det er "kulere". Jeg er ikke en av de. Jeg velger kvalitet over kvantitet.

Denne store fanbasen som følger dem trofast skrumper stadig inn. Nintendo er i klar tilbakegang (vi snakker om konsoller her, ikke hånholdt - bare så det er sagt ;) )

Jeg var trofast Nintendo-fan selv, til Mario-spilla begynte å komme i litt for stort antall. Da det begynte å virke som om Nintendo også sluttet å bry seg om N64'en, gikk jeg over til konkurrentene. Og fremdeles er Nintendo like arrogante som aldri før :no:

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig skrumper markedsandelene til Nintendo inn når flere aktører kjemper om kjøpere. Grunnen til at Nintendo eventuelt opplever en nedgang i sin fanbase er fordi de eldre brukerne begynner og bli for gamle og gir opp gaming og fordi nye yngre gamere som skal rekrutteres har flere valg og velge mellom enn da Nintendo startet opp. Og mange velger da f.eks PS2 eller Xbox da. PC også for den saks skyld. Så derfor er det slik. Helt naturlig. Men at Nintendo fortsetter sin arroganse og sære linje er jeg hoppende glad for. de har ikke forandret seg en døyt siden NES - og det skal de heller ikke gjøre. Bare gi meg Zelda med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

nintendo har enda mange trofaste fans, jeg er en trofast fan. jeg har prøvd å spille mye på andre maskiner enn nintendo sine, men nintendo har en evne til å gjøre spilla sine unike og noen gameplay- perler.

selvfølgelig KAN det jo være skikkelig gøy å spille på andre maskiner også da

Lenke til kommentar
Ja selvfølgelig skrumper markedsandelene til Nintendo inn når flere aktører kjemper om kjøpere. Grunnen til at Nintendo eventuelt opplever en nedgang i sin fanbase er fordi de eldre brukerne begynner og bli for gamle og gir opp gaming og fordi nye yngre gamere som skal rekrutteres har flere valg og velge mellom enn da Nintendo startet opp. Og mange velger da f.eks PS2 eller Xbox da. PC også for den saks skyld. Så derfor er det slik. Helt naturlig. Men at Nintendo fortsetter sin arroganse og sære linje er jeg hoppende glad for. de har ikke forandret seg en døyt siden NES - og det skal de heller ikke gjøre. Bare gi meg Zelda med jevne mellomrom.

Nintendo er faktisk i ferd med å endre seg. Nintendo sin nye markedssjef for Nintendo America, Regginal F. Aime (noe i den duren) eller "Reggie", har blitt et ikon over natten for "nye" Nintendo. Jeg mener at han vil gi Nintendo det lille ekstra i neste konsollkrig.

Lenke til kommentar

GC har ikke mange barnespill, har ikke ps2 flere barnespill?

Det som gjør at folk trur at GC er barnslig er at barnespillene pleier ofte og bli mer kjent, og de er ofte bedre enn de barnespillene på ps2 (snakker ikke om alle spillene)

(Dette er bare min mening, og er sikkert ikke sann, men jeg trur nok det er derfor folk trur at GC er barnslig)

Lenke til kommentar
Nintendo er faktisk i ferd med å endre seg. Nintendo sin nye markedssjef for Nintendo America, Regginal F. Aime (noe i den duren) eller "Reggie", har blitt et ikon over natten for "nye" Nintendo. Jeg mener at han vil gi Nintendo det lille ekstra i neste konsollkrig.

Javel? Nytt for meg, men Nintendo setter ikke noe sånt i spissen uten å vite hva de går til regner jeg med. Men en liten revolusjon innimellom er bare sunt. Så det der er fullt mulig blir det lille ekstra ved neste lansering. Voldsetikken til Nintendo har jo blitt betraktelig mye mer "slapp" siden N64 sine dager.

Lenke til kommentar

jeg mener at nintendo generelt alltid har vert *barnekonsoller*

men nå i de senere åra har jo nintendo absolutt kommet med mange spill som er mer rettet mot eldre folk.

grunnen til at jeg heller holder meg til XBOX er at XBOX rett og slett er en bedre konsoll, den er kraftigere og den har flere muligheter (dvd spiller, hardisk, cd spiller osv.) også Halo da Halo er også en viktig grunn til at jeg heller velger XBOX

Lenke til kommentar
Javel? Nytt for meg, men Nintendo setter ikke noe sånt i spissen uten å vite hva de går til regner jeg med. Men en liten revolusjon innimellom er bare sunt. Så det der er fullt mulig blir det lille ekstra ved neste lansering. Voldsetikken til Nintendo har jo blitt betraktelig mye mer "slapp" siden N64 sine dager.

Jeg så live sendingen av E3 messen 2004 og ble mektig imponert med showet. Det var så ulikt Nintendo liksom... Musikken, dissing av konkurrenter (på en arti måte) og promoteringen av spillene.. virker som Reggie vet hva folk vil ha og se :)

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Nintendo mangler mange avgjørende spill. Hvis du ser i noe spillmagasin kommer (nesten) hvert spill ut på ps2 og xbox, men det virker som hvert 3-4-5(?) spill kommer ut på gc. :no: Det synes jeg nok er en stor del av grunnen til at det går nedover f.eks. med fanbasen. Nintendos kongedager ser ut til å være over. *mimrer til n64* :love:

Gamecube har også blitt ekstremt satt ned i pris, men gameboy advance sp er svindyr. Det som er populært er høyest på prislista :thumbup:

Lenke til kommentar

De som kjøper Xbox fordi den har cd-spiller og hardisk, er det ikke det man har PC-en til da ;)

I hvertfall ser jeg det sli, og det er jo spillene til Nintedo jeg vil ha. Og det er godt å høre at folk her på forumet er så inntelligente :whistle: Synes heller ikke at gamecube er en barnekonsoll, og selv om mange av spillene bærer et preg av tegneserie grafikk gjør ikke dette spillene til mindre dype spill.

Lenke til kommentar
Gc er ingen barnekonsoll!!!

GC er en konsoll som tilbyr en spillopplevelse som ingen annen konsoll kan tilby,

spill som zelda, metroid, mario osv

Vil du heller bare spille spill som er hurtigprodusert eller sjelløse, bør du gå for en PS2....

Enig med det første :thumbup:

Gta: SA hurtigprodusert? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...