Joffer Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Ja, nå er det faktisk min far som har denne krisen, men når han har en datakrise så er det jeg som får den Anyway, jeg installerte ny PC for ham rett før jul og la inn alle mail og dokumenter fra den gamle PCen. Nå var min intensjon at han skulle gå over til å bruke Outlook eller Thunderbird men dette rakk jeg ikke før jul. Dermed så endte det med at jeg fort importerte alle mailene hans til Outlook Express (han brukte Outlook Express fra før av på den gamle PCen også), men for å skille mellom hva som var gammelt og for generelt å rydde litt i det evinnelige mapperotet han hadde, så la jeg alle mailmappene i en mappe i OE som het _OLD. OE så dermed noe slik ut: Outlook Express |-Local Folders |-Inbox | |--_OLD | |--Mappe1 | |--Mappe2 | |--... | |--MappeX |-Outbox |-Sent Items |-Deleted Items |-Drafts Som dere ser så ligger alle de gamle mappene og dermed alle mailene i undermapper av _OLD. Så til den "glupe" ideen til min far. Han satt og ventet på en mail fra USA, og mens han satt der fant han ut at han skulle rydde litt i mailene sine. I grunn en veldig god idé, hadde det ikke bare vært at han, ja nå kan dere gjette hva han gjorde.... han slettet hele _OLD katalogen. "Sikkerhetssjekken" hans var at han klikket på _OLD katalogen, og i selve _OLD katalogen lå det ingen mail i "rota", så da var det safe å slette den tenkte han. En 'Er du sikker på at du vil slette' melding kom og han sa JA. Og da var det gjort. For som jeg normalt trodde, så ville nå denne mappen, med alle undermapper ende opp i 'Deleted Items', men det gjorde den ikke i dette tilfellet. Merkelig egentlig, og hvorfor den ikke gjorde det vet jeg heller ikke. _MEN_, går jeg inn i OE katalogen på disken (C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Identities\{AB598889-4CDB-4078-8DA8-C0F882B91E79}\Microsoft\Outlook Express) så ser jeg at 'Deleted Items.dbx' er på 1.5GB. En rask sjekk i OE så skjønner jeg fort at det ikke ligger 1.5GB med data i den katalogen, rettelse, det ligger ikke 1.5GB med mail som er synelig i 'Deleted Items'. Så nå er saken/problemet: Hvordan får jeg tak i alle de "usynlige" mailene som ligger i 'Deleted Items.dbx' ? Han har backup av en del av mailene som er forsvunnet, men mangler mange så jeg trenger virkelig å få fram disse. Det er ganske fånyttes å åpne en "textfil" på 1.5GB og finne fram til alle mailene og kopiere dem ut. Av ting jeg har prøvd er følgende (uten at det fungerte): * Renamet Deleted Items.dbx til _OLD.dbx * Prøvd å importere filen i en blank OE (på en ny bruker), både som Deleted Items.dbx, Navn.dbx og _OLD.dbx * Prøvd å importere filen (uansett navn) i Thunderbird * Prøvd å editere Folders.dbx til å bruke filen med nytt navn Prøvde sikkert et par andre ting også, men er ganske rådløs nå. Så alle råd/tips/forslag mottas med takk. Det finnes kanskje noen programmer som kan hjelpe meg som jeg ikke har funnet? KRISEHJELP trengs som dere kanskje skjønner. (Håper også dette er riktig forum/kategori å poste i.. fant ikke noen andre som passet for "internetspørsmål) Endret 28. desember 2004 av Joffer Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har egentlig ingen anelse om dette vil funke. men test ut denne trial versjonen av et program. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Prøver det.. i mellomtida er jeg åpen for flere forslag Edit: Fant et som virket bedre, men det er også Demo/Trial OE-Mail Recovery - http://www.oemailrecovery.com/ Endret 28. desember 2004 av Joffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå