Gå til innhold

Vurderer å kjøpe meg nytt skjermkort!

fxwz

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her da og tenker på å kjøpe meg nytt skjærmkort...men er litt usikker ettersom om det kortet jeg har ikke er så aller værst.....

Men jeg har Geforce 5950 Fx Ultra....

Er det nødvendig å oppgradere? Og evt hva kan jeg oppgradere til som ikke er så altfor dyrt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener dere at det er nødvendig å kjøpe dette...eller bør jeg vente?

Det er jo bare opp til deg å bedømme. Er du godt fornøyd med ditt nåværende skjermkort, venter du selvfølgelig en stund til, og motsatt.

Dersom du spiller mye DX9-spill og setter rimelig høye krav til ytelse ville jeg oppgradert ja, men da til et 6800GT eller x800xt. 6600GT blir fra mitt ståsted en litt for liten oppgradering.

Lenke til kommentar

hehe, er ikke store forskjellen på 5950ultra, og 6600gt, ville heller gått for noe litt lenger opp på evelusjons-stigen, enten de prisgunstige 6800gt kortene, eller de softmodbare x800pro kortene, her får du mye ytelse for pengene :yes:

edit: så først nå det ikke skulle koste mer enn 2000kr

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Heisan!

Jeg kjøpte et POV 6800GT kort for en stund siden, men har ikke somlet meg til å installere det i kabinettet mitt enda siden mitt nåværende 5950 ikke har nevneverdige spesielle problemer med å kjøre de spillene jeg "koser" meg med akkurat nå... :roll:

Nå har jeg ellers rimelig god hardware, men, for å gi et eksempel; Jeg kjører med all eyecandy som er mulig å sette på i spillene, med 4x AA og AF konstant påskrudd. I for eksempel UT2003 har jeg aldri lavere Frames en 38 og siden jeg også har Vertikal synk. satt på, ser jeg "av og til" 75 enkelte plasser i spillet. Normal frames er mellom 48 - 65, men denne fyker jo opp og ned som en annen jojo...

Det er bare i FarCry jeg ser at et kraftigere skjermkort kunne ha vært en god ide. Her ser jeg Frame'n dette ned til under 20 av og til. Det er dette som gjorde at jeg faktisk kjøpte det 6800GT-kortet - det gjenstår bare å installere det...

Regner med å starte opp med nytt skjermkort nå til helgen.

Så, om du har noe ala min hardware, nei - du trenger ikke å kjøpe nytt skjermkort nå, klarer du å vente "litt til", så kan du nok få et 6800GT kort til ned mot kr 2000 om et par måneder.

Jeg er også av den meningen at skal du bytte, så er det mot et 6800GT eller x800 pro eller bedre kort, alt annet er bortkastet.

Og om du tror jeg er en fornuftig PC bruker så tar du dessverre litt feil; Sitter selv og venter på en venteliste til å få kjøpe et 6800 Ultra Extreme kort... :cool:

Lykke til!

Ice T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...