Gå til innhold

Dropp rakettene i år


Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har aldri kjøpt raketter enda trur eg.. (22 år)

Heller brukt pengene på hardware og slikt.

Ser ikkje den store gleden og skyte f.eks verdien av ein harddisk eller ein minne brikke i lufta...

Gleden er så kortvarig at det nesten er trist.

Enig!

 

Jeg tok 500,- kr som jeg skulle bruke på fyrverkeri og kjøpte meg noen ny klær! :D

 

Mine foreldre har tenkt å droppe fyrverkeri, pga denne katastrofen og gi noen penger til de, heller!

 

Det er jo tross alt gøy med fyrverkeri, men om man tenker skikkelig gjennom det, så kan man faktisk få gjort noe som er mye mer nyttigere og som man kan få se mer igjenn for enn noen timers gøy, med fyrverkeri!

Lenke til kommentar

Skal bruke litt over 20 lapper på pc nå i starten av januar, men jeg har ingen dårlig samvittighet av den grunn. Jeg syntes heller at folk med mye spenn, altså MYE spenn, slik som han karen i Bergen som ga bort 250mill til universitetet i Bergen. Slike folk burde heller gi 250mill til nødhjelp enn til å bygge opp et universitet. Jeg har presset økonomien min maks nå for å få til dette pc kjøpet, så jeg har ikke masse spenn selvom 20 lapper til pc kanskje kan anses som mye penger. Er student, og andre studenter vet hvordan livet som student er.

 

Kan ikke Røkke og Gjelsten og I, slenge i en slant i kassa slik at menigmann i gata slipper og gi fra sine surt tjente penger. Dette er satt litt på spissen og det håper jeg folka skjønner, men følg den røde tråden... Husk hva norsk lærern sa :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal bruke litt over 20 lapper på pc nå i starten av januar, men jeg har ingen dårlig samvittighet av den grunn. Jeg syntes heller at folk med mye spenn, altså MYE spenn, slik som han karen i Bergen som ga bort 250mill til universitetet i Bergen. Slike folk burde heller gi 250mill til nødhjelp enn til å bygge opp et universitet. Jeg har presset økonomien min maks nå for å få til dette pc kjøpet, så jeg har ikke masse spenn selvom 20 lapper til pc kanskje kan anses som mye penger. Er student, og andre studenter vet hvordan livet som student er.

 

Kan ikke Røkke og Gjelsten og I, slenge i en slant i kassa slik at menigmann i gata slipper og gi fra sine surt tjente penger. Dette er satt litt på spissen og det håper jeg folka skjønner, men følg den røde tråden... Husk hva norsk lærern sa :thumbup:

Er også ganske enig med deg!

 

Vi som ikke har så alt for mye penger, brude ikke ha så dårlig samvittighet pga dette!

De som virkelig burde ha dårlig samvittighet er de med virkelig mye penger, (som du sier) som ikke vil gi en del penger!

Håper noen av de rike folka ute der er med å bidrar en god slant med penger!

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det egentlig gå ut over rakettene?

Kunne ikke de heller oppfordre oss til å kutte ned på den overdrevne kosen i jula? Da spiser jo folk dobbelt så mye som de gjør til vanlig, og på toppen av alt dobbelt så dyr mat.

 

Dessuten har jo Norge allerede sendt 10 millioner til nødhjelp, og de er sikkert ikke det eneste landet. Tror de ville klart seg bra selv om vi ikke avser noen kroner.

 

Selv bruker jeg ikke penger på raketter siden jeg får like mye gleda av di naboen kjøper.

Lenke til kommentar
Er ikke noe særlig for raketter uansett, så det er veldig greit at vi dropper dem i år. Det er så utrolig mange nyttigere ting å bruke pengene på enn raketter.

De som klarer å komme opp med et saklig motargument mot det, er god.

Tror ikke folk bruker en hel formue på raketter heller, med mindre de har råd til det.

 

Noen folk synst den kort-varige opplevelsen er verdt å bruke penger på. Dette er egentlig opp til hver enkelt person å bestemme. En person kan ikke si at raketter er tull og dermed er det det. Noen synst kanskje det er en opplevelse som er verdt penga.

 

Dessuten er det jo mange plasser i landet der bla. hoteller og kanskje andre lignende ting (kommuner, byer) har et rakett-progra, som mange folk får glede av. Da slipper også folk å kjøpe raketter selv.

Lenke til kommentar

Gankske interesant å se hvordan media på virker folk. Så lende der er på tv er vi opptatt av dette, men innen to uker hører vi nok ikke så mye mer om det.

 

Det er nok ikke så mange som tenker på at hver dag før det 19000 barn i afrika, men det hører vi ikke noe om. Tenk på det... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...