Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LØST: Hva/hvem ringer mitt modem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg til og med forsøkt å taste inn bindestrek eller punktum først i telefonnummeret. Virker ikke det heller...

Kanskje det er et hint at jeg ikke får stilt inn modemet til å ringe med puls i stedet for tone. Det kan jo bety at oppringningsreglene ikke benyttes ved oppringninger...

Dette kan være noe å finne ut av... For alt jeg vet er modemet innstilt på å ringe 0 først for å få summetone, til tross for at jeg har haket av for at det ikke skal ringes 0... Fordi maskinen ikke sjekker hva jeg har tastet inn som oppringningsregler... til tross for at jeg har prøvd å hake av for "Benytt oppringningsregler". Og ikke gjort det.

Lurer på hva modemet ringer hvis man ikke bruker oppringningsregler... :hmm:

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut (ved egne søk på det sk. internettet) at det finnes noe som heter HYPERTERMINAL innebygget i Windows...

Nå skal jeg finne ut av hva som er problemet.

Skal vi se ...Start...Run...hypertrm...

Nå vet jeg at jeg skal fikse det :D

Endret av nixon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå virker modemet som det skal :!:

Svigermor snakket med en mann fra TeleNor. Og denne brilliante mannen fant løsningen på dette ufattelig kompliserte problemet.

Siden svigermor ikke klarte å huske hvilken endring som ble gjort ringte jeg TeleNormannen i dag. Han kunne opplyse at den endringen han ba svigermor om å gjøre var å fjerne haken for "vent på summetone" i kontrollpanelet, telefon og modem...

Er det mulig?!?! :dontgetit: Det er jo så dumt at det nesten er til å grine av... :cry:

Nå virker det ihvertfall...

med respect... :whistle:

(jeg skjønner ikke hvorfor det virker, men det gjør det bare. Hvis jeg hørte på summetonen i telefonen før jeg ba modemet ringe så ble summetonen borte. Jeg la derfor til grunn at modemet hadde ringt et nummer/siffer slik at summetonen ble borte. At det da skal virke hvis man fjerner krysset for "vent på summetone" hadde jeg ingen grunn til å tro skulle virke. Men det gjorde det altså...)

Endret av nixon
Lenke til kommentar

Flott at du vender tilbake og fortelle hva løsningen var. Det kan hjelpe mange med tilsvarende problemer som bruker søkefunksjonen i forumet.

Hvis du vil hjelpe dem ende mer i sitt søk endrer du emnet på første post i tråden - legger til teksten "[LØST:]" forran nåværende emne.

Lenke til kommentar
Flott at du vender tilbake og fortelle hva løsningen var. Det kan hjelpe mange med tilsvarende problemer som bruker søkefunksjonen i forumet.

Hvis du vil hjelpe dem ende mer i sitt søk endrer du emnet på første post i tråden - legger til teksten "[LØST:]" forran nåværende emne.

Takk for tipset. Har nå gjort som du anbefalte. :thumbup:

:w00t:

Lenke til kommentar

Det kan også være greit å flytte selve løsningen til det første innlegget i tråden, og putte den teksten i bold, slik at folk slipper å klikke seg videre for å lete etter posten der man forklarer løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...