Gå til innhold

Moderatorer retter opp i oss men ikke dem selv.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lengden på signaturen forsøker vi å ikke være veldig prikete på, men her er et par gode retningslinjer:

- Signaturen skal inneholde maksimalt tre linjeskift. Tomme linjer teller som en linje.

- Forumet har mange forskjellige templates. Når jeg ser på antall linjer ser jeg på HW-skinnet med variabel sidebredde. Går den over fire linjer da med 1280x768 oppløsning i maksimert størrelse er den for lang.

- I utgangspunktet bør alle signaturer har size=1 uformatert, men litt avvik kan man som regel slippe unna med hvis man ønsker å leve farlig.

På forumet er det hauger av ting som krever bruk av skjønn, og derfor er det ikke mulig å ha en 100% mekanisk moderering.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 02/01/2005 : 00:56)

- I utgangspunktet bør alle signaturer har size=1 uformatert, men litt avvik kan man som regel slippe unna med hvis man ønsker å leve farlig.

Hvorfor står det da i retningslinjene at dette er påkrevd når man faktisk kan klare å lirke seg unna?

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd 04/01/2005 : 18:07)
Å si at signaturer ikke kan ha større størrelse enn 1 (i BBCode) og ikke kan overstige 4 linjer blir litt merkelig.

Ja, det er merkelig. Ingen sier noe som helst om hvor og når man måler de 4 linjene, og da kan man jo strengt tatt lage en lang koselig linje og skylde på at en av de variable skinene viser det som 4 eller mindre linjer.

Et annet eksempel er psilocybe sin signatur.
Denne signaturen er på hele 6-7 linjer i 800x600, mens den i 1280x1024 er på 3 linjer.

I Amobilskinen er det 7 linjer uavhengig av oppløsning.

Er denne signaturen i strid med retningslinjene?

Tydligvis siden de ikke er fjernet.

Jeg stiller også spørsmål ved den interne kommunikasjonen dere i Hardware.no-nettverket har, ettersom at Vegard ikke hadde fått med seg at reglene om signaturene her på forumet er forandret.

Den interne kommunikasjonen var iallfall elendig. Noen som f.eks kan finne noen tråd el. lignende hvor det står at mod.chips er lovlig igjen? Ikke det nei ... Selv ikke jeg som var moderator på den tiden fikk noen beskjed om det ... Håper for nettverkets skyld at kommunikasjonen har blitt dramatisk forbedret.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd)
Jeg stiller også spørsmål ved den interne kommunikasjonen dere i Hardware.no-nettverket har, ettersom at Vegard ikke hadde fått med seg at reglene om signaturene her på forumet er forandret.
Jeg ble mildt sagt overrasket når en administrator skriver på PM til meg at "noen tydeligvis har sneket inn en oppdatering av retningslinjene som jeg ikke har fått med meg"!

Vel, dette er vel eigentlig berre ei dum formulering frå mi side, men eg kan godt skjønne korleis den kan misforståast. Retningslinjene slik dei er no, er godkjent av oss i forumstyret, og eg har difor lest over og vore med på å godkjenne dagens retningslinjer. Det burde ha vore eit smilefjes bakom den setningen, for det eg meinte med formuleringa var at eg tydeligvis har gløymt å sjekke signaturen min etter den retningslinja vart innført. Dette er 100% min feil, og har lite med vår interne kommunikasjon å gjere.

Vidare vil eg berre opplyse om at det er normal folkeskikk å spørje om tillatelse før ein publiserer innholdet i ei privat melding. Uansett, no hard feelings.

Det eg meinte å påpeike i retningslinjene, var at det stod at det er "påkrevd å bruke ". Intensjonen med dette er jo at ein skal begrense størrelsen på signaturen, ikkje at ein nødvendigvis skal bruke .

Dette punktet i retningslinjene blir difor revidert, og kjem til å vere annleis når den nye versjonen av IPB kjem. Då vil det og vere på plass ein funksjon som lar oss telle antall synlige tegn i signaturen, slik at me kan sette ei betre grense på signaturlengden. Det er usannsynlig at retningslinjene blir endra før den tid, sjølv om me framleis ikkje er heilt sikre på når me oppgraderer IPB.

Lenke til kommentar

QUOTE (kilogram @ 04/01/2005 : 21:54)
Vidare vil eg berre opplyse om at det er normal folkeskikk å spørje om tillatelse før ein publiserer innholdet i ei privat melding.

Jeg vet utmerket godt at jeg burde ha spurt deg først, og det beklager jeg for at jeg ikke gjorde. Skal ikke gjenta seg. :)

Husk at det bare var ment som et eksempel, absolutt ikke som kritikk av deg.

At du sier at det er din feil at du ikke har lest de oppdaterte retningslinjene blir vel litt feil.

Så vidt jeg vet så er det forumstyrets oppgave å informere alle på best mulig måte når retningslinjene blir oppdatert? Correct me if I'm wrong.

videre vil jeg bare si at jeg er glad for at kritikken har blitt tatt til etteretning, og at det aktuelle punktet vil bli omformulert.

Jeg ser egentlig ikke noen grunn til å holde denne posten i live lenger, så den kan vel egentlig bare bli stengt.

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 02/01/2005 : 15:31)
Kan man lage en regel som går ut på at man ikke kan skrive samme budskap flere ganger? Er litt irriterende når det står slikt som:

Besøk vg.no
Besøk vg.no
Besøk vg.no
Besøk vg.no

Da syns du sikkert min er veldig irriterende, men jeg vil jo reklamere for mouseover-tråden på forumet... :p

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 05/01/2005 : 09:41)
At du sier at det er din feil at du ikke har lest de oppdaterte retningslinjene blir vel litt feil.

Det var ikke det han sa.

QUOTE (kilogram)
Det burde ha vore eit smilefjes bakom den setningen, for det eg meinte med formuleringa var at eg tydeligvis har gløymt å sjekke signaturen min etter den retningslinja vart innført. Dette er 100% min feil, og har lite med vår interne kommunikasjon å gjere.

Det er ikke det samme som å ikke ha lest dem.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...