Gå til innhold

Kronerulling til tsunamiofrene

Tofustew

Anbefalte innlegg

Ingen av oss har unngått å se bildene. 120 000 døde er funnet, dødstallene stiger for hver time det letes i ruinene. Millioner er blitt slått hjem-, penge-, mat- og vannløse på et blunk. Tusenvis av europeiske turister er fremdeles savnet, blant dem over 400 nordmenn. Det behøves enorm hjelp: Transport og legehjelp til titusener av mennesker, vann og mat til millioner. Og det må skje nå, ikke i neste uke.

Så jeg tenkte, vi er vel ikke mer nerder enn at vi kan bidra litt? Her er ideen: Endre bitte litte granne på etterjulas PC-oppgradering og gi noen slanter!

• Velg en mindre harddisk og gi femtilappen i differanse som hjelp. Alle monner drar!
  • Velg et hakk svakere prosessor og gi differansen. Du merker ikke stort annet enn en varm følelse av å ha bidratt.
  • Utsett oppgraderingen en måned og gi det du sparer. Gammelrokken snurrer like godt som før jul.
  • I det generøse hjørnet? Gi så det svir! Du kjenner selv hva som svir.

Det er det samme hvem du gir til. Velg fra listen nedenfor eller finn en organisasjon som passer bedre til dine preferanser.

Røde Kors

Norsk Folkehjelp

Kirkens Nødhjelp

Redd Barna

Leger uten grenser

Jeg starter, jeg tåler viftesuset en måned til.

[edit: oppdaterte tall]

Endret av Tofustew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ligger dårlig an i pengefronten.. ligger i minus faktisk, så desverre :cry:

De som kan betale, betaler. Det er tross alt frivillig hjelp. :)

En støtteerklæring til de som fremdeles leter etter sine hjelper også. Kanskje også litt medfølelse med de stakkars jævlene på UD som må ringe og fortelle at nære slektninger er savnet eller døde. Det er definitivt på "minst ønskede jobb"-lista mi akkurat nå. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...