trondbue Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har kjøpt en SMC2804WBR Barricade g trådløs router. Denne skal brukes så jeg kan få internett på den bærbare uansett hvor jeg er i huset. Har lagt ved en tegning av hvordan nettverket er satt opp i huset. Alt utstyr før SMC Routeren står på et kontor i første etasje, mens resten står på rommet mitt i andre etasje. Før har alle pcene i huset hatt fast IP. Vi har IP adressene 212.xx.xxx.1 - 5 som vi kan bruker. ISDN Routeren har 212.xx.xxx.1 som IP, mens de 4 andre er fordelt på de andre pcene. Men trenger den trådløse routeren en egen IP eller kan det gå uten det? Har jo ikke flere ledige så. Har fått koblet den bærbare pcen til routerne trådløst men den mister forbindelsen hele tiden, veldig irriterende! Noen som vet hvorofor? Har nyseste firmware på den SMCen. Den bærbere har et Compaq W200 trådløst nettverkskort. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 hmm... du har 5 faste ip'r? Da må du gji SMC routern din ein ip, også nat'er du ut til den bærbare og den stasjonere. Det du også kan gjere, er og slå av DHCP funksjonen i SMC routern, og koble uplinken fra isdn routern din til ein av LAN portne på SMC routern. Da vil isdn routern din ta seg av dhcp og slikt (eller du kan sette fast ip) (veit ikkje kordan du gjer det) Isdn router --> ----- kabel inn på Lan port 1 f.eks ---> smc router ---> kabal fra lan port 2 til den stasjonere pc'n din. Slik ville eg ha satt det opp trur eg. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Har satt den trådløse routeren opp som DHCP server. Men har problemer med at den mister internett forbindelen av og til med gjevne mellomrom, ca 5 - 10 minutter mellom hver gang, og tar ca 1 minut før jeg kan surfe videre. Noen som vet hva dette kan være? Det står at den er tilkoblet routeren hele tiden, så virker som den fortsatt har forbindelse, men blinker veldig lite i Wlan lampen på routeren når dette skjer. Har prøvd å skru av all sikkerheten, men virker ikke som det hjelper noe for internettforbindelsen, det eneste det ser ut til å ha hjulpet for er at den ikke kobler fra routeren hele tiden. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg kan bare bekrefte at jeg har merket lignende tendenser med min -G utgave av den samme routeren. Det har alltid fungert å resette routeren med en gang, men jeg har ikke vært hjemme på en stund, så jeg har ikke noen oppdatert status på det:) Uansett satser på at smc kommer med noen fine nye firmware's snart. (ønsketenkning?) Lenke til kommentar
Tom J Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hvilken firmware har du da ? Jeg la inn v1.00.007.1 for en stund siden og har aldri opplevd at jeg mister forbindelsen. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Bruker firmware v1.00.015. Har nå skrudd av all sikkerheten, og pcene kobler ikke fra routeren nå lenger, men hadde jo vært greit å kunne ha på sikkerheten også. De bærbare pcene mister aldri forbindelsen til routeren, men mister forbindelsen videre ut på internett omtrent hvert 10. minutt. Tar da rundt et minutt før jeg kan fortsette på internett. Har en stasjonær også koblet til routeren med vanlig LAN kabel, og denne har aldri mistet forbindelsen til internett eller noe, alt virker helt bra på den pcen. Har satt SMC routeren til å dele ut IP til alle pcene. Noen som vet noe jeg kan gjøre slik at jeg ikke detter ut av internett hvert 10. minutt på den bærbare med trådløst nettverk? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Eg hadde også problemer med min SMC router. Internet forbindelsen døde ca kvart 10ende minutt. Maskinene mista aldri kontakten med routern. Satte opp ein ping til og pinge www.vg.no og ein til og pinge 192.168.2.1 (routern) Routern svarte heile tida, men med jamne mellom rom (10-15min) døde internet tilkoblingen og var borte i 20 sec ca.. Det var mildt sagt jævlig irriterende når man driver litt med online gaming. 20 sekunds lagg så er du sikker på at du er død. Ofte blei man disconnecta fra serverene også. Eg sendte min router inn og fikk igjen ein nye ein. Den nye har ikkje hatt det problemet. Den har fungert heilt slik som den skal. Vis dere har problemer så send dei tilbake! Endret 2. januar 2005 av Cornel Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Da du hadde dette problemet var det bare på maskiner som var tilkoblet trådløst da? Har bare problemer på de som er koblet til trådløs, ikke den med kabel. Men får snakke med dem jeg kjøpte den av da. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Problemet var med kabel og trådlaust! Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Ok, synes det er litt merkelig at det bare er på det trådløse, men ellers er jo problemet veldig likt da! Får prøve å snakke med de der jeg kjøpte den. Men hvor sendte du din inn? Må den sendes til utlandet? Er vel en del å betale i frakt eller? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 I går koblet jeg meg opp trådløs med kjæresten min sin pc som er helt lik som min bærbare (akkuarat samme nettverkkskortet - Compaq W200), og da virket internett helt som det skulle i 1 og en halv time (da var bateriet tomt) uten å dette ut en gang. Får teste litt mer i dag når jeg kommer hjem med min å se om den vil virke like fint da. Satser på det! Takker for alt hjelpen så langt. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Har drive å testa en del i hele dag, og har vært mye problemer! Begynte med at jeg kom hjem og ikke fikk dekning på den bærbare, kom etterhvert frem til at dette måtte være ett eller annet som virket inn på signalene akkurat på kjøkkenet. Gikk ned i kjeller og alt funka, i 20 minutter så datt internett ut, og slik fortsatte det omtrent hvert 5 minutt. Når den mister kontakten med internett har den fortsatt kontakt med den pcen som er koblet til LAN porten på routeren. Tenkte at jeg skulle prøve å slå av DHCP serveren å prøve å få den til å funke som et aksesspunkt (noen som vet om dette går?), men uten suksess. Endte med at jeg ikke fikk kontakt med routeren via kabel eller noe og reset knappen bak på den hadde heller ingen effekt. Dro ut alt i ren frustrasjon å lot det stå sånn i en halv time, da jeg koblet til igjen funket den som den har gjort før med DHCP server. Men lurer på om hvis jeg slår av DHCP serveren, må den fortsatt ha en egen IP adresse da? Den andre routeren vi har har ikke DHCP serveren på, og alt kjører statisk IP, men har ikke nok IPer hvis denne routeren må ha egen. Noen som vet? Noen som kan hjelpe? Veldig irriterende at den ikke vil virke med internett som den skal nåpr jeg bruker trådløst! Takker for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå