mr_skutle Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Kom over dette PCMCIA lydkortet på Komplett. Er det noe å satse på? Ser det har de fleste spesifikasjoner som er nødvendige for et hjemmestudio og som et mobilt studio for eksterne jobber. Har noen erfaringer med dette kortet? Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du kan jo sjekke usb og firewire løsninger på f.eks www.procom.no sine sider. Men til den prisen er det nok en grei løsning. Lenke til kommentar
arela Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 NEI Echo Indigo io ( http://www.sound1.no/ ) er vistnok et greit pcmcia kort, Ellers er vel langt dyrere løsninger fra RME og Echo som gjelder . enig med scrutinizer - Firewire (eller usb). Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det der er et Gamer/Filmvisningskort. Det har veldig bra lyd UT, men det holder neppe til innspilling. Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ikke et proft lydkort nei. Som nevnt tidligere er procom.no stedet man kjøper proffe lydkort Lenke til kommentar
Pinocchio Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Dette lydkortet er helt supert og svært plassbesparende. Det holder det som loves om det til et maksimum... Lenke til kommentar
mr_skutle Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Takk for svar! OK, så dere mener att det ikke er godt nok til innspilling. Det jeg har hatt problemer med er att det blir endel støy igjennom mic-inngangen, det virker som om det er både harddisken og grafikkortet som lager støyen. Vet dere om dette er noe et PCMCIA/eksternt lydkort vil holde utenfor? Har noen direkte erfaring med det kortet jeg foreslo? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Creative-kort har generelt sett støyende A/D-convertere. Som nevnt tidligere i posten: www.procom.no har mange gode bærbare løsninger. Selv bruker jeg en USB-løsning når jeg drar på tur, men det er fordi det er skjeldent jeg har behov for et multikanal-oppsett i "felt". Lenke til kommentar
mr_skutle Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 OK. Kan noen forklare støyen til mic-inngangen på pc'en min da. Vet ikke om noen har oppdaget det samme problemet. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Problemet med ad-konvertere med tilhørende kretser som sitter inne i PC'er eller rett ved siden av, er at elektronisk støy fra pc'n gjerne "smitter" over på inngangen til AD konverteren og det støyer. Det beste er å ha en breakout boks, dvs en ekstern box tilkoblet maskinen med USB eller firewire, dette gir som regel mye bedre lyd og mindre støy. Personlig har jeg god erfaring med Eridol et firma i Roland konsernet: se mer her: http://www.edirol.com/products/audio.html UA-5 får du til en overkommelig pris. Selv har jeg UA-1000 med USB2 interface, og er veldig fornøyd. Edit skriveleif. Endret 4. januar 2005 av balleklorin Lenke til kommentar
mr_skutle Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Ja, den ser brukbar ut den. Den har de viktigste inn og utgangene. Har noen andre nettsider med andre alternativer. Må se på det meste før jeg bestemmer meg... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Creative kortet er mer et "Gaming 4 Laptop"-kort enn studio kort. Så for en proff gamer vil dette kortet være MYE bedre enn ett av Procom sine kort (siden disse har 0 støtte for EAX Advanced HD og laber støtte for annet når gjelder gaming). Men til proffbruk når det gjelder spilling i form av Live konserter eller DJ jobber er nok andre kort bedre egnet! Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 OK. Kan noen forklare støyen til mic-inngangen på pc'en min da. Vet ikke om noen har oppdaget det samme problemet. Koble pcen fra strømadapteren...da vil støyen forsvinne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå