snole Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Simen1: Opplevde kunder som handlet nye modeller der jeg jobbet, mens Elkjøp solgte modellen før til en høyere pris. Det skjedde rimelig ofte og..... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Det er en kjennsgjerning at Elkjøp sin reklameavis legges i din, og andres, postkasse av en grunn: Å lokke deg til butikken. Oppgaven til selgeren hos Elkøp er ikke å selge deg varen du så i kundeavisen, men derrimot varen som står ved siden av den. Grunnen til dette er at butikken har en mye bedre brutto (fortjeneste) på denne varen. (Logisk, hvis du tenker på at varen i avisen er satt ned så mye at butikken ikke tjener på den, og at den derfor fremstår som et godt tilbud). Hvis du går ut av butikken med varen som stod i kundeavisen har du handlet hos en selger (som iflg Elkjøp er en dårlig selger), fordi han ikke solgte deg varen som stod ved siden av. Av erfaring (som både selger, og kunde hos Elkjøp) vet jeg også at varene som det reklameres med i avisene sjelden er på lager, eller er inne i et mindre kvanta. Dette nettopp for å selge andre varer med bedre fortjeneste. Konklusjon: Elkjøp er dessidert siste alternativ fordi: a) Sannsynligheten for å få en vare som andre har hatt før meg en veldig stor (30 dagers rett til retur) b) Varene er sjelden på lager, og isåfall ofte behandlet dårlig før den når butikkhyllen. c) Ventetiden for å få hjelp er ofte for stor, og når man får service er varen utsolget, eller ( se a, b). Dette er mine erfaringer med Elkjøp både som selger, og som kunde. Med all respekt, jeg jobber i en lignende butikk som Elkjøp selv, og merker alltid at kundene vil ha det som er på tilbud. Jeg kan prosedere på at det som ikke er på tilbud, er mye bedre og koster like mye som det som er på tilbud, men de kjøper alltid det som det står en gul lapp under... EDIT: og Elkjøp MÅ selge ut alle produktene de tar inn på returrett, ellers går ikke virksomheten... Har aldri hørt at noen har fått tilbud på nedsatte varer pga. reklamasjonsrett... Endret 29. desember 2004 av smeboe Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Et lite spm Alastor, jobber du på elkjøp? Ja jeg gjør det...håper det er greit.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Et lite spm Alastor, jobber du på elkjøp? Ja jeg gjør det...håper det er greit.. Er selvsagt greit men det forklarer jo hvorfor du forsvarer dem sånn Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Et lite spm Alastor, jobber du på elkjøp? Ja jeg gjør det...håper det er greit.. Er selvsagt greit men det forklarer jo hvorfor du forsvarer dem sånn Hehe... Alastor forsvarer vel ikke i den forstand, men siden han jobber der vet han vel litt mere om kjeden enn oss? (Men hvem forsvarer ikke sin jobb... ) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Alle saker har jo som regel to sider Jeg kommer med mine synspunkt på saker hvor jeg overhode ikke kjenner meg igjen i. Men prøver også og være nøytral så godt jeg kan..det meste jeg poster på forumet er jo ikke om elkjøp . Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Tror det er stor variasjon fra butikk til butikk. Pappa skulle kjøpe en TV de reklamerte for på internet. Da vi kom til butikken hadde de ikke denne inne men han fikk en annen TV som var hakket bedre til samme pris. De gangene jeg har merket forskjell på internett-priser og prisene i butikken har jeg sagt i fra også har jeg fått varen til internett-prisen. Har hendt et par ganger de har skrevet feil varenr. i kassa og jeg har fått helt syke priser, men regner det for glipper. Ikke noe de driver med bevvisst. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Har selv vært borti å møte forskjellige priser mellom internett og butikk, jeg klagde på dette til en av de ansatte og han oppdaterte prisen da uten å klage. Alle kan gjøre feil, blir litt feil å holde seg unna da. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Mulig det er meg det er noe galt med, men jeg har utelukkende positive opplevelser med de elkjøp-butikkene jeg har handlet i (lettlurt?). Jeg har alltid fått den varen jeg skal ha (eller bedre til samme pris) om jeg har gått etter annonsetilbud, og jeg har fått gode "pakkepriser" dersom jeg har kjøpt flere ting samtidig, eks dvi-kamera, videoredigeringsprogram, kassetter, stativ. Jeg bruker elkjøp mye jeg, da de er gode på priser her. OK, de kan ha litt ventetid i butikken, men det må en tåle. Men en ting handler jeg ikke der, og det er datautstyr, til det har vi jo nettbutikker og da lurer vi, hvilken elkjøp butikk er det snakk om? Ålesund Lenke til kommentar
TJ Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Selv har jeg igrunn bare positive erfaringer med Elkjøp. Pappa stakk innom Elkjøp Stormarked på Stoa (ved Arendal) for å kjøpe en jule-/komf-gave til meg for noen år siden. Han hadde fra før sett seg ut en Samsung 28" WS 50Hz, som de for tiden hadde kampanjetilbud på. Denne TVen var desverre ikke på lager, men butikken hadde en glimrende løsning på problemet. De kontaktet da Elkjøp i Kristiansand. 50Hz-versjonen var ikke på lager her heller. 100Hz versjonen derimot var på lager. Neste dag ble denne TVen transportert fra Kristiansand til Arendal, og solgt til min far for samme pris som 50Hz'en. Upåklagelig service med andre ord. Jeg er selvsagt klar over at servicen hvert enkelt varehus utøver varierer veldig, men jeg føler at alt for mange her inne tar alle varehusene inn under ett, og gir dem en skyllebøtte som må sies å være, for noen av varehusene, høyst ufortjent. (Ble en laaang og tung setning det der ) Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg har kommentert Elkjøp i andre tråder her på hw.no. Jeg vil kort nevne at de ulike Elkjøpbutikkene ikke har faste priser på sine varer. Det kan være opptil 50% prisforskjell på samme produkt mellom ulike Elkjøp butikker! Da snakker jeg ikke om kampanjepriser eller spesielle tilbud. Selv har jeg tilgang til to Elkjøpbutikker, en i min by og en i nabobyen, Elkjøp i nabobyen har ofte vært mye billigere på samme vare. Elkjøp har en prisgaranti, men selv om det er en annen Elkjøp som har varen billigere, så må man ha med seg signert dokumentasjon fra den andre Elkjøpbutikken. Det er du som kunde som klart må bevise at produktet er billigere i en annen butikk (ikke nettbutikk), butikken ringer ikke for deg !! Når det gjelder prisforskjell mellom to Elkjøpbutikker, så er dette erfaringer over de siste to år på nøyaktig samme produkter. Mine erfaringer baserer seg på tilbehør til barbermaskin, massasjeapparat, PC-spill, mobiltelefon og data. -Dette som sagt varer det ikke er eller har vært kampanjer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå