mX mann Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hei jeg har tegnt og kjøpe litt Ram. på PS-data har de to merker Geil og Apacer. Jeg trenger PC2700. tengte på og kjøpe 256mb med Ram men vet ikke hvilken av de to merken jeg skal velge bruker Twinmos fra før, men det er nesten ingen som selger det leger. jeg skal ikke klokke kortet no heller. er bare ute etter bilig og stabil ram. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 GeiL er bedre RAM enn Apacer. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Da blir det nokk Geil men fungerer den bra sammen med Twinmos`en. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ikke smart å blande forskjellige brikker. Selg den gamle. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg for min del ville valgt Geil RAM. Du kan blande forskjellige RAM typer, men husk at maskinen ikke vil kjøre raskere enn det svakeste leddet (Treigeste/Seineste rammen) Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg lurer litt på om jeg skal gå over til PC3200, men er usikker på om hovedkortet mitt støtter det. Her er en link til hovedkortet mitt: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...2&MODEL=MS-6712 Det er en liste over hvilken ram som passer der. hvilken ville dere ha valgt. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du kan fint kjøre RAM som er raskere enn hva hovedkortet er spesifisert for, men da blir rammen automatisk klokket tilbake. Vanskeligere forklaring: Rammen synkroniserer (Kjører likt) med CPUen. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 ok. på hovedkortet sitter det en AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz Socket A 266MHz, Thoroughbred. vil jeg få noen utbytte da av og kjøre PC3200 istedefor 2700. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 ok. på hovedkortet sitter det en AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz Socket A 266MHz, Thoroughbred. vil jeg få noen utbytte da av og kjøre PC3200 istedefor 2700. Nei, ikke utover det at du kan ta med deg en PC3200 brikke til ett nytt oppsett hvis du har planer om en oppgradering til f.eks A64 i nærmeste framtid, siden en ny 3200 brikke vil benytte seg av hastigheten til de eksisterende ram brikkene dine Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Fant nå ut att det ikke er noe lurt og kjøpe pc3200 ram for hk støtter ikke høyere Busshastighet en 333MHz. Da blir det 2700, men tror dere geil passer bra til MSI hk`et, og hvordan vil den oppføre seg sammen med Twinmosen. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Fant nå ut att det ikke er noe lurt og kjøpe pc3200 ram for hk støtter ikke høyere Busshastighet en 333MHz. Da blir det 2700, men tror dere geil passer bra til MSI hk`et, og hvordan vil den oppføre seg sammen med Twinmosen. Kortet støtter ikke busshastighet over 166MHz (det er 333MHz på ram'en, noe som tilsvarer PC2700 ram), men det er ikke dermed sagt at du ikke kan bruke PC3200 ram. Det som skjer når du setter inn en PC3200 er at brikken vil fungere på samme hastighet som resten av systemet ditt. Så dvs at ditt hk støtter alt av DDR1 ram, men på papiret ikke hastigheter utover 333MHz. For å forklare det litt enkelt, i en 60-sone så har både en Ferrari og en Volvo Amazon kun lov å kjøre i 60, men det betyr ikke at det er topphastighet på selve bilen (Er det noen som har lurt på hvorfor biler og datamaskiner bestandig er gode ting å sammenligne?? ) Endret 28. desember 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Fant nå ut att det ikke er noe lurt og kjøpe pc3200 ram for hk støtter ikke høyere Busshastighet en 333MHz. Da blir det 2700, men tror dere geil passer bra til MSI hk`et, og hvordan vil den oppføre seg sammen med Twinmosen. Kortet støtter ikke busshastighet over 166MHz (det er 333MHz på ram'en, noe som tilsvarer PC2700 ram), men det er ikke dermed sagt at du ikke kan bruke PC3200 ram. Det som skjer når du setter inn en PC3200 er at brikken vil fungere på samme hastighet som resten av systemet ditt. Så dvs at ditt hk støtter alt av DDR1 ram, men på papiret ikke hastigheter utover 333MHz. For å forklare det litt enkelt, i en 60-sone så har både en Ferrari og en Volvo Amazon kun lov å kjøre i 60, men det betyr ikke at det er topphastighet på selve bilen (Er det noen som har lurt på hvorfor biler og datamaskiner bestandig er gode ting å sammenligne?? ) ok skjønner det nå. Noen som har prøvd Geil ram på MSI hk før, lurer på om hk`et mitt liker den ramen. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 ok skjønner det nå. Noen som har prøvd Geil ram på MSI hk før, lurer på om hk`et mitt liker den ramen. Har ikke testet Geil RAM på MSI hovedkort, men jeg tror ikke du skal bekymre deg for at de ikke gjør det. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Det er vel antaglivis ulik timing på Twinmosen og Geilen kan det skape noen problemer Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Som tidligere sagt er det alltids en fordel å kjøre samme rambrikke/moduler. Hvis du har mulighet for det. Men siden timing/hastighet blir bestemt av den tregeste brikken burde det jo gå greit. Tilbake til pc2700/pc3200 spørsmålet. Er det ikke greit å skaffe seg en pc3200 brikke i samme slengen? Dette r med tanke på fremtidige oppgraderinger. En god pc3200 brikke vil du ha god nytte av i henhold til bytte av hovedkort. For å sette det helt på spissen---> en pc3200 kan kjøre i pc2700 speed som jeg har forstått at det er det HK ditt støtter(+ikke stort dyrere), men du vil ikke få pc2700 til å kjøre i pc3200 speed. Krizz Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Som tidligere sagt er det alltids en fordel å kjøre samme rambrikke/moduler. Hvis du har mulighet for det. Men siden timing/hastighet blir bestemt av den tregeste brikken burde det jo gå greit. Tilbake til pc2700/pc3200 spørsmålet. Er det ikke greit å skaffe seg en pc3200 brikke i samme slengen? Dette r med tanke på fremtidige oppgraderinger. En god pc3200 brikke vil du ha god nytte av i henhold til bytte av hovedkort. For å sette det helt på spissen---> en pc3200 kan kjøre i pc2700 speed som jeg har forstått at det er det HK ditt støtter(+ikke stort dyrere), men du vil ikke få pc2700 til å kjøre i pc3200 speed. Krizz ok. Da er det siste spørsmålet mitt før jeg bestiller, vil en tvinmos pc2700 og en Geil pc3200 (jeg vet nå att det vil fungere sammen) men vil det vere stabilt eller vil maskinen henge seg opp hele tiden og vere ustabil. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Som tidligere sagt er det alltids en fordel å kjøre samme rambrikke/moduler. Hvis du har mulighet for det. Men siden timing/hastighet blir bestemt av den tregeste brikken burde det jo gå greit. Tilbake til pc2700/pc3200 spørsmålet. Er det ikke greit å skaffe seg en pc3200 brikke i samme slengen? Dette r med tanke på fremtidige oppgraderinger. En god pc3200 brikke vil du ha god nytte av i henhold til bytte av hovedkort. For å sette det helt på spissen---> en pc3200 kan kjøre i pc2700 speed som jeg har forstått at det er det HK ditt støtter(+ikke stort dyrere), men du vil ikke få pc2700 til å kjøre i pc3200 speed. Krizz ok. Da er det siste spørsmålet mitt før jeg bestiller, vil en tvinmos pc2700 og en Geil pc3200 (jeg vet nå att det vil fungere sammen) men vil det vere stabilt eller vil maskinen henge seg opp hele tiden og vere ustabil. Det vil mest sannsynligvis gå helt fint, men det er aldri helt sikkert Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 ok. Da er det siste spørsmålet mitt før jeg bestiller, vil en tvinmos pc2700 og en Geil pc3200 (jeg vet nå att det vil fungere sammen) men vil det vere stabilt eller vil maskinen henge seg opp hele tiden og vere ustabil. Skal fungere fint det. Husk at maskinen ikke vil kjøre raskere enn det svakeste leddet, som da er PC2700 brikka. Maskinen klokkes automatisk tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå