Gå til innhold

Hva heter "Frihetens Regn" på engelsk?

Kanetheheatsink

Anbefalte innlegg

Den som tar kaka var filmen som ble oversatt fra engelsk til....engelsk. Miss Congeneality som ble til Miss Undercover.

The Shawshank Redemption er en utrolig bra film, må bare få si det.

det har kankje noe med engelsk-kunnskapen til oss nordmenn? det er ikke alle her som vet hva sånne fremmedord betyr rett å slett

Det er helt rett! Noen er grisedårlig i engelsk. En engelsk lærer på skolen vår kan ikke en gang uttale ordene skikkelig. Det sier vel litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den som tar kaka var filmen som ble oversatt fra engelsk til....engelsk. Miss Congeneality som ble til Miss Undercover.

The Shawshank Redemption er en utrolig bra film, må bare få si det.

det har kankje noe med engelsk-kunnskapen til oss nordmenn? det er ikke alle her som vet hva sånne fremmedord betyr rett å slett

Latterlig å oversette fra "vanskelig" engelsk til lett engelsk for at nordmenn skal skjønne det. Hvorfor ikke bare kalle den "Hjelp, jeg er miss"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvorfor ikke bare kalle den "Hjelp, jeg er miss"?

Fordi det er teit.

De fleste norske filmtittel-oversettelser er teite. Stor Ståhai må være den værste.

Eventuelt Pups (Am.) til Fucked Up (Norsk).

Lenke til kommentar
The Shawshank Redemption er en av de beste filmene som noensinne er laget. Synd at Forrest Gump stjal alle prisene fra den i 1994.

Filmen er fantastisk å se på stor skjerm med kraftige høytalere. :wee:

Nå er ikke akkuratt Forrest Gump en dårlig film.... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
The Shawshank Redemption er en av de beste filmene som noensinne er laget. Synd at Forrest Gump stjal alle prisene fra den i 1994.

Det var Pulp Fiction som ble robbet fra priser i -94 imo.

Lenke til kommentar

Det var Pulp Fiction som ble robbet fra priser i -94 imo.

Nå er ikke akkuratt The Shawshank Redemption en dårlig film.... :p

Lenke til kommentar

Austin Powers - Spionen som pulte meg. Hmmm... "Shag" er snillere enn "pule". Jeg kommer ikke på noen mildere ord enn det i farten, og det blir litt i meste laget. Hvorfor oversette titlene på filmer i det hele tatt? De er bare tekstet, og som regel dårlig tekstet. Hvis filmene hadde vært dubbet så hadde jeg forstått det, men de fremstår nå engang i sin originale språkdrakt.

TV-Norge har en egen evne til å finne på nye titler til de amerikanske TV-filmene de spyr ut. Kommer ikke på noen eksempler i farten, men de alene er verdige en egen tråd her i forumet. "En mors kjærlighet" kanskje? "En datters svik"... de går i den tralten der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...