fLR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) God dag. Jeg har et ABIT NF7-S v2.0, og en AMD XP-M 2400+ 35W som jeg hadde klokket til 220*11 = 2420 mhz. I tillegg hadde jeg 2 x 256 DDR PC2100 RAM som følge av FSB-klokkingen kjørte på 292 mhz istedet for 266. Jeg tok idag ut min gamle RAM og satte istedet i en 512 DDR PC3200-brikke. Hovedkortet mitt står oppført på å tåle 400 mhz bare, men RAMen min kjørte pga. klokkingen av FSB på 438 mhz. Etter litt styring med ny harddisk, RAID, s-ATA etc. kom jeg inn i Windows, og datamaskinen restartet helt plutselig. Dette skjedde flere ganger. Deretter klokket jeg ned maskinen til bare 200*11, og RAMen kjørte nå på 400 mhz. Jeg kom meg inn i Windows og fikk kjørt en memtest. Memtesten viste at RAMen var ødelagt, og jeg fikk minst 3 errors som sa: "You have faulty RAM, it should be replaced". Jeg har nå vært og byttet den i en ny brikke, men jeg syns det er ergerlig å måtte klokke ned prosessoren så mye. Behøver jeg dette? Tror dere et hovedkort som maks tåler 400 mhz kan kjøre en RAM som er klokket til 438 mhz? Fins det en måte jeg kan klokke bare RAMen på, slik at det slipper å gå utover prosessoren? Kanskje jeg skal styre opp og ned volten? Hjelp meg med dette vær så snill Endret 28. desember 2004 av fLR Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du kan prøve å kjøre RAM'en asynkront med CPU da. Det kan være noe slikt i BIOS, det er det ihvertfall på mitt AI7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå