Gå til innhold

"Må ikke skrapes" problematikken


Th0mas

Anbefalte innlegg

Dette er nesten som en kamerat fortalte meg. Han kom hjem fra skolen og satt seg ned foran pc'en. Så stod det en lapp på skjermen: "Ikke skru på skjermen!!" som faren hans shadde skrivd. Da måtte han jo selvfølgelig skru den på og over hele skjermen var det slike nedlastnings bokser. "55% downloaded of lesbians playing" og masse sånt :p Smart å skrive lapp på skjermen, for da må man liksom skru den på ;)

OMG :!: :!:

Dagens ^_^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir litt som når man sier til toåringer: "Ikke putt erter opp i nesa"... En liten stund senere sitter man sannsynligvis med en saftig operasjonsregning i hånda...

NEI! Koster ikke mye.. Bare tar den ut med og blåse. eller bruke pinsett :). kan gjøre vondt..

Jeg har hørt at hvis den først kommer inn, kommer den ikke ut igjen uten operasjon... Jeg har nemlig ikke prøvd det selv... Hvorfor skulle jeg?...

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at hvis den først kommer inn, kommer den ikke ut igjen uten operasjon... Jeg har nemlig ikke prøvd det selv... Hvorfor skulle jeg?...

helt feil, de kommer lett, broren min prøvde da han var liten

 

har ikke lest hele denne tråden, men det er en kjedelig tall-kode bak de "må ikke skrapes" feltene, denne tall-koden står gjerne også åpent på loddene

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest alt som står her, men det er en grunn til at det er det (Jeg har startet en slik tråd som dette før under "Annet")

 

Hvis noen har skrapet det riktige feltet på en kontantkort, lader telefonen, manipulerer kortet de har brukt slik at et 3-tall blir til et 8-tall etc. Når de da går til butikken for å klage på at koden ikke funker på kortet de har kjøpt (og senere manipulert), kan jo betjeningen bare skrape "ikke skrap" feltet, og se om det stemmer overens med "skrap" feltet. Det er da én teori?

 

EDIT: Pointet var at da kan ikke manipulerte kort byttes inn mot nye ;) Hvis ikke kunne man jo bruke samme konantkort flere ganger, i forskjellige butikker :wee:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

En venn av pappa vant en gang 500.000 på skrapelodd. Han jublet og løb til butikken for å innkassere pengene. Han leverte loddet til funksjonæren og begynte å steppe av glede. Funksjonæren studerte loddet og kunne bekrefte at han hadde vunnet og begynnte å steppe han også.

 

Så skrabte funksjonæren "må ikke skrapes" feltet og han som hadde vunnet måtte bare gå hjem :w00t:

Lenke til kommentar
En venn av pappa vant en gang 500.000 på skrapelodd. Han jublet og løb til butikken for å innkassere pengene. Han leverte loddet til funksjonæren og begynte å steppe av glede. Funksjonæren studerte loddet og kunne bekrefte at han hadde vunnet og begynnte å steppe han også.

 

Så skrabte funksjonæren "må ikke skrapes" feltet og han som hadde vunnet måtte bare gå hjem :w00t:

 

Dette høyrtest rart ut, er det ikkje funksjonæren som skal skrape feltet da?

Lenke til kommentar

Alle pakker med flax-lodd aktiveres i en terminal før de selges. Når man vinner noe, scannes strekkoden inn og en liten kontrollkode (da av og til under et "må ikke skrapes" -felt) må tastes inn manuelt for at man skal få utbetalt en premie.

Selger skraper da ofte dette feltet. Dette hindrer f. eks at folk rapper med seg allerede skrapa lodd, for så å prøve å løse det inn andre steder.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske teit, noen lodd har jo "ekstrasjanse" og andre finurlige skrapespill i tillegg til et skrap-tall-og-vinn-brett. I ekstase skal det ikke mye til for å skrape må-ikke-skrape. Ville da vært bedre om de som tar imot loddet skrapte, eller ihvertfall trykket inn tallet som står i ruten opp mot et nasjonalt register som sier om koden har blitt utbetalt eller om den kan heves nå. Slik kan de som liker mystikken glede seg, og de som lar nyssgjerrigheten overta, skrape.

Som om bilprodusenter hadde en knapp det sto "Ikke trykk" på som eneste beskrivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...