jaha Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) jeg har fått adsl nå, men hvis man løfter av røret på telefonen vår så brytes tilkoblinga til nettet! det er jævli irriterende... noen som vet hva som kan være feil? kobla feil i tlf kontakta fex? edit: glemte å si det at hvis jeg bare kobler opp at med telefonrøret av, så går det bra... er bare akkurat når røret løftes av at det blir klikk Endret 28. desember 2004 av jaha Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har samme problemet her, du trenger noen forgrenere og føre alle telefonene inn i forgreneren som går inn i splitteren. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Monter splitteren rett! På hovedinntaket. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 dobbeltsjekk at du har koblet splitteren før eventuelle uttak til telefon/pc Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det står forklart i bruksanvisningen at det er viktig at du kobler splitteren riktig. RTFM! Lenke til kommentar
jaha Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 splitteren er kobla riktig den... ved første inntaket også til adsl og telefon etter det... også har jeg funni ut at det er hver gang telefonen ringer det kobler seg fra... uavhegig om man tar den eller ikke... håper det er noen smarte svakstrømsfolk her som kan hjelpe meg litt Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Du har altså koblet delefilteret (splitteren) på første vegguttak? Og koblet 1 stk tlf på tlf uttaket på filteret og ADSL modemet på ADSL uttaket til filteret? Ingen andre tlf'er i huset? Prøv å koble tlf på ADSL uttaket på delefilter. Hvis du får summetone kan det tyde på at delefilteret er defekt. (Tlf signal skal ikke komme på ADSL uttaket). Endret 28. desember 2004 av snole Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ingen andre tlf'er i huset? Det gjelder også alarmer, telefakser, ISDN-bokser osv... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hvis du har flere telefoner må de som sagt inn i en forgrener som videre går inn i en splitter! Lenke til kommentar
jaha Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 har kun 1 telefon. og med en gang det blir aktivitet på den, så kutter nettet sånn halvveis ut. msn og sånn kutter ut, men jeg slipper å koble til att :s Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hva skjer om du kobler ut telefonen og forsøker å ringe til den (fra f.eks. mobil) Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Prøv å koble tlf på ADSL uttaket på delefilter. Hvis du får summetone kan det tyde på at delefilteret er defekt.(Tlf signal skal ikke komme på ADSL uttaket). Har du prøvd dette? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 har kun 1 telefon. og med en gang det blir aktivitet på den, så kutter nettet sånn halvveis ut. msn og sånn kutter ut, men jeg slipper å koble til att :s Altså, Tlf`en din står I selve splitteren? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Få deg IP telefon hehe kanskje det hjelper... Hvis alt er koblet riktig så ring en tele gubbe som kan komme og måle litt, høres rart ut. Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har du prøvd en annen telefon? Kanskje det kan være noe feil med den telefonen, selv om den fungerer fint å prate i....!!! Lenke til kommentar
jaha Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 okey, sånn er ståa.... jeg har kobla modemet rett i kontakta uten splitter og da funker alt bra. da kan man ringe til seg selv uten att nettet blir kobla ut. med splitter så blir nettet kobla ut når det er aktivitet på linja... har ikke prøvd å bruke splitter uten telefon enda... litt sent å drive med køddringing og romstering nå syns jeg.. men, takk for alle tips. skal prøve mere i morra Lenke til kommentar
krolf Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det samme hendte meg når jeg fikk ADSL fra Telenor. Etter mye om og men fikk jeg de til å sjekke linja. Det viste seg at de hadde koblet feil i sentralen, det kan hende at det er problemet hos deg også. Lenke til kommentar
jaha Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 hmm.... begynner å bli irriterende dette her... hvordan ser splitteren deres ut i kontaktan? hvilke ledninger brukes og sånn? skulle gjerne ha mekka detta her snart! Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 dere som har problemet.. har dere Isdn? eller vanli. har samme probleme uten isdn. men vet feilen modemet er ikke koblet opp på første linjen inn i huset og det må den vere! Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det høres rett og slett ut som at det er feil på selve splitteren. Prøv å kontakt ISP for å få tilsendt en ny en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå