Gå til innhold

Er dette et profft lydkort...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

OK, så dere mener att det ikke er godt nok til innspilling.

Det jeg har hatt problemer med er att det blir endel støy igjennom mic-inngangen, det virker som om det er både harddisken og grafikkortet som lager støyen. Vet dere om dette er noe et PCMCIA/eksternt lydkort vil holde utenfor?

Har noen direkte erfaring med det kortet jeg foreslo?

Lenke til kommentar

Creative-kort har generelt sett støyende A/D-convertere.

Som nevnt tidligere i posten: www.procom.no har mange gode bærbare løsninger. Selv bruker jeg en USB-løsning når jeg drar på tur, men det er fordi det er skjeldent jeg har behov for et multikanal-oppsett i "felt".

Lenke til kommentar

Problemet med ad-konvertere med tilhørende kretser som sitter inne i PC'er eller rett ved siden av, er at elektronisk støy fra pc'n gjerne "smitter" over på inngangen til AD konverteren og det støyer. Det beste er å ha en breakout boks, dvs en ekstern box tilkoblet maskinen med USB eller firewire, dette gir som regel mye bedre lyd og mindre støy. Personlig har jeg god erfaring med Eridol et firma i Roland konsernet:

se mer her:

http://www.edirol.com/products/audio.html

UA-5 får du til en overkommelig pris. Selv har jeg UA-1000 med USB2 interface, og er veldig fornøyd.

Edit skriveleif.

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar

Creative kortet er mer et "Gaming 4 Laptop"-kort enn studio kort. Så for en proff gamer vil dette kortet være MYE bedre enn ett av Procom sine kort (siden disse har 0 støtte for EAX Advanced HD og laber støtte for annet når gjelder gaming).

Men til proffbruk når det gjelder spilling i form av Live konserter eller DJ jobber er nok andre kort bedre egnet!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...