Gå til innhold

Dropp rakettene i år


Delvis

Anbefalte innlegg

Organisasjon/kontonummer

 

Kirkens Nødhjelp, kontonummer 100

 

Norges Røde Kors, kontonummer 10

Givertelefon 820 43000 (kroner 100)

 

Redd Barna, kontonummer 8200 01 03000

 

Leger Uten Grenser, kontonummer 101

(nettbank 5010 05 53500)

 

UNICEF har åpnet givertelefon 820 43 700 (kroner 100)

 

Plan Norge har åpnet givertelefonen 820 43 211

 

(tar meg friheten til å ordnet en litt bedre versjon av Frekkas sitt innlegg) :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt rart at man absolutt skal droppe rakettene, og ikke f.eks champisen....
Poenget er vel ikke at de ikke vil at vi skal fyre av raketter, men at det er viktig at vi stiller opp med penger. Tror rakettene blir trukket frem fordi det er et godt eksempel på "mindre økonomisk" pengebruk fra vår side, i en tid hvor noen tydeligvis trenger det.

 

Kan jo droppe champisen istedenfor du da vettu HalTan. ;)

Lenke til kommentar

Enig med HalTan, hvorfor er det bare fyrverkeriet vi skal droppe.

 

Slike kampanjer som dette ødelegger hele gleden med nyttår, istede for å glede oss over hvor vakre rakettene er vil vi heller hver gang det smeller og glitrer tenke på katastorfen i Asia og ha dårlig samvittighet på vegne av dem som har kjøpt raketter.

 

Og hvorfor er de flomrammede i Asia mer verd enn andre som trenger hjelp...

 

Og så videre med fyrverkerihatet som er blitt så "inn" i dagens samfunn. Hvert nyttår snakkes det om hvor mye penger som blir fyrt opp i lufta. Men ingen sier noe om hvor mye vi drikker opp...

Hvorfor skal vi gi opp fyrverkeriet i år når AS Norge har 1000 milliarder i oljefondet. De pengene kan de ikke bruke her allikevel pga den enorme inflasjonen det ville ført til (men det er forsåvidt en annen diskusjon).

Lenke til kommentar

Syns på en måte det er bra at forakten mot nyttårsfyrverkriet er blitt "inn". Det er et godt tegn at flere og flere kommer på bedre tanker og ser det fordummende i nyttårsraketter :yes:

 

Littengrann fyrverkeri kan det godt være rundt klokken tolv. Men før var det helt uvanlig at hvermansen fyrte opp en drøss med raketter. Drikking er noe helt annet og kulturet forankret. It makes sence, fireworks dont

 

Iallefall, det er vel det at det hadde blitt en markering som vil bli lagt merke til. Tenk på alle norske familier som er berørt nå. Vi kan godt spare dem for rakettbråket rundt veggene i år og ha en litt roligere nyttårsaften. Den blir ikke dårligere for det :)

Lenke til kommentar

Jeg betaler skatt og stemmer, og har således ren samvittighet. Det norske folket har valgt å bruke så-og-så mye på utenlandsbistand, og da får det holde med det. Jeg kunne gjerne ha stemt for å øke denne satsen jeg, bevares, men nå er det nå en gang slik. Det er tross alt ikke min personlige oppgave i livet å løse alle verdens små og store problemer...

Lenke til kommentar
Det er et skille mellom å drikke med måte - å være drita fyll :roll:

Flomofrene i Asia driter en lang i om du gir dem de 500 kr du skulle bruke til sprit for å bli drita eller om de skulle gå til polets fineste champis..

 

Og flatfull er da mye mer kultur i norge enn det er å drikke med måte.

 

Flatfull har jo eksistert her i landet siden vikingtiden.

Lenke til kommentar
Det er et skille mellom å drikke med måte - å være drita fyll  :roll:

Flomofrene i Asia driter en lang i om du gir dem de 500 kr du skulle bruke til sprit for å bli drita eller om de skulle gå til polets fineste champis..

 

Og flatfull er da mye mer kultur i norge enn det er å drikke med måte.

 

Flatfull har jo eksistert her i landet siden vikingtiden.

jo men raketter er ikke

 

Her blir det egentlig vridd på poengene, men det er så..

Lenke til kommentar

jaha, så det er rakkettforhandlere som det liksom er viktigst å støtte nå :ermm:

 

Har inntrykk av at poenget ikke når helt igjennom her. Skal prøve å eksemplifisere litt:

 

Tenk seg at i 2-3 av husene i nærheten befinner det seg folk som der enten noen har falt fra i hendelsen, har fått hardt skadede blant sine nærmeste eller de venter fortsatt på lyd fra savnende ...sitter mye ved telefonen kanskje og

 

Og så skal det stå voksne folk bortover utenfor å lage rabalder med dumme raketter, ståke og hoie som de pleier,

 

Vel som nevnt før; de som vil må bare gjøre det for meg, med det kunne aldri falt meg inn. Hadde følt meg så egoistisk, hensynsløs, tåpelig og tølpete at jeg hadde spadd meg ned etterpå :blush:

 

Men, klart det er vært sitt syn på saken. Sier bare min mening og oppfatning icon3.gif

Lenke til kommentar

Egh begynner seriøst å bli møkka lei av å bli fortalt over og over igjen kor "meningsløst" fyrverkery er og blablabla! Seff kan man gi penger til støtte men det skal for pokker ikke bli noe forbanna psykisk press/tvang å gi alle penger og droppe all fyrverkery og blir tvingt på dårlig samvittighet for at man kjøper fyrverkery som man skal kose seg med til nyttår som bare er en gang i året.

 

Er det forresten "inn" å ikke like fyrverkery?

Lenke til kommentar
jaha, så det er rakkettforhandlere som det liksom er viktigst å støtte nå :ermm:

 

Har inntrykk av at poenget ikke når helt igjennom her. Skal prøve å eksemplifisere litt:

 

Tenk seg at i 2-3 av husene i nærheten befinner det seg folk som der enten noen har falt fra i hendelsen, har fått hardt skadede blant sine nærmeste eller de venter fortsatt på lyd fra savnende ...sitter mye ved telefonen kanskje og

 

Og så skal det stå voksne folk bortover utenfor å lage rabalder med dumme raketter, ståke og hoie som de pleier,

 

Vel som nevnt før; de som vil må bare gjøre det for meg, med det kunne aldri falt meg inn. Hadde følt meg så egoistisk, hensynsløs, tåpelig og tølpete at jeg hadde spadd meg ned etterpå :blush:

 

Men, klart det er vært sitt syn på saken. Sier bare min mening og oppfatning icon3.gif

Det går ann å kjøpe raketter å ha en fin nyttårsaften selvom det ikke står så bra til der nede. Hvis jeg ikke ser raketter på nyttårsaften så har det gått for langt! Det er som å ikke kjøpe julegaver til jul fordi man heller skal bruke pengene på å hjelpe de andre der nede. Helt tåpelig! så klart syns jeg synd på dem, men det får være grenser da til oppmerksomhet! jeg er sikker på at de får den hjelpen de trenger UTEn våre lusne penger!

Lenke til kommentar
jaha, så det er rakkettforhandlere som det liksom er viktigst å støtte nå  :ermm:

 

Har inntrykk av at poenget ikke når helt igjennom her. Skal prøve å eksemplifisere litt:

 

Tenk seg at i 2-3 av husene i nærheten befinner det seg folk som der enten noen har falt fra i hendelsen, har fått hardt skadede blant sine nærmeste eller de venter fortsatt på lyd fra savnende ...sitter mye ved telefonen kanskje og

 

Og så skal det stå voksne folk bortover utenfor å lage rabalder med dumme raketter, ståke og hoie som de pleier,

 

Vel som nevnt før; de som vil må bare gjøre det for meg, med det kunne aldri falt meg inn. Hadde følt meg så egoistisk, hensynsløs, tåpelig og tølpete at jeg hadde spadd meg ned etterpå  :blush:

 

Men, klart det er vært sitt syn på saken. Sier bare min mening og oppfatning icon3.gif

Det går ann å kjøpe raketter å ha en fin nyttårsaften selvom det ikke står så bra til der nede. Hvis jeg ikke ser raketter på nyttårsaften så har det gått for langt! Det er som å ikke kjøpe julegaver til jul fordi man heller skal bruke pengene på å hjelpe de andre der nede. Helt tåpelig! så klart syns jeg synd på dem, men det får være grenser da til oppmerksomhet! jeg er sikker på at de får den hjelpen de trenger UTEn våre lusne penger!

goddag mann økseskaft :p

 

Leser du egentlig hva som står i et innlegg eller..?? :roll:

Lenke til kommentar
jaha, så det er rakkettforhandlere som det liksom er viktigst å støtte nå  :ermm:

 

Har inntrykk av at poenget ikke når helt igjennom her. Skal prøve å eksemplifisere litt:

 

Tenk seg at i 2-3 av husene i nærheten befinner det seg folk som der enten noen har falt fra i hendelsen, har fått hardt skadede blant sine nærmeste eller de venter fortsatt på lyd fra savnende ...sitter mye ved telefonen kanskje og

 

Og så skal det stå voksne folk bortover utenfor å lage rabalder med dumme raketter, ståke og hoie som de pleier,

 

Vel som nevnt før; de som vil må bare gjøre det for meg, med det kunne aldri falt meg inn. Hadde følt meg så egoistisk, hensynsløs, tåpelig og tølpete at jeg hadde spadd meg ned etterpå   :blush:

 

Men, klart det er vært sitt syn på saken. Sier bare min mening og oppfatning icon3.gif

Det går ann å kjøpe raketter å ha en fin nyttårsaften selvom det ikke står så bra til der nede. Hvis jeg ikke ser raketter på nyttårsaften så har det gått for langt! Det er som å ikke kjøpe julegaver til jul fordi man heller skal bruke pengene på å hjelpe de andre der nede. Helt tåpelig! så klart syns jeg synd på dem, men det får være grenser da til oppmerksomhet! jeg er sikker på at de får den hjelpen de trenger UTEn våre lusne penger!

goddag mann økseskaft :p

 

Leser du egentlig hva som står i et innlegg eller..?? :roll:

Nei jeg leser de 3 første linjene. Resten er som regel ikke intressant. (For meg).

 

EDIT: Leste litt til ... Det dør folk hver eneste dag! Man kan ikke "være stille" på nyttårsaften bare fordi noen er døde! Dessuten er det bare 20 stykker fra Norge som er meldt døde hittil og hele Norge kan ikke stoppe opp bare pga dem.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...