Gå til innhold

Dropp rakettene i år


Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og så skal det stå voksne folk bortover utenfor å lage rabalder med dumme raketter, ståke og hoie som de pleier,

 

Vel som nevnt før; de som vil må bare gjøre det for meg, med det kunne aldri falt meg inn. Hadde følt meg så egoistisk, hensynsløs, tåpelig og tølpete at jeg hadde spadd meg ned etterpå :blush:

 

Men, klart det er vært sitt syn på saken. Sier bare min mening og oppfatning icon3.gif

Din mening og oppfatning er i så fall veldig omvendt av min.

 

Fyrverkeri er en god tradisjon. Det er fint og sprer glede. Det skjer også kun én lusen gang i året, så alle fyrverkerihatere der ute får jaggu tåle det. Sørpefulle voksne menn er derimot ingen nyttårstradisjon, men heller et vanlig syn i enhver norsk by hver helg. Nyttårsaften blir bare en ekstra unnskyldning for det. Fyrverkeri er for min del en mye større glede enn fylla på nyttårsaften og ikke pokker om noen skyldfølelse påtvunget av media skal få ta det vekk fra min feriring i alle fall.

 

Blir irritert.

Lenke til kommentar
Ja da tør man forsiktigvis be deg la være å quote innlegg du ikke leser  :thumbdown:

Er det liksom ditt svar på mit svar som du ikke kunne gi et bedre svar på? For jeg skjønte ikke hva du mente med at jeg ikke leser det for det stod ikke noe spesielt der.

Du argumenterte ikke i henhold til det som sto der, for det var formodentli knapt stand til (sorry) - men valgte skrive noe annet (som kommentar til det innlegget istedet, bare bemerket det..)

 

Her er det faktisk ikke snakk om annet enn å ytre en mening. Min mening er at raketter vil virke usmakelig dette året, da mest av hensyn til at så mange familier er berørt. Om andre mener noe annet og vil skyte raketter, er det (som nevnt nå en del ganger nå) fritt fram å gjøre det . Men jeg sa bare at jeg kunne ikke tenkt å være en av dem. Thats it! Er noe fremdeles uklart ? :huh:

Lenke til kommentar
Og så skal det stå voksne folk bortover utenfor å lage rabalder med dumme raketter, ståke og hoie som de pleier,

 

Vel som nevnt før; de som vil må bare gjøre det for meg, med det kunne aldri falt meg inn. Hadde følt meg så egoistisk, hensynsløs, tåpelig og tølpete at jeg hadde spadd meg ned etterpå  :blush:

 

Men, klart det er vært sitt syn på saken. Sier bare min mening og oppfatning icon3.gif

Din mening og oppfatning er i så fall veldig omvendt av min.

 

Fyrverkeri er en god tradisjon. Det er fint og sprer glede. Det skjer også kun én lusen gang i året, så alle fyrverkerihatere der ute får jaggu tåle det. Sørpefulle voksne menn er derimot ingen nyttårstradisjon, men heller et vanlig syn i enhver norsk by hver helg. Nyttårsaften blir bare en ekstra unnskyldning for det. Fyrverkeri er for min del en mye større glede enn fylla på nyttårsaften og ikke pokker om noen skyldfølelse påtvunget av media skal få ta det vekk fra min feriring i alle fall.

 

Blir irritert.

Irritert? Blir irritert bare jeg tenker på raketter :cool: ..de har smelt i veggene og satt nesten fyr på huset her mer enn en gang faktisk

Lenke til kommentar
jaha, så det er rakkettforhandlere som det liksom er viktigst å støtte nå  :ermm:

Nei, men det er unødvendig å ta det ut over fyrverkeribransjen. Som sagt: de aller fleste nordmenn har råd til både å gi en lapp eller to til Afrika/Asia/whatever, og en rakett eller ti.

 

Bedre forslag: Dropp noen pakker røyk, send pengene til et veldedig formål. Dette er en bransje som strengt tatt ikke fortjener bedre.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
jaha, så det er rakkettforhandlere som det liksom er viktigst å støtte nå  :ermm:

Nei, men det er unødvendig å ta det ut over fyrverkeribransjen. Som sagt: de aller fleste nordmenn har råd til både å gi en lapp eller to til Afrika/Asia/whatever, og en rakett eller ti.

 

Bedre forslag: Dropp noen pakker røyk, send pengene til et veldedig formål. Dette er en bransje som strengt tatt ikke fortjener bedre.

^^ What he said. Som vanlig - HalTan, du er en grepa kar.

Lenke til kommentar
jaha, så det er rakkettforhandlere som det liksom er viktigst å støtte nå  :ermm:

Nei, men det er unødvendig å ta det ut over fyrverkeribransjen. Som sagt: de aller fleste nordmenn har råd til både å gi en lapp eller to til Afrika/Asia/whatever, og en rakett eller ti.

 

Bedre forslag: Dropp noen pakker røyk, send pengene til et veldedig formål. Dette er en bransje som strengt tatt ikke fortjener bedre.

 

Ja, og det har sikkert de fleste av oss gjort også. Røyk? thja..det blir vel nesten en diskusjon for seg :mrgreen:

 

Dine argumenter er gode, Lurer på om jeg begynner endre littegrann synet på fyrverkeri

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Syns på en måte det er bra at forakten mot nyttårsfyrverkriet er blitt "inn". Det er et godt tegn at flere og flere kommer på bedre tanker og ser det fordummende i  nyttårsraketter :yes:

 

Littengrann fyrverkeri kan det godt være rundt klokken tolv. Men før var det helt uvanlig at hvermansen fyrte opp en drøss med raketter. Drikking er noe helt annet og  kulturet forankret. It makes sence, fireworks dont

Bare så synd at det ikke er flere som ser det du så fint selv kaller det "fordummende" i alkoholen istedenfor. Selv hadde jeg helst sett at de hadde fjernet begge tingene fra høytiden.

 

But nooo, nordmenn bare ha alkoholen sin. :roll:

Lenke til kommentar
Selv hadde jeg helst sett at de hadde fjernet begge tingene fra høytiden.

 

Ja det går alt for langt når nordmenn feirer det nye året med champagne og fyrverkeri. :roll:

 

But nooo, nordmenn bare ha alkoholen sin.  :roll:

Nordmenn har et lavt forbruk av alkohol i forhold til de fleste andre vestlige land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...