Gå til innhold

Ekstern / Portabel harddisk anbefaling ?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første eksterne harddisk til bruk for lagring av digitale bilder og mp3 filer. Lurer i den forbindelse på om noen av dere kan gi meg tips & råd før kjøp. Lagringskapasiteten trenger ikke være på mer enn 20-30GB.

IDE, SCSI, USB, FireWire ????

Merke/modell ?

Noe jeg bør tenke på ?

Noen som kan hjelpe ?

På forhånd takk

Eyolf Bratvold

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til Win_XP

Den så ikke dum ut, et par nye spm dukker opp.

Kan jeg koble denne boksen rett på det digitale kameraet mitt for overføring av bilder ?

I pc`n min har jeg allerede 2 harddisker og ikke noe firewirekort, hva må jeg ha og event. gjøre for å overføre filer og bilder fra denne boksen og til min pc ?

Takk

Lenke til kommentar

Heisann.

Du kan nok ikke koble noen disk direkte til kameraet i dag. Jeg ville anbefalt en kasse som som f.eks FireBox.

Jeg vet ikke hvor portabel du trenger disken, men en del av disse eksterne diskene fås også beregnet på 2 1/2" disker, og de er forholdsvis små og greie å ta med seg.

Kjøper du en kasse som har kombo FireWire og USB2 kan du jo bare koble den på USB-porten på maskinen din til du etterhvert - så kan du jo bestemme deg for om du vil ha et firewire- eller usb2kort senere.

Lenke til kommentar

Her er min anbefaling fremfor Firewire. Hvis du kjøper Firewire kort og kabinett er du fort oppe i 1500- 2000kr. Hvis du skal ha en billigere løsning er det USB kabinett. Grei overførings hastighet og ok pris. Fungerer på samme måte som firewire, du monterer en vanlig hardisk i kabinette også er det tut å kjør.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=4&s=sr.

Jeg tror det desverre ikke går an å overføre bilder direkte fra kameraet. Medmindre du har et avansert kemera som kan sende bildene ut ved hjelp av USB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...