Gå til innhold

3dsmax tregt?


siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det så rart at det hakker i 1600*1200*32 da?

et Geforce DDR klarrer jo ikke kjøre 3Dmarks 2001 uten at det hakker, og jeg tviler på at Skjermen din klarer å kjøre så høy oppløsning, kan jo at skjermen din kjører 1600*1200*32 20Hz HEHEHE :grin:

 

 

_________________

Sindre

-et helt vanlig datanerd!:-)

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sindre på 2001-11-15 11:41 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Sindre på 2001-11-15 11:42 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

kjører max i 1600*1200 med et asus v7700 kort og det går strykende. Men MAX er et altkrevende applikasjon.

Det er laga for win 2k har du ikke det, kan det være et problem. Velg riktig grafikk settings på det, heidi driveren er en hardware driver, selv kjører jeg opengl, fordi d3d er dassen i max.

Blir stacken din for lang er det på tide å kolapse den.

Hvilken versjon har du, har du 3.0 eller 4.0 så få tak i de respektive updatene (3.1 og 4.2) Vet at fra 3.0 til 3.1 fikk man en ytelseøkning på nærmere 60%, vet det er en del fra 4.0>4.2 og.

Og maskinen din er nesten ikke egna for max:) (i følge forstå seg påere) jeg kjører det helt topp på 650mhz, men en dual 933 er regna som en ok maskin å kjøre dette programmet.

 

 

Michael

 

[ Denne Melding var redigert av: PMAndersen på 2001-11-28 11:50 ]

Lenke til kommentar

Hei

Hvilket gefore er det du har? heter det bare geforce ddr? i såfall så er vel det litt "gammelt" og kanskje ikke helt topp i opengl....i slike programmer. Prøv å kjøre med heidi driverne. Og de intel updatene er vel for Pentium.....

du kan og prøve å sette ner fargedybden, jeg må det i et program jeg bruker som er 10x mer opengl krevende enn max. Jeg kjører og SoftQuad som booster opp ogl ytelsen i slike programmer en del.

Og foresten den pentium boosten er vel og for når man kjører heidi drivere og ikke opengl.

 

Michael

 

[ Denne Melding var redigert av: PMAndersen på 2001-11-29 11:06 ]

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt: Heidi er softwarebasert, så ytelsen blir selvfølgelig mye dårligere enn med OpenGL eller D3D.

 

Men i visse tilfeller kan det være greit å kjøre i Heidi likevel, f.eks hvis man har dårlig grafikkort eller trøbberl med drivere.

 

Mitt råd er å teste ut forskjellige drivere og se hva som funker best, test også ut både OpenGL og D3D, men ofte ser grafikken jævlig ut i MAX med d3D!

Lenke til kommentar

student rabatt?

jobb?

Du kan få det for en bra pris berre du fikser noe på forhånd :wink:

 

men angående max geforce ddr er geforce 1 ddr

 

men det er ikke tregt i 3dview'en men i menyen/toolbaren når eg trykker på dei forskjellige knappene

 

lasta og ned den nye service packen idag...hjalp heller isje :/

 

[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2001-11-30 00:49 ]

Lenke til kommentar

> student rabatt?

>jobb?

 

Designprogrammer er svindyre selv i studentversjoner! Og ikke alle jobber i bransjen... Ikke at jeg forsvarer piratkopier men enkelte produsenter kunnen med fordel vært litt "kulere" mot studenter. De er tross alt framtidige kunder av fullversjoner.

 

>men det er ikke tregt i 3dview'en men i >menyen/toolbaren når eg trykker på dei >forskjellige knappene

>

>lasta og ned den nye service packen >idag...hjalp heller isje :/

 

Jeg hadde det samme problemet i MAX 3.1 for lenge siden på en gammel pc med et dårlig RivaTNT 16Mb kort. Ytelsen var ok ellers i programmet men det gikk kjempetreigt å navigere i menyene på høyre side. Hvis jeg derimot byttet til Heidi så gikk menyene kjapt, mens 3d ytelsen i viewport'ene ble dårligere. Du kan evt. teste ut Direct3D og se om det blir bedre, men jeg fikk problemer med geometrien.

 

Hvis du leter litt på internett fins det også løsninger for å kovertere geforce til quadro som er nvidia's proffkort! Det kan kanskje hjelpe på ytelsen i MAX, pluss at du unlocker noen kule features.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...