bratti Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Skal kjøpe min første eksterne harddisk til bruk for lagring av digitale bilder og mp3 filer. Lurer i den forbindelse på om noen av dere kan gi meg tips & råd før kjøp. Lagringskapasiteten trenger ikke være på mer enn 20-30GB. IDE, SCSI, USB, FireWire ???? Merke/modell ? Noe jeg bør tenke på ? Noen som kan hjelpe ? På forhånd takk Eyolf Bratvold Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Det du kan gjøre er å skaffe en Firebox fra komplett så kan du sette inn ønsket disk selv. Hvis du har USB 2.0 så er kansje det å foretrekke. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg har erfaring mer en 40 gb Maxtor, og den funker yppelig. Er bare usb, men til lagring er den veldig bra. Koster bare litt over to lapper. Lenke til kommentar
bratti Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Takk for svar ! Til Win_XP: Hva er en Firebox ? Til SlowCooler: Hvilken type/modell ? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 En firebox er en ekstern boks ment for å sette inn 1 egen disk, den bruker Firewire overføring. Se link http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Lenke til kommentar
bratti Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Til Win_XP Den så ikke dum ut, et par nye spm dukker opp. Kan jeg koble denne boksen rett på det digitale kameraet mitt for overføring av bilder ? I pc`n min har jeg allerede 2 harddisker og ikke noe firewirekort, hva må jeg ha og event. gjøre for å overføre filer og bilder fra denne boksen og til min pc ? Takk Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hvis kameraet ditt har Firewire ja. software for Videoredigering følger også med. hvis du har digitalt Videokamera. du trenger eventuelt et Firewirekort.Se link. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Selv om USB 2.0 har høyere teoretisk overførsel, viser de fleste testene (som jeg ikke husker hvor jeg leste) at Firewire er raskere og bruker mindre CPU tid. Lenke til kommentar
bratti Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Kameraet har ikke FireWire men USB utgang, da er det vel kanskje liten vits i FireBox ? Noen som har gode forslag til en ordinær ekstern harddisk med USB tilknytning ? Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Heisann. Du kan nok ikke koble noen disk direkte til kameraet i dag. Jeg ville anbefalt en kasse som som f.eks FireBox. Jeg vet ikke hvor portabel du trenger disken, men en del av disse eksterne diskene fås også beregnet på 2 1/2" disker, og de er forholdsvis små og greie å ta med seg. Kjøper du en kasse som har kombo FireWire og USB2 kan du jo bare koble den på USB-porten på maskinen din til du etterhvert - så kan du jo bestemme deg for om du vil ha et firewire- eller usb2kort senere. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Her er min anbefaling fremfor Firewire. Hvis du kjøper Firewire kort og kabinett er du fort oppe i 1500- 2000kr. Hvis du skal ha en billigere løsning er det USB kabinett. Grei overførings hastighet og ok pris. Fungerer på samme måte som firewire, du monterer en vanlig hardisk i kabinette også er det tut å kjør. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=4&s=sr. Jeg tror det desverre ikke går an å overføre bilder direkte fra kameraet. Medmindre du har et avansert kemera som kan sende bildene ut ved hjelp av USB? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå