Gå til innhold

bra grafikkort til under 1000-lappen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, Radeion 9800pro burde vel greie Farcry på god kvalitet, men hvis du vil ha et som kjærer Farcry smooth på fullt må du nok opp i hvertfall 3000 kr. men 9800pro koster vel ikke mere enn 1500 kr. og er et veldig godt kort!

hvorfor kjøpe 9800pro når du kan kjøpe 6600GT som er raskere og koster like mye?

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

tull og tøys - jeg har kjørt farcry på et nForce2 onboard vga kort - det gikk fint (bare alt var på minimun)...dette er sikkert helt ok hvis du ikke skal betale mer enn 1000 kr - men jeg merket stor forskjell når jeg oppgraderte til 6800LE til ca. 2000

ikke føl at du bare får dritten til 1000-lappen fordi "alle" sier at du ikke får et kort som duger - det er du selv som må bedømme hva du er fornøyd med

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
tull og tøys - jeg har kjørt farcry på et nForce2 onboard vga kort - det gikk fint (bare alt var på minimun)...dette er sikkert helt ok hvis du ikke skal betale mer enn 1000 kr - men jeg merket stor forskjell når jeg oppgraderte til 6800LE til ca. 2000

ikke føl at du bare får dritten til 1000-lappen fordi "alle" sier at du ikke får et kort som duger - det er du selv som må bedømme hva du er fornøyd med

Vel om man ser seg fornøyd med nForce2 vga-integrated grafikk så greit, men tror nok pipa får en annen låt når du ser hva "high-end" kort tilbyr iforhold. Mitt tips er 6600GT til skarve 2000-lappen. Koster 1849,- på komplett. Vurderer å kjøpe dette kortet selv, det sparker bl.a ræv på kortet jeg allerede har FX5900 Ultra/1200xp og Radeon9800pro.

Link her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305051&cks=SPK

mvh

Sobient

Lenke til kommentar

Prisklasse/ytelse er ikke ensbetydende med hvilke spill man kan kjøre .

Skermoppløsning og behovet for detaljistillinger er ganske avgjørende for hvor lavt man kan gå i pris , og fremdeles kjøre det meste av nye spilltitler .

Standard 9600/128/lydløst kjører det meste på lave instillinger . (+/- 700,-)

Forskjellige 9600/pro/128 kjører det meste på bedre instillinger . (+/- 850,-)

6600GT kjører alt på "gode nok" instillinger . (+/- 1600,-)

Er spill en hovedgesjeft på maskinen er nok 2500,- en "magisk grense" pr. i dag .

Lenke til kommentar
Kjøp deg et Radeon 9800 Pro til 1000kr. Det drar FarCry bra på greie innstillinger.

Edit: Dropp kjøp av nytt skjermkort. Problemet ditt ligger i programvaren (f.eks drivere), ikke i maskinvaren. Ellers ville du aldri i verden fått 13.641 i 3dMark03 som det står i signaturen din.

Den signaturen er bare en intern spøk.

Jeg fikk i overkant av 800... :blush:

jeg kunne ikke tenkt meg at du fikk noe mer enn 800 nei :p

btw : fikk 882 med Geforce 3 64 mb, AMD 900 mhz, 512 SDRAM.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...