Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Snø + 4x4 = gøy [modem warn]

Exeter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ute i snøen 1 juledag med quattro coupe 85' modell, diffsperre på midten og bak. Det gikk noe sinnsykt, men den er ikke like trygg å ligge bredt med som en bakhjulstrekker, plutselig slipper det og da slipper det på alle fire hjula, og det er hårfin grense mellom overstyring og understyring. Føler meg tryggere i en bakhjulstrekker faktisk, men framkommeligheten til en 4x4 med sperrer er det ikke noe å si på :D

Lenke til kommentar
Mhm, finfin bil. Satt på i den for første gang i går (far bor i Tyskland). Fyfaen den drar på der det trengs. Litt kult med kjøleskap i hanskerommet, kjørekonsoll i James Bond-utførelse og DVD-spiller. 1337 direktørbil.

Loaded A4! Faren din må ha krysset av alt på ekstrautstyrlista. :p

Lenke til kommentar
Quattro er permanent firehjulstrekk ,noe som vil si at den er inne hele tida.

Quattroen skal fordele 50% av kraften til forhjulene og 50% til bakhjulene. ;)

Jeg for min del har vel mistanke om at de litt eldre Quattro modellene gav noe slikt som 60% kraft på forhjulene og 40% kraft på bakhjulene. Audi er som alle vet "originalt" forhjulstrekk.

Jeg trodde det fortsatt var 60 foran og 40 bak jeg.. :hmm:

Quattroen til pappa trekker ihvertfall som en hest opp bakken. Ekke snakk om at den skal bli sittende i bånn av bakken.

Lenke til kommentar
Quattro er permanent firehjulstrekk ,noe som vil si at den er inne hele tida.

Quattroen skal fordele 50% av kraften til forhjulene og 50% til bakhjulene. ;)

Jeg for min del har vel mistanke om at de litt eldre Quattro modellene gav noe slikt som 60% kraft på forhjulene og 40% kraft på bakhjulene. Audi er som alle vet "originalt" forhjulstrekk.

Jeg trodde det fortsatt var 60 foran og 40 bak jeg.. :hmm:

Quattroen til pappa trekker ihvertfall som en hest opp bakken. Ekke snakk om at den skal bli sittende i bånn av bakken.

Tror det jeg også, leste litt om quattro-systemet og fant ut at den trakk 50% -50% mulig det var feil.

Quattro har ihvertfall etter mitt skjønn alltid vært 60% foran og 40% bak ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...