Gå til innhold

for vamt kabinett

MSI P4

Anbefalte innlegg

hei

eg har dette kabinnetet: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3RR103B

og sliter me at det blir vamt (36 grader)...

eg har plasert 2 80mm vifter. ei som var me kabinettet som sitter i frånt å blåser luft in i kabinettet. og ei: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...=MISTKOFA8025V1 vifte som blåser kald luft ut av kabinettet. har også ei 120mm vifte i stømforsyninga..

har nokon noge forslag til korleis eg kan få ned temperaturen i kabinetett mitt?

håper på mange svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et varmt rom fra før av? Jeg sitter i et nokså kjølig rom og her kommer tempen oppi 30 grader noen ganger ja.

Er nok ikke et stort problem, men du bør kanskje se å kjøpe tre vifteoverganger fra 80mm til 120mm slik at du kan montere 120mm vifter i stedet for 80mm viftene dine.

Lenke til kommentar

36 grader er da langt fra varmt... Begynner vi å snakke 70+ da kan vi snakke VARMT. Altså, du sliter ikke med varme :tease:

Men, som en annen kar over her sa så kan du gjøre slik jeg også skal. Kjøp deg en Revoltec Fan Adapter, 80-120mm og så når du først skal bytte vifter så kjøp deg noe skikkelig. Kjøp SilenX 120mm (14db) - Vet de koster litt mer, men de er så støysvake at selv pusten din lager mer lyd, i tillegg flytter de bra med luft også.

Voilá - Enjoy :thumbup:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

ta og les nøye gutta! det er kabinett temperaturen han snakker om

men uansett så lurer jeg på hvor føleren er plassert? fordi sys temp og kabinett temp er ikke det samme. sys tempen får man ved og sette føleren på chipset og kabinett temp er det best og plassere føleren øverst i kabinettet :D

Endret av jan.ata
Lenke til kommentar

Har selv et varmt rom. Jeg har 2 80x80 mm vifter som blåser ut bak, og 2 som blåsr inn framme, + en 120mm vifte som blåser rett på cpu og kjleribber.. Har satt den oppå Skjermortet..

Ligger på 45 grader i full load, og tempen i kabinettet er 22-27 grader.

Sitter med Athlon xp 2600+, som i grunn utvikler en del varme

Før jeg kjøpte viftene låg jeg på 65 grader i full load og tempen i kabinettet var rundt 35..

Så vifter er tingen :)

Lenke til kommentar

HAR SELV ETT 3R KABINETT. JEG LØSTE KJØLEPROBLEM MED OG SETTE DET PÅ LITT HØYERE FØTTER SÅ LUFTINTAKET UNDER I FRONT KOM LITT LENGER OPP FRA BORDPLARA DET HJALP EN 5-6 GRADER PÅ KABINETT TEMPERATUREN. JEG KJØPTE FIRE DØRSTOPPERE I GUMMI OG SKRUDDE FAST I HULLENE SOM ORIGINALFØTTENE SATT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...