Gå til innhold

Driver Elkjøp med kjeltringestreker?

Anbefalte innlegg

Etter alt jeg har lest og opplevd selv angående Elkjøp må dette spørsmålet bare stilles.

Siste jeg opplevde nå var at jeg skulle kjøpe en vare som på Eljøps sine Internettsider hadde en pris på kr 495. Denne varen kan ikke kjøpes gjennom internettbutikken står det, ...kan kjøpes kun hos forhandlerene.

Når jeg kommer dit og skal kjøpe varen, har de der en pris på kr 599.

På Elkjøps internettsider står det at prisene der kan avvike fra prisene hos Elkjøps butikker.

Men denne varen jeg skulle ha, solgtes ikke gjennom internett, stod det klart å lese på sidene deres.

Men hvorfor står det da der en pris på kr 495 ?????

På butikken fikk jeg den ikke til kr 495, de skulle ha kr 599, så det ble ingen handel.

Driver Elkjøp med bare bløff og lurendreieri? Ja, mener jeg........

Hold dere vekk fra Elkjøp folkens....

:thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sa ifra at det sto det på internett ? Eller bare så du prisen og gikk ?

Jeg tror ikke det ville vært noe problem og få den prisen så lenge det du sier er fakta ..

Og det at prisen er feil på hylla er noe som skjer en gang i blandt. det er ikke lett å holde ting løpende oppdatert når priser forandrer seg relativt ofte disse dager.. ser ikke hvorfor Elkjøp er så forferdelig her... Regner med at slike ting skjer andre steder også.. Jeg tror du bare er en av de som ser at alle andre kaster stein på den forsvarsløse jenta så du bestemmer deg for å kaste du også ;)

Endret av oerlimo
Lenke til kommentar

Om det er tjeltringstreker vil jeg ikke avgjøre,men for noen kan det vel oppfattes slik Feks har Elkjøp annonsert et Cannon Ixux IIs til 1495.- noe som må kunne påstås å være et lokketilbud da det ikke er på lager noe sted. Også tilbyr de et dårligere kamera som erstatningsvare, kjeltringstreker? Your choice

Lenke til kommentar
mullemeck: jeg har kjøpt det Ixus kamera idag... Så de har det nok noen plasser...

Jeg benekter ikke at de har hatt det noen steder,men som sagt det er ikke på lager hos levrandør,så de får ikke bestilt det opp. Og når du får inn 10-12 Kamerar på en butikk som er et nedslagsfelt på over 100 000 kunder ja da er det nok et lokketilbud

Lenke til kommentar

de er utsolgt.. hmmm det du mener er at hvis en butikk ikke for tak i flere en la oss si 50 kamera så bør de slutte med tilbud totalt ? En butikk vil jo alltid gå tom for bra tilbud fordi det er mange som vil ha det... noen gang hørt om først til mølla ? Men de har jo annonse garanti så hvorfor ikke bare utnytte det og få annet kamera som kanskje er bedre ? Eller så kan du jo bare dra og kjøpe det dyrere ett annet sted og slutte og suttre fordi den foran deg tok den siste...

Lenke til kommentar
de er utsolgt.. hmmm det du mener er at hvis en butikk ikke for tak i flere en la oss si 50 kamera så bør de slutte med tilbud totalt ? En butikk vil jo alltid gå tom for bra tilbud fordi det er mange som vil ha det... noen gang hørt om først til mølla ? Men de har jo annonse garanti så hvorfor ikke bare utnytte det og få annet kamera som kanskje er bedre ? Eller så kan du jo bare dra og kjøpe det dyrere ett annet sted og slutte og suttre fordi den foran deg tok den siste...

Jeg sutrer ikke over det,klart ting kan bli utsolgt,men mener at når de kliner opp et kamera over hele forsiden på elkjøp avisen så bør de levere dette også. De har en såkalt annonsegaranti,som jeg faktisk har benyttet meg av.

Men jeg ble også tilbudt et kamera som var dårligere,så klart de har annonsert dette for å bli kvitt noe annet ræl.. og det var nok ingen forann meg som tok det siste,for de hadde hatt de kamerane i ca 5 minutter første dagen de var på tilbud nemlig i går.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en mp3-spiller i julegave. I annonsen sto det navn på modellen og følgende egenskaper: 128MB, mp3-spiller med radio og mulighet for lagring av andre filer. På bildet var det en mp3-spiller med ok utseende og display. Dette sto i den lokale elkjøp reklameavisa som gjelder samme uke for blandt annet denne butikken.

Når jeg dukket opp i butikken og skulle ha "den billige mp3-spilleren". En ansatt viste meg rett bort til hylla med mp3-spillere der de hadde en haug med mp3-spillere til den prisen. Jeg regnet med det var den som var annonsert og tok med meg en. På vei mot kassa oppdaget jeg at utseendet ikke stemte med annonsen og ble skeptisk. Spilleren jeg hadde blitt geleidet til manglet display, så mye styggere og mer klumpete ut og hadde ikke radio og ikke lagringsmulighet for annet enn mp3.

Jeg gikk tilbake til inngangen og hentet reklameavisa, tok med meg den til betjeningen og sier at jeg vil ha den som er på bildet. Betjeninga hadde ikke sett enheten før og kunne bekrefte at de aldri hadde hatt den i butikken. Etter litt mer reasearch fant vi den i vareregisteret men det var ingen på lager. De sa at det var en annen elkjøp-butikk med den inne.

Jeg tenkte å droppe kjøpet, men skulle tilfeldigvis samme i retning av den andre butikken dagen etter. Da stakk jeg innom og hentet med meg et eksemplar. Jeg dobbeltsjekket at produktnavnet og prisen stemte med annonsen. Jeg kjøpte mp3-spilleren og dro hjem, pakket den inn og ga den bort.

Noen dager senere, på julaften fant mottageren av gaven ut at den ikke hadde radio og ville heller bytte den i en versjon med radio. Men, den skulle jo ha radio, det sto jo i annonsen. Jeg ba henne sjekke manualen en gang til. Ingen radio. Jeg har undersøkt dette selv nå og kan bekrefte at det er riktig. Nå er jeg mildt sagt oppgitt over elkjøp og kommer i løpet av de nærmeste dagene å kreve å få varen jeg har betalt for.

Edit: For ordens skyld, det er snakk om elkjøp Leangen i Trondheim.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Du sa ifra at det sto det på internett ? Eller bare så du prisen og gikk ?

Jeg tror ikke det ville vært noe problem og få den prisen så lenge det du sier er fakta ..

Og det at prisen er feil på hylla er noe som skjer en gang i blandt. det er ikke lett å holde ting løpende oppdatert når priser forandrer seg relativt ofte disse dager..  ser ikke hvorfor Elkjøp er så forferdelig her... Regner med at slike ting skjer andre steder også..  Jeg tror du bare er en av de som ser at alle andre kaster stein på den forsvarsløse jenta så du bestemmer deg for å kaste du også  ;)

Jeg sa klart ifra om prisen på Internett ja. De gikk selv inn og sjekket. Men var ikke villig til å selge til den prisen jeg mener jeg hadde krav på.

Hvorfor i all verden opptrer Elkjøp med priser på Internett på varer som kun er tilsalgs i butikkene når butikkene selv har en langt høyere pris?

Kunne hatt en viss forståelse for mindre prisavvik på varer som også er å få kjøpt fra deres webshop.

Men denne varen var nemelig en av de mange som ikke var å få kjøpt fra deres webshop, kun i butikk.

Dette henger ikke på greip hvis det ikke er for å lokke kundene til butikkene.

Det at prisen på hylla som du sier er noe som skjer en gang iblant og som de ikke har oversikt over stemmer ikke.

Dette skjer ikke bare en gang iblant, men veldig ofte. Og klar over det er de............

Endret av olais
Lenke til kommentar

Noen dager senere, på julaften fant mottageren av gaven ut at den ikke hadde radio og ville heller bytte den i en versjon med radio. Men, den skulle jo ha radio, det sto jo i annonsen. Jeg ba henne sjekke manualen en gang til. Ingen radio. Jeg har undersøkt dette selv nå og kan bekrefte at det er riktig. Nå er jeg mildt sagt oppgitt over elkjøp og kommer i løpet av de nærmeste dagene å kreve å få varen jeg har betalt for.

Jeg vedder en femmer på at de blir å dekke seg bak den lille skriften som sier at annonsene kan inneholde trykkfeil.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Hei, jeg kjenner meg litt igjen i noe av det du forteller.

F. eks. skulle jeg kjøpe DVD-plater på elkjøp. Sjekka nettbutikken først, der kostet en 25-pack 249 kroner :D

Når jeg kom i den lokale butikken kostet samme DVD-packen 299 kroner :no: Så langt er vi like... Men når jeg fortalte dem prisen på elkjop.no så fikk jeg platene til samme prisen i den lokale butikken.

Skulle også kjøpe en telefon som kostet 1000 kroner mer på elkjøp enn på komplett. Da jeg fortalte dem prisen på komplett, sa de at de ikke konkurrerte med nettbutikker. Forstå det den som kan :roll:

Lokale varer er litt dyrere enn på nettet og jeg tror det er differansen de har grense på, når de velger å tangere prisen lokalt.

God Jul.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Jeg sa klart ifra om prisen på Internett ja. De gikk selv inn og sjekket. Men var ikke villig til å selge til den prisen jeg mener jeg hadde krav på.

Det var snodig. Dette har skjedd meg flere ganger, og jeg har alltid fått varen for det som den var annonsert for. Litt surmuling fra betjeningen av og til, men jeg er sta.... :p

Sier at jeg har kjørt lengere enn langt osv...

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Det var snodig. Dette har skjedd meg flere ganger, og jeg har alltid fått varen for det som den var annonsert for. Litt surmuling fra betjeningen av og til, men jeg er sta.... :p

Sier at jeg har kjørt lengere enn langt osv...

Gidda ikke begynne å krangle med dem når de oppfører seg så toskete. Gikk bare ut av butikken.

Kommer aldri til å handle på Elkjøp mer, og skrev disse innleggene for å gjøre andre oppmerksom på fantestrekene deres, slik at folk heller kan gå til andre butikker som forhåpentligvis opptrer mere seriøst.

Lenke til kommentar

Det varierer nok litt fra butikk til butikk , men Jessheim er noe av det verste jeg har opplevd.

Har nesten aldri annonserte tilbud , kverulerer på annonse garantien osv.

Har måttet sette meg i butikken og vente over 1 time 2 ganger for å få tilsvarende vare , masse sure miner og kveruleringer.

Opptil mange hundre kroner feil priser i forhold til avis. Later som de ikke har hørt om tilbudet , har ikke på lager osv. Men de finner det til slutt hvis man ikke gir seg.

Lenke til kommentar
Om det er tjeltringstreker vil jeg ikke avgjøre,men for noen kan det vel oppfattes slik Feks har Elkjøp annonsert et Cannon Ixux IIs til 1495.- noe som må kunne påstås å være et lokketilbud da det ikke er på lager noe sted. Også tilbyr de et dårligere kamera som erstatningsvare, kjeltringstreker? Your choice

Når det gjelder ixus ii-kameraet, så har det skjedd en glipp et eller annet sted, slik at kameraet rett og slett ikke har kommet inn til elkjøp for alle, kun noen få butikker.

Det som da tilbys istedet er et kamera som iallefall etter min mening burde være vesentlig bedre enn ixus iis, et kamera fra agfa med 4 megapiksler, 3x optisk zoom og 2" skjerm. Lite og kompakt og raskere enn ixus ii.

Til samme pris som annonsert ixus iis, så er dette et meget godt kjøp.

Lenke til kommentar

Har nok litt med selger du møter i butikken også, skulle kjøpe meg en phillips 32 " tv til 3999 som jeg fant til den prisen på nettet. Gikk til elkjøp og forlangte en phillips 32".. Først nektet han meg å kjøpe til den prisen fordi at da tapte de/han på det. Så prøvde han å selge meg noe som mye dårligere tl høyere pris,,

Gidde meg ikke og forlangte at han ga meg en 32" til prisen på nettet, men selvfølgelig så hadde ahn den ikke på lager da..

Gikk i sinne ut av butikken etter å ha blitt behandlet som en kjernekar, prisen i butikken som de skulle ha var 7500,- og det var det ikke aktuelt å betale når det stod en annen pris på nettet. (dette var januar 2004).

Når jeg kom ut ringte jeg sentral nummeret til elkjøp hvor jeg spurte om prisgarantien gjaldt mot internett og om prisen på tven stemte, og ja det gjorde det iflg elkjøp damen.. Spurte da om de hadde tven på lager i molde og det bekreftet hun med at de hadde 5 stk på lager..

Gikk inn i butikken. Desverre var det en annen selger som snakket med meg da.. Og han ga meg uten å diskutere en 32" til den prisen som stod på nettet. Hadde det bare vært den andre selgeren, da skulle han få hørt..

Det verste jeg vet er folk som lyver meg i trynet... Slikke folk skulle ikke vært selgere...

Rscue

Lenke til kommentar
Det verste jeg vet er folk som lyver meg i trynet... Slikke folk skulle ikke vært selgere...

Slike folk er de beste selgere (desverre)

:lol: Kunne ikke vært mer enig.

Feilen med folk her i landet er at de ikke kan å prute. Det får være konklusjonen tror jeg. ;)

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...