uranus Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hei! Jeg skulle legge ved bildene her, men jeg fant ut at det ikke får pga det ikke er .jpg slutt på url til bildene, så jeg poster URL til tråden min. Det er IKKE for å spamme, men fikk ikke til noen annen måte å vise dere bildene. Se på bildene Jeg kikka ut mot sola, og da så jeg dette. Kan noen forklare hvorfor det så slikt ut? Det er ikke kameraet som gjorde dette. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ser da virkelig ut som det er linsa som gjør dette... ringen ser ut som noe slags strølys... Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Det var slik jeg så det med mine egne øyer, så nei det er ikke linsa. Lenke til kommentar
amaril Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det var slik jeg så det med mine egne øyer, så nei det er ikke linsa. I gjenom søkeren på kamera? Brukte du filter? Ser ut som refleksjon fra objekt eller filter. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det er noen halo effekter fra iskrystaller i atmosfæren tenker jeg. http://www.sundog.clara.co.uk/halo/halosim.htm Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Prod: Nei jeg så det slikt med mine øyer, ikke igjennom søkeren. Mythos: ja Lenke til kommentar
friskies Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Stilig! Bra at du fikk tatt bilde av det da, aldri sett noe saant foer! Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Er Halo ringer. Spesielt værfenomen. Morsomt! Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Skulle tatt noen flere bilder fra andre steder, litt dumt at jeg ikke gjorde det Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Selve ringen er en halo. De andre flekkene er parhelia, et godt norsk navn for dem er solulver. Det er formen på iskrystallene som avgjør nøyaktig hvordan effekten blir. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Så sjansene for å se noe helt likt er veldig liten? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det kommer an på værforholdene der du bor. Jeg har sett 2-3 lignende, men de var ikke identisk med de du fikk bilder av. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Okå... Sendte inn bildene til Spaceweather.com jeg hehe Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 nice, aldri sett noe sånt før. Det første jeg tenkte på far høy luftfuktighet, som kan føre til en slags regnbue i helsirkel, men det manglet liksom noen farger, og formen var mildt sagt spesiell Noen som vet om dette har noe som helst til felles med nordlys? Nordlys er vel partikler fra sola som treffer partikler i stratosfæren.. ellernosånt o_O Men dette var kanskje et atmosfærisk fenomen? Lenke til kommentar
merkur Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Det er fenomen (husker ikke hvordan ordet staves hehe) som dannes ved en spesiell sol vinkel og iskrystaller i lufta. Fenomenet kan ikke se helt lik denne igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå