snole Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 okidoki: Har nevnt for trådstarter 2 ganger en enkel metode å sjekke filteret/splitteren på. Vet ikke om han/hun har gjort det enda..... Lenke til kommentar
jaha Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Beklager at jeg ikke har meldt i fra til deg snole... Jeg satte tlf på ADSL utgangen på splitteren og da fikk jeg ikke summetone.. Har vanlig analog telefon. Har allerede fått 1 stk ny splitter av levrandøren min siden den første jeg fikk ikke funka i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 samme greie her, men jeg vet feilen. det skal se slik ut telefonkabel inn l splitter - pc l telefoner jeg har ikke turt å kappe telefonkabelen så hos meg er det en splitter på hver telefon, noe som faktisk virker må bare få kjøpt noen flere. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har hatt nesten det samme problemet. Byttet splitterboks og ADSL-modem, og det funket som bare det. Spør din ISP om ny. Lenke til kommentar
snole Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Beklager at jeg ikke har meldt i fra til deg snole... Jeg satte tlf på ADSL utgangen på splitteren og da fikk jeg ikke summetone.. Har vanlig analog telefon. Har allerede fått 1 stk ny splitter av levrandøren min siden den første jeg fikk ikke funka i det hele tatt.. Det tyder på at splitter/filter er ok. Dvs at den gjør det den skal gjøre, nemmelig skille tlf signal og ADSL signal. Lenke til kommentar
jaha Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 yep, det mener jeg også, men da er det så rart at nettet mitt kobler fra/henger seg når telefonen blir brukt.. ser det er rar aktivitet på adsl modemet med en gang det er aktivitet på telefonen Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Dersom du kjøper en dobbelkontakt der du har pc'en og telefonen og KASTER splitteren din..... Da er nok dette problemet ute av verden. Er faktisk mange mennesker der ute som faktisk tror at deenne splitteren er noe de MÅ bruke. Mitt tips er KAST splitteren og plugg alle telefoner + adsl modem rett i veggen. Dersom du har for få kontakter, kjøp en ny, og klistre den opp på veggen. Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Dersom du kjøper en dobbelkontakt der du har pc'en og telefonen og KASTER splitteren din..... Da er nok dette problemet ute av verden. Er faktisk mange mennesker der ute som faktisk tror at deenne splitteren er noe de MÅ bruke. Mitt tips er KAST splitteren og plugg alle telefoner + adsl modem rett i veggen. Dersom du har for få kontakter, kjøp en ny, og klistre den opp på veggen. Nå ble jeg nysgjerrig. Vil gjerne høre argumentasjonen din for at en splitter bare er tull.. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Dersom du kjøper en dobbelkontakt der du har pc'en og telefonen og KASTER splitteren din..... Da er nok dette problemet ute av verden. Er faktisk mange mennesker der ute som faktisk tror at deenne splitteren er noe de MÅ bruke. Mitt tips er KAST splitteren og plugg alle telefoner + adsl modem rett i veggen. Dersom du har for få kontakter, kjøp en ny, og klistre den opp på veggen. Nå ble jeg nysgjerrig. Vil gjerne høre argumentasjonen din for at en splitter bare er tull.. Splitteren er grei å ha når du kun har en kontakt, men trenger to uttak. F.eks når du har tlf ved siden av pc'en. Men da får du en kjempestor kabelkveile liggende og slenge lags gulvet. Har gjort dette mange ganger på jobb som midlertidig løsning hos flere kunder som har hatt akkurat samme problem mens dem venter på ny splitter i posten. De fleste rister bare på hodet når jeg kobler det opp, men blir litt paff når allt fungerer som det skal..... EDIT: Kan legge til at jeg har ADSL også privat, men ikke noe telefon. Har modemet mitt kobla rett i vegg- kontakten uten noen form for splitter. Splitteren stappa jeg tilbake i esken og putta den i skapet. Endret 10. januar 2005 av okidoki Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Siden ingen har nevnt dette. Hvilke kabler bruker du? (feks cat5E el lign standard). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Splitteren er grei å ha når du kun har en kontakt, men trenger to uttak. F.eks når du har tlf ved siden av pc'en. Men da får du en kjempestor kabelkveile liggende og slenge lags gulvet. Har gjort dette mange ganger på jobb som midlertidig løsning hos flere kunder som har hatt akkurat samme problem mens dem venter på ny splitter i posten. De fleste rister bare på hodet når jeg kobler det opp, men blir litt paff når allt fungerer som det skal..... Jaha, og når det ikke fungerer når det skal da? støy i telefoner, alarmer som blir sure, trygghetsalarmer som ikke funker og ADSL-linja bryter? Lenke til kommentar
jaha Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 bruker cat5 kabel ja.. fra uttaket til splitteren. fra splitteren til telefon er det den som fulgte med telefonen, og slik er det med modemet også.. Skal få tak i en splitter av en kamerat nå å prøve den. Den skal være helt i orden så da spørs det da om det er feil med splitteren min eller om det er feil kobla i sentralen kanskje... Lenke til kommentar
elitoo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Sånn skjer også hos meg i perioder. Jeg har nextgentel charlie (1700/512). I visse perioder detter internett ut når tlf ringer, men det er som regel bare når linja står på 1700/512. Etter tlf har ringt går det som oftest ned til ca 1000/512 da funker det om noen ringer. Men om jeg restarter routeren, da blir jo speeden 1700/512 igjen så detter jeg ut om noen ringer. Noen som har peiling på hva det kan være? Lenke til kommentar
snole Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Dersom du kjøper en dobbelkontakt der du har pc'en og telefonen og KASTER splitteren din..... Da er nok dette problemet ute av verden. Er faktisk mange mennesker der ute som faktisk tror at deenne splitteren er noe de MÅ bruke. Mitt tips er KAST splitteren og plugg alle telefoner + adsl modem rett i veggen. Dersom du har for få kontakter, kjøp en ny, og klistre den opp på veggen. Og du er klar over at "splitteren" er mer enn bare en ren deling av samme signalet? Det som folk kaller splitteren er egentlig et delefilter. (Inneholder elektronikk som gjør jobben). Den filtrerer vekk tlf signal på ADSL utgangen og omvendt for tlf-utgangen. Ja, man KAN klare seg uten. Men da får du feilsymptomer som agvg nevner. Har selv testet tlf og ADSL modem uten filteret. Men synes det ble for mye støy i tlf når ADSL'en gikk for fulle mugger. Endret 10. januar 2005 av snole Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Splitteren er grei å ha når du kun har en kontakt, men trenger to uttak. F.eks når du har tlf ved siden av pc'en. Men da får du en kjempestor kabelkveile liggende og slenge lags gulvet. Har gjort dette mange ganger på jobb som midlertidig løsning hos flere kunder som har hatt akkurat samme problem mens dem venter på ny splitter i posten. De fleste rister bare på hodet når jeg kobler det opp, men blir litt paff når allt fungerer som det skal..... Jaha, og når det ikke fungerer når det skal da? støy i telefoner, alarmer som blir sure, trygghetsalarmer som ikke funker og ADSL-linja bryter? Ja, da har du mer som forårsaker feil enn bare en splitter da. Da er det kanskje lurt å fixe disse probleme og? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ja, da har du mer som forårsaker feil enn bare en splitter da. Da er det kanskje lurt å fixe disse probleme og? Nei, det er ikke noe mer feil. Er du virkelig ikke såpass inne i dette at du forstår hva dette delefilteret gjør? Kobler man ikke til splitteren vil man i de fleste tilfellene få en dårligere linje, tror du virkelig at alle xDSL-produsenter har laget splittere/filtre som en joke for og narre oss? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Ja, da har du mer som forårsaker feil enn bare en splitter da. Da er det kanskje lurt å fixe disse probleme og? Nei, det er ikke noe mer feil. Er du virkelig ikke såpass inne i dette at du forstår hva dette delefilteret gjør? Kobler man ikke til splitteren vil man i de fleste tilfellene få en dårligere linje, tror du virkelig at alle xDSL-produsenter har laget splittere/filtre som en joke for og narre oss? Nei, jeg skjønner vel at splitteren deler signalene. Men dersom du klarer deg uten, klarer du deg uten, værre er det ikke. EDIT: Og uansett, så har jeg satt dette litt ekstra på spissen for å få trådstarter til å prøve dette. Defekte splitterre er som regel kilden til slike rare feilsymptomer. Og hvis man kobler splitteren vekk, da bør problemet være ute av verden. Hvis du ser på forrige side skrev jeg noe om midlertidig løsning.... Endret 12. januar 2005 av okidoki Lenke til kommentar
alos Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nei, jeg skjønner vel at splitteren deler signalene. Men dersom du klarer deg uten, klarer du deg uten, værre er det ikke. EDIT: Og uansett, så har jeg satt dette litt ekstra på spissen for å få trådstarter til å prøve dette. Defekte splitterre er som regel kilden til slike rare feilsymptomer. Og hvis man kobler splitteren vekk, da bør problemet være ute av verden. Hvis du ser på forrige side skrev jeg noe om midlertidig løsning.... Men man klarer seg ikke uten splitter/filter hvis man skal ha telefon i tilleg til adsl på linjen, det hjelper rett og slett ikke med 2 utganger i veggen. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nei, jeg skjønner vel at splitteren deler signalene. Men dersom du klarer deg uten, klarer du deg uten, værre er det ikke. EDIT: Og uansett, så har jeg satt dette litt ekstra på spissen for å få trådstarter til å prøve dette. Defekte splitterre er som regel kilden til slike rare feilsymptomer. Og hvis man kobler splitteren vekk, da bør problemet være ute av verden. Hvis du ser på forrige side skrev jeg noe om midlertidig løsning.... Men man klarer seg ikke uten splitter/filter hvis man skal ha telefon i tilleg til adsl på linjen, det hjelper rett og slett ikke med 2 utganger i veggen. Hvordan vil du da forklare de tilfellene hvor det faktisk fungerer? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Adsl splitteren, eller delefilteret om du vil (ikke sånn forgrening for å putte 2 tlf på 1 ledning fra hel-kjøp) har som hensikt å skille ut frekvensene på kabelen. Adsl signalet og tlf signalet oppererer på ulike frekvenser. Splitteren er til for å unngå kødd med at adsl plukker opp og lar seg forstyrre med tlf signalet. Splitteren har 3 kontakter. 1. Ledning fra vegguttaket 2. Ledning til adsl modemet 3. Ledning til tlf apparatet. TLF apparatet MÅ kobles direkte på splitter. 1. Kan være kødd med tlf.apparatet. 2. ledning fra splitter sin tlf-kontakt, går tilbake til vegg et sted, og ditt tlf apparat er koblet et annet sted i huset. Det er godag mann økseskaft, men mange gjør denne feilen. tlf apparat må stå direkte til tlf-kontakten på splitter.' 3. deffekt splitter 4. Finn nabo, kompis el.lign og prøv hvert enkelt utstyr hos vedkommende for å se om alle delene funker. Helst hos noen som har samme type utstyr og deler som deg. Dette gjelder splitter, modem, pc, og tlf-apparat + alle ledninger innvolvert. 5. Ring bravida. 1000kr. de løser alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå