Gå til innhold

2x PSU ?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sette inn 2 stk. PSU i pc'n min, pga. at den Q-tec 350w PSU'en jeg har der nå, ikke klarer å levere nok til at jeg skal få brukt alle HD'ene og dvd/cd rom'ene samtidig... Lurte derfor på om dette enkelt lar seg gjøre?

Den PSU'en jeg vurderer å sette inn er en gammel Aopen 250w jeg har liggende... Tenkte å bruke Q-tec'n på hovedkort, HD og skjermkort, og Aopen' på dvd/cd-rom (evt. viftene)... Noen bra kombinasjon? Forslag til bedre?

Har forresten hørt mye snakk om at Q-tec bare er noe crappy greier.. Har ikke hatt min lenge nok til å få testa den no særlig, så lurer derfor på om det stemmer at Q-tecs PSU'er kan ødelegge komponentene i PC'n, eller om det bare er slik at folk misliker dem pga. at de ikke yter nok w?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, hehe... :p Får se å kvitte meg med den da... -heldigvis ikke betalt for den enda!!! :tease:

Men siden AOpen PSU'en ikke er på mer enn 250w, så får jeg ikke brukt den alene -da starter ikke PC'n engang.. Blir vel nødt til å kjøpe meg en nye da...

Noen forslag til en bra, prisgunstig PSU på ca. 420w og større?

Takker for alle svar/ forslag ;)

Lenke til kommentar

vil det ikke bli litt problematisk med 2 psuer da? det er vel bedre å kjøpe en stor PSU istede. på f. eks 650 watt eller noe. men bZerk er nok et godt valg. har som mange andre på forumet bestilt en sånn en. den er på 500 watt. får den vel i løpet av neste uke tenker jeg.

jeg skal ikke si 100% sikkert at den takler hele maskineriet som du skal ha, men det går jo an å prøve :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sliter også med en råtten Q-Tec ("450W" Dual Fan)....bruker den til GPU og hovedkort. Bruker en Aopen 250W til 2stk HD og 2stk optiske drev + 5vifter. Men må vel ha en ny siden det ikke er så praktisk med en PSU utenfor kabinettet og ledninger inn.... Noen andre forslag enn BZerk når det gjelder ny?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...