Mickidod Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Da jeg skulle starte pcn en dag,så komm det ikke noe skjerm bildet... Jeg opnet kabinettet å så, at hardisken ikke hadde fått strøm og ikke grafikk kortet... Lurer på om det er hoved kortet som har tatt slutt? Håper jeg ikke har tatt livet på skjerm kortet også og hardisk..... Hviss det er Ødelagt, hvilket Hoved kort bør jeg kjøpe?? Jeg har AMD athlon 2800+ Og hadde et Epox hovedkort... Takk for svar..MvH Michael Endret 28. desember 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det var ikke kabel til skjermkortet og harddisken? Du har nok ikke ødelagt de. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 skjedde de bare sånn uten vidare eller Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) viften til skjermkortet sviver ikke, jeg har klokket pcen min bittelitt je helt uten videre Endret 28. desember 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 er det noe som ser ut til å virke da? kan være psuen, kanskje den er underdimensjonert Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) nei pcu-en sviver cpu-viften virker også Endret 28. desember 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du skriver litt tvetydig norsk, så man kan lure på hva du mener. Men la meg gjette: Når du skrur på PCen, så går ikke viften til skjermkortet rundt, ei heller hører du noe summing fra harddisken? Er det noe annet som lager lyd/virker når du skrur på maskinen? Er det noen andre vifter som går rundt? Uansett, det er ytterst sjelden mer enn en komponent ryker samtidig (men Q-Tec strømforsyninger skal vistnok greie det ). Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 viften til skjermkortet sviver ikke, jeg har klokket pcen min bittelitt je helt uten videre OK, det forklarer en del. Det kan hende din CPU er låst. Ta å nullstill biosen (ta ut batteriet neon minutter, eller finn Clear CMOS jumperen). Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Kan prøve men jeg tror ikke akuratt det ville hjulpet,for Grafikk kortet går jo ikke rundt+ hardisken går heller ikke rundt:S Kabinett viften går også rundt.. Så det er kunn Hardisken og Skjerm korte som ikke vil reagere..... Har et geforce Fx 5700 Ultra foresten..og WD digital 800 (Hardisen) den kan vel ikke vær at jeg klokket for mye? har bare klokket sånn 200 mhz ca... Vær så snill hjelp Endret 28. desember 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) jeg testa skjermkortet og harddisken på en annen pc, og der gikk det helt fint! så er det noe med hovedkortet? Endret 28. desember 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) du har vell putta strømkontakten til skjermkortet og harddisken tilbake igjen? edit: har du plasert cmos jumperen tilbake til riktig plass hvis du har reseta cmos? Endret 28. desember 2004 av sn0mannen Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Ja jeg har det, det var ikke noe med det, men det kan jo ver jeg må ha ny psu?? Men Kabinett viftene får jo strømm og cpu vifta? rart.. Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hva slags strømforsyning har du da? har du prøvd med andre hovedkort? Er en stund siden jeg overklokte sist, men det kan jo hende du ikke hadde agp/pci lock på, husker ikke het hva det heter, men noe kunne hvertfall gå galt under klokkinga hvis man ikke hadde det på Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 får ikkje du nytt de som e ødelaggt på garantien då? viss pcen ikkje er alt for gammal? Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Jeg har en strømm forsyning som føllte med mitt chieftec kabinett(360) Jeg hadde ikke det der agp/pci lock greiene på... Hvertfall glad at jeg ikke ødela Skjerm kortet å rammen å hardisken.. hva kan jeg gjøre nå? Endret 28. desember 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har en strømm forsyning som føllte med mitt chieftec kabinett(360)Jeg hadde ikke det der agp/pci lock greiene på... Hvertfall glad at jeg ikke ødela Skjerm kortet å rammen å hardisken.. hva kan jeg gjøre nå? Det ligger an til et innkjøp av nytt hovedkort. Et socket A hovedkort, gjerne demobrukt på Komplett koster ikke mye mer enn ca 500 kr + porto. Det er ikke noe å gråte for, he-he. Vi har vel alle ødelagt litt komponenter i ny og ne når vi eksperimenterer litt. Bare før det på tabbekontoen. Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 ja sånn kan det gå, men man lærer av feil tenkte jeg kunne altid gi deg et tips til hovedkort hvis du skal fortsette og klokke Abit NF7 V2.0 Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 ..Det høres ut som en clear CMOS er nødvendig.. Du er HELT sikker på at du har clearet/resetet bios? Det ligger som oftest en lettfattelig beskrivelse av hvordan i manualen til hovedkortet, foreslår at du følger den til punkt og prikke. Jeg tviler sterkt på at hovedkortet har røket sånn helt uten videre, men det kan jo skje. Men først, for all del; prøv å reset cmos. Lenke til kommentar
nree Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hadde samme problem da jeg klokka min... Dra ut kabelen og vent i 1 min og sett den i igjen... så starter du pc'n... Gjenta denne prosedyren vist det ikkje virker på første forsøk! Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Ja ja folkens, det va visst Hoved kortet.. jeg kjøpte nytt hoved kort idag.et ASUS a7n8x-e deluxe.... FSP 400mhz Nforce 2 ultra. de sa visst at det var et vedlig bra kort, og veldig bra å overkokke, så er det noe å annbefale meg før jeg klokker igjenn? Vet dere hvor mye mhz AGP skal ver på? Endret 29. desember 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå