dnthalhuk Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har tenkt å modde litt inn i kabinettet og må av den grunnen ta ut hk'et. Desverre så er den antistatiske posen kastet/gitt bort/ødelagt, ihvertfall forsvunnet. Er det trygt å la hovedkortet bare ligge på et vanlig bord mens jeg styrer. Eller kanskje på en pappeske? Håper noen har erfaringer, eller svar. Hovedkortet er ikke tilkobla strøm, mens det ligger utafor kabinettet. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Kommer litt an på da! Hva slags bord er det? Hva står bordet på?(Gulvmatte anbefales ikke) Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Går helt fint... Det du gjør er å: Tørk godt av bordet, ligg kortet oppå noe som ikke leder strøm. Ta på noe som er jordet. Så kan du fint flytte HK bort på bordet Har gjort det selv mange ganger. -MortenGj Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har god erfaring med å kjøre diverse hovedkort på rare underlag. HAR brukt både skrivebord (lakkert tre), sponplate, en avis uten stifter, og et plastunderlag for skrivebord. Men jeg ville ikke brukt det på elektrisk ledende underlag som f.eks antistatiske poser. Da kan man få kortslutning eller forstyrrelse av signalene. Hvis du bare skal ha hovedkortet ut av kabinettet uten å sette strøm på det så kan du bruke nesten hva som helst bare det ikke er statisk. Ting du bør unngå å legge det på er vanlige plastposer, metall (kortslutter batteriet og kloka), tekstiler og ull. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Takk for svar. Legger det på skrivebordet (tre): Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå