LionHead Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hei! Jeg er keen på et skjermkort som kan kobles til tv'en og at kvaliteten skal være best mulig. Hvilket kort er da best? Og hvordan er disse til dette formål Gainward AGP GeForce4 Ti4400 128MB DDR "Ultra/700XP Golden Sample" og ATI AGP Radeon 8500, 64MB DDR, Tv-Out, DVI På forhånd takk Lenke til kommentar
dnort Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg tror du bør sjekke denne tråden. nVidia-baserte kort har generelt dårlig tv-utgang og jeg ville derfor ikke valgt kort basert på nVidia dersom dette er veldig viktig. Dersom du hovedsaklig skal se på film kan kanskje et Sigma Designs Magic XCard i tillegg til et bra skjermkort være tingen? Koster jo en del mer, men kan være verdt det hvis du ser mye på film. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Matrox er kjent for å ha kort med meget god tv-utgang. DVDMax funksjonen gir perfekt bilde uten tap av kvalitet fra PC til TV av DVD-filmer, DivX og andre videoformat. Matrox sitt nyeste kort er G550 tror jeg. Dette kortet begynner å bli litt gammelt og er 3D viktig for deg bør du nok velge ett annet kort eller vente på Matrox nye kort, som heter noe sånt som Parphelia. Dette kortet sies å blåse G4 ti-kortene av banen hva gjelder 3D-ytelse. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Gainward sitt golden sample kort har en bra utgang tror jeg. De skrev iallfall det på demmes egen side. ATi Radeon korta har ganske bra utganger. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Du burde bruke en god del penger på bra kabler også hvis du vil ha bra kvalitet. Monster f.eks. Lenke til kommentar
viking99 Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Har tenkt å bygge film pc i stua og må da selvsagt ha et kort som er konge til å vise film. 3d å alt d der kommer helt i andre rekke.. Er matrox d beste å satse på? Lenke til kommentar
petersv Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 12:04, shivac skrev:Du burde bruke en god del penger på bra kabler også hvis du vil ha bra kvalitet. Monster f.eks. Det er jeg ikke enig i. For lyd, ok, men for bilde? Kvalitetn på bildet avhenger ikke så mye av kabelen sålenge det ikke forkommer noe støy eller lignende. Monster kabler har gode ledere, men kontaktene er forferdelige (jack, minijack og phono) på de jeg har hatt. Hifiklubben selger Tara Labs signalkabler, som er meget gode. De er sølvloddet, noe som gjør underverker for lyden. Kontaktene er også bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå