Gå til innhold

Problemer med boot av Athlon XP 1800+

perjp

Anbefalte innlegg

Jeg har en XP 1800+, og et Soyo Dragon KT333. Jeg har problemer med boot. Når jeg starter maskina er det ikke alltid at det kommer bilde på skjermen, hdd, cdrom, vifter etc. blir startet opp, men det virker ikke som om systemet booter opp uten bilde. Hvis jeg slår av maskina og starter igjen kommer _nesten_ alltid skjermen på. Men hvis jeg trykker reset, velger restart i OS, går inn og ut av BIOS så kommer skjermen aldri på under neste boot.

Avlesing av voltage på AGP kortet viser 1.79, og voltage kan ikke settes høyere enn 1.8 i BIOS. Det er et Asus Geforce 2 kort. Maskinen har en 250 W strømforsyning, noe manualen til hovedkortet påstår er minimum. Kan det være at en 300 W strømforskyning vil gi meg mer stabil boot.

Forslag mottas med takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har det samme problemet som deg, men jeg har en 340w PSU så det ikke det, jeg tror det er en bug i HK, muligens noe med at hvis du har en vifte som er treg til å starte opp (som meg) og har skrudd av viftesjekkinga i biosen, men det er bare en ren hypotese fra meg, men det kan være tusenvis av ting. jeg har funnet ut at jeg bare må leve med det inntil videre.

Lenke til kommentar

JEg har nøyaktig samme problem som deg... irriterende!

Jeg finner ingen annen løsning enn å trykke på RESET knappen. å tukle med "failsafe defaults" hjalp ikke en drit :sad:

Ser ut som man bare må leve med dette irriterende tullet, og håpe på at hk, cpu produsentene kan skjerpe seg snart

jeg har msi kort, så det virker som det ikke bare er en produsent som kødder det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...