vegjoh Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hei! Nå har jeg fått nok av alt bråket fra PCen min. Etter en liten gjennomgang av viftene i kabinettet, fant jeg ut at skjermkortet (GPU-viften) er den som bråker klart mest. Skjermkortet mitt er et Creative GeForce 4 Titanium 4400. (Og, ja, det er ikke spesielt bra, men til mitt bruk er det perfekt). Ønsker å bytte viften til en som bråker mindre, eller en kjøler uten vifte, om det lar seg gjøre. En slik fra Microplex hadde vært fint, men slik det er nå får faktisk ikke fysisk plass i kabinettet mitt. For de som er interessert i å se hvorfor: Bilde Vurderer å "ommøblere" slik at jeg får plass til en Zalman Heatpipe. Er den bra? Finnes det noen andre bra kjølere, med stillegående vifte? Takker for alle tips.. Mvh Vegard Lenke til kommentar
Empty Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Sitter med samme kort selv, og jeg har bare satt på en Zalman Fanmate som tusler og går på det minste, funker fett det.. Lenke til kommentar
wildv Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Anbefaler ZM80D heatpipen på det varmeste. Mer en nok til å kjøle grafikk-kortet ditt passivt, om luftgjennomstrømmingen ellers i kabinettet er normal. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Sitter med samme kort selv, og jeg har bare satt på en Zalman Fanmate som tusler og går på det minste, funker fett det.. Så kortet blir ikke varmt da? Synes mitt kort er relativt varmt når jeg har brukt det til noe mer eller mindre krevende - med vifta på fult. Hvordan har du fikset kablene? Såvidt jeg husker, passer de ikke direkte. Anbefaler ZM80D heatpipen på det varmeste. Mer en nok til å kjøle grafikk-kortet ditt passivt, om luftgjennomstrømmingen ellers i kabinettet er normal. :!: Litt artig sammensetning der. Fant også ut at jeg eventuelt bør ha ZM80D, men da spørs det om jeg ikke må flytte begge de to øverste harddiskene for å få plass. Hmm... Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Har nå sett litt mer på ZM80D-HP. Kan se ut som jeg eventuelt må flytte på minst to av harddiskene for å få plass. Kunne vel laget til ett nytt system til diskene, men det blir nok ikke like bra kjøling da. Men så kom jeg til å tenke på om noen har prøvd å modde en slik Heatpipe, slik at de to "bøylene" kommer på sida av kortet? Noen som har noen synspunkter på hvorvidt dette vil være mulig? Mvh Vegard Lenke til kommentar
bassej Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hei! Sitter med ZM80CHP på et creative ti4200. Fungerer meget bra.... Har ingen kabinett-vifter på`n,går helt fint! Kan sikkert variere. Syns det er greit å ha en sånn i soveromspc`n.... Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Hei! Sitter med ZM80CHP på et creative ti4200. Fungerer meget bra.... Har ingen kabinett-vifter på`n,går helt fint! Kan sikkert variere. Syns det er greit å ha en sånn i soveromspc`n.... Fint å høre at det fungerer ihvertfall. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Mitt blir i alle fall ikke så veldig varmt, fikk til og med klokket det litt også 300/630, mulig 650, men ta det siste med en neve salt... Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Mitt blir i alle fall ikke så veldig varmt, fikk til og med klokket det litt også 300/630, mulig 650, men ta det siste med en neve salt... Hvor varmt kortet blir, er nok mye avhengig av luftgjennomstrømmingen i kabinettet. Som du ser av bildet jeg linket til (hvis du har sett det da) så har jeg 3 harddisker veldig tett, med vifte foran. Diskene har "akseptabel temperatur", men gjennomstrømmingen av luft i kabinettet blir nok ikke den beste, da dette er den eneste viften jeg har som tar inn luft. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Alle viftene mine står for tiden stille, Fanmaten på det laveste og kjøleren på kortet er lunka+. Har for tiden ikke klokket kortet... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Hva med Denne her ? har en silencer til mitt x800 kort, den bråker ikke, og kjøler godt Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Alle viftene mine står for tiden stille, Fanmaten på det laveste og kjøleren på kortet er lunka+. Har for tiden ikke klokket kortet... Aha. Skader ikke å prøve, så det skal jeg gjøre. Tror jeg skal ha en slik fanmate liggende en plass. Bruker forresten en slik fanmate på CPU-vifta... Hva med Denne her ? har en silencer til mitt x800 kort, den bråker ikke, og kjøler godt Så ikke dum ut den der heller. Er oppe til vurdering Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Stikkordene for støysvakt skjermkort er: Stor ribbe og stor vifte på lavt turtall. Denne burde gjøre nytten. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) den er på lager hos pceksperten.. og koster 188 foresten åssen fungerer NV1 med POV GF4200XP siden den har jo kjølebrikker på rammen ? Endret 8. januar 2005 av 2mass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå