Hidden Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
andre_aronsen Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg vet ikke hvordan det er nå, men de innfører jo nå snart en ny Update-Plan, som går ut på at man må betale et abbonnement for å få lov til å oppdatere windows og andre microsoft-produkter. Men det trer i kraft først 31.Juli, så det skal være gratis frem til da. Men de holder sikkert på å reformere hele greia nå, så kanskje det er derfor du har fått no feil, ikke vet jeg. mvh André. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 11:16, andre_aronsen skrev:Jeg vet ikke hvordan det er nå, men de innfører jo nå snart en ny Update-Plan, som går ut på at man må betale et abbonnement for å få lov til å oppdatere windows og andre microsoft-produkter.mvhAndré. Har du er link til en plass hvor de skriver om det? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 11:16, andre_aronsen skrev:Jeg vet ikke hvordan det er nå, men de innfører jo nå snart en ny Update-Plan, som går ut på at man må betale et abbonnement for å få lov til å oppdatere windows og andre microsoft-produkter. Men det trer i kraft først 31.Juli, så det skal være gratis frem til da... Det vil jeg også ha bevis på. Tviler sterkt på at MS tør å gjøre noe slikt. Om ikke MS programvare er dyrt nok fra før, så skal de iallefall ikke kreve betaling for oppdatering av sikkerhetshull i sine egne produkter. Fjerning av MS Update vil ha en meget negativ effekt for sikekrhet på Internett --> MS får skylden. Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 11:16, andre_aronsen skrev:Fjerning av MS Update vil ha en meget negativ effekt for sikekrhet på Internett --> MS får skylden. Er helt enig, de kan ikke ta betalt for det... (edt: skrivefeil) _________________ Cyrus spør dere pent: Kan du avse noen kroner? Takk på forhånd... [ Denne Melding var redigert av: Cyrus på 2002-06-07 14:43 ] Lenke til kommentar
andre_aronsen Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg hørte det faktisk på nyhetene, men det ligger ganske lett tilgjenglig øverst på Microsoft sin hjemmeside, eller her; http://www.microsoft.com/licensing/program...a/saprepare.asp Software Assurance heter det, er nyeste skritt mot piratkopiering. mvh André. Lenke til kommentar
obotron Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Trur ikke du må betale for oppgradering av installert SW. Men at MS fjerner muligheten for å oppgradere produkter du allerede har. F. eks kan du ikke kjøpe en oppgraderings lisens, men istedet må du betale for en full versjon. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Er nok enig med obotron her... har ikke noe med "Windows Update" å gjøre. Lenke til kommentar
andre_aronsen Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg vet ikke jeg, de skriver ikke akkurat lett forståelig... Men har nyhetene fått riktig opplysning, så kan man ikke oppgradere uten og abonnere. Får håpe de allikevel tilbyr gratis sikkerhetsoppgraderinger da, det høres jo fryktelig rart ut hvis det ikke skulle være slik. Det gjelder sikkert kun nye funksjoner og forbedret software tenker jeg. Sikkerhetshull må jo tettes. mvh André. Lenke til kommentar
Odden Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 nå må folk f**n meg greie å skrive slike dokumenter slik at allmennheten kan forstå hva de mener. personlig forsto jeg ikke en dritt av hva MS hadde skrivd der. men viss du må kjøpe en upgrade lisence for å få update så har MS virkelig gått for langt. Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 andre_aronsen linken du viser til beskriver hvordan Microsoft begynner og selge produktene sine til storkunder, og har ingenting med windowsupdate og gjøre. Det beskriver hvordan bedrifter og det offentlige må begynne og abbonere på f.eks officepakka, for en hvis sum i året kan de bruke hvilken versjon de vil om det er office 97, 2000 eller XP er likegyldig. (De kan fremdeles kjøpe enkelt lisenser hvis de ønsker det men da uten kvantumsrabbat.) Bedriftene kan på denne måten altid ha det nyeste av windows produkter hvis de ønsker det. Hvis de ikke ønsker det, betaler de fremdeles for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå