Remi-A Berg Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har sett på et Creative Raedon 9200SE i en lokal butikk. Vurderer å kjøpe dette. Er det noen argumenter mot å kjøpe dette. Vurderer dette skjermkortet da jeg har gavekort på denne butikken og de har bare et dette skjermkortet å velge mellom. De har heller ikke så mye annet datautstyr jeg kunne tenkt meg å bruke gavekortet på. Jeg er ingen spiller, men jeg trenger et skjermkort da jeg mistenker det andre for å ha gått av med pansjon. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Siden du ikke er noen gamer, burde dette kortet passe fint. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Kan anbefale det, broren min kjører half-life2 på det, går glatt selv om det ikke er på høyeste oppløsning Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Spørs vel hva du skal bruke skjermkortet til. Til vanlig kontorarbeid og eldre spill bør det fungere greit. De er vel uten vifte også, noe som er topp om du vil ha en støysvak pc! Hva var prisen? Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Prisen på dette er 698,- PC blir brukt mest til internett, en gang i blant kan jeg spille noen eldre spill, noe skriving. Hovedsaklig blir den brukt for å holde seg oppdatert om hva som skjer i verden Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har selv dette kortet, og i forhold til hva det koster er det et bra kort. Det kjører de fleste nye spill ganske bra, som f.eks NFSU2, CS:S (~61 fps) og SWB. Det klarer og HL2, men det går ikke så glatt som jeg skulle ønske. Det at det er vifteløst er jo også et stort pluss for å kjøpe det. Jeg ville absolutt kjøpt det hvis du trenger et nytt skjermkort som ikke skal brukes så altfor mye til spilling. Lenke til kommentar
1955 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Dersom det er snakk om PCI og mulighet for DVI er 9200SE et av svært få valg . Er det AGP finnes det andre ATI-kort som gir mye mer for pengene . Eks.standard 9600 128/vifteløst +/- 700,- . Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 hadde også 9200se..jeg er overasket over ytelsen til dette billige skjermkortet..kunne faktisk spille doom3 greit nok..så vis du ikke er noen gamer er dette skjemrkotet supert til deg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hvilket kort har du fra før og hva får deg til å føle at det har gått av med pensjon? Radeon 9200se vil sikkert lage bra bildekvalitet i 2D, akkurat som det gamle kortet ditt. Men ang. 2D-kvalitet så får du nok like bra bilde med skjermkort til 300kr. Dvs. at det er bortkastet å bruke 400kr ekstra på dette kortet. Til 3D-bruk er det bare å glemme. Kan ikke kjøre noe nye spill på det kortet uten å sette alle innstillingene på absolutt minimum. PS. Kjipt å få gavekort. Det er like lite spennende som penger men man blir bundet til å kjøpe plasser man ellers kanskje ikke ville kjøpt ting. De som har kjøpt "gaven" har altså byttet penger mot en "tilgodelapp". Lær av andres feil og ikke gi slike gaver til andre Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Det kortet jeg har fra før er et GeForce 2 med 16mb minne. Litt usikker på flere opplysninger om kortet. Grunnen til at jeg føler at det har gått av med pansjon er at jeg får kun svart skjerm når jeg skal starte opp maskinen. Jeg mistenker strømforsyningen for å være hovedsynderen siden den er minst like gammel som skjermkortet og litt i minste laget. Kjøpte Hovedkort, prosessor, ram, harddisk, cd-rom, cd-rw og lydkort i fjor uten å tenke på å bytte strømforsyningen. Jeg håper da at ikke resten av systemet har tatt kvelden. Da når det skjermkortet jeg har er såpass lite å gammelt er det jo bare en fordel å bytte det ut. Gavekort er ikke det mest spennende å få nei, men når man får tak i noe som kan brukes så må man si seg ganske fornøyd alikevell. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg vet ikke hvor mye gavekortet ditt er på, men hvis det f.eks er 500kr så kan du spørre om å få prute kortet ned til den prisen. Det går trolig bra siden slike kort koster fra så lite som 341 kr på nett. Hvis det ikke går så kan du spørre om de kan ta inn et kort som du vet om og da velge ett som er ennå billigere. Feks Radeon 7000 eller Geforce 4000. Nettpriser du kan sammenligne med finner du i prisguiden her på siden. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Prisen på dette er 698,-PC blir brukt mest til internett, en gang i blant kan jeg spille noen eldre spill, noe skriving. Hovedsaklig blir den brukt for å holde seg oppdatert om hva som skjer i verden hehehe, Jeg har hatt det skjermkortet.. Kanskje ikke Creative men Sapphire. Jeg var ganske så godt fornøyd til jeg begynte å spille ganske krevende spill på høy oppløsning. jeg blei dritt lei og ga det til broren min. Senere solgte jeg det for 450. Jeg ville ikke kjøpt det kortet for den prisen. Det er ditt valg Lykke til. Mvh Stian_A Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvilket kort har du fra før og hva får deg til å føle at det har gått av med pensjon? Radeon 9200se vil sikkert lage bra bildekvalitet i 2D, akkurat som det gamle kortet ditt. Men ang. 2D-kvalitet så får du nok like bra bilde med skjermkort til 300kr. Dvs. at det er bortkastet å bruke 400kr ekstra på dette kortet. Til 3D-bruk er det bare å glemme. Kan ikke kjøre noe nye spill på det kortet uten å sette alle innstillingene på absolutt minimum. PS. Kjipt å få gavekort. Det er like lite spennende som penger men man blir bundet til å kjøpe plasser man ellers kanskje ikke ville kjøpt ting. De som har kjøpt "gaven" har altså byttet penger mot en "tilgodelapp". Lær av andres feil og ikke gi slike gaver til andre hehehe, ja. Jeg har fått gavekort på 1000spenn på Storbyen faktisk! hahah, hva er det jeg skal bruke dem på? - Mcdonals! Mvh Stian_A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå