Duddits Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Heisann! Har ett Canon Ixus 30, og har ett standard Sandisk 512MB minnekort (de som er rød og blå). Jeg synes kameraet er meget hurtig til å ta bilder som det er (men så har jeg kun Powershot A60 og kunne sammenligne med). Jeg prøver å fotografere en del motocross, og her har A60 alltid vært ulidelig treg, så den gamle Minolta speilrefleksen min har gjort mesteparten av jobben der. Jeg vil tro at Ixus 30 faktisk kan være kjapt nok til å kunne brukes. Men så til det jeg lurer på. Ser at Sandisk har 2 andre SD korttyper; henholdsvis UltraII og ExtremeIII - og det er vel kun lese/skrivehastigheten som skiller de. Vil ett sånt kort gjøre at Ixus 30 blir enda raskere til å ta bilder (jeg mener altså tiden fra du har tatt ett bilde til kameraet er klart til å ta neste)? (vurderer forøvrig enten ett DSLR eller større kompaktkamera også, se det andre innlegget mitt her på forumet for det) Lenke til kommentar
Bottolph Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Er litt på tynn is her. Men jeg har funnet litt om tiden det tar å skrive til minnekort på Canon Digital Ixus 40 http://www.dpreview.com/reviews/canonsd300/page4.asp Canon Digital Ixus 30 har jeg ikke funnet data for, men Ixus 40 er meget raskt med å tømme internminne for hvert bilde, ca. 0,8 sekunder. Og da kan jo kvaliteten av kortet bety noe... Hva sier Sandisk om skrivehastigheten til kortet du har?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå