Gå til innhold

Norton Internet Security blokker SMTP-serveren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Norton så må du lage en "handlingsregel" hvert program som kommuniserer med omverdenen. Du har nok helt tilfeldig klart å lage en "handlingsregel" som nekter e-post programmet ditt kommunikasjon ut.

For et par mnd siden klarte jeg å "instruere" Norton til å sperre IE, følte meg ufattelig glup da jeg endelig fant ut hva jeg hadde gjort :whistle:

Sjekk brukerinnstillingene på Norton Personal Firewall og gå gjennom handlingsreglene for utgående e-post, du bør finne feilen der.

Lenke til kommentar

| Spør de da!

:p

Har på ny fått probs med dette dritet...!

Funker av og til helt brillefint, men så gjentatte ganger kjører det seg fast igjen.

Virker ikke som om det har noe innvirkning om jeg har "Deaktivert" brannmuren til Norton og valg "Tillatt alle" på Outlook under Programkontroll.

Noen som har ekspert snøring?? Probs med SMTP.tiscali.no i det siste...?

Får følgende feilmelding i Outlook:

Oppgaven Min konto - Sende rapporterte feilen (0x800CCC0F): Forbindelsen til serveren ble brutt. Hvis problemet fortsetter, må du kontakte serveradministratoren eller Internett-leverandøren (ISP).

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Hvis Tiscali på noe som helst vis har noe med Telenors linjer eller utstyr kan jeg berolige deg helt, de har problemer med Epost (hovedsakelig innkommende server) Jeg får akkurat samme feilmeldig som deg.

(Jeg har forøvrig gjort de utroligste ting, inkl formatering for og "fikse" dette. helt til jeg først oppdaget at samme feilen var på 3 forskjellige maskiner her.)

Får som regel sendt post, men ikke mottatt.

Telenor har skrevet at de har fikset felen opp til flere ganger nå, men problemet kommer og går fortsatt. Vet som sagt ikke hva som er opplegget til Tiscali, men i bunn og grunn har jo Telenor en finger med i spillet hos de fleste.

By the way, Outlook skal stå på "automatisk" i Norton firewall.

Lenke til kommentar

Ok, Tiscali påstod i en melding her at dette var et problem mange brukere hadde fått etter at Norton nylig publisert en sikkerhetsoppdatering til firewallen.

Skal purre på de her igjen og prøve å huske på å holde dere oppdatert hvis det kommer noe løsning på dette...!

Merk: Har også samme prob med sending av mail til SMTP-serveren på jobb (på samme maskin)

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...