Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

helt syk fart fra upc. 10mb i sek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Software bug? Tviler selv paa at det kan ha vert en software bug (naa vet jeg ikke om du sikter til en SW bug hos bruker eller hus UPC da). Men hvis han i tilleg har lasta ned filmer saa det suser saa tviler jeg paa at det er noe bug i de tallene som vises.

Anyway, sikkert er SW bug hos UPC eller noen som sjekker ut linjehastighetene hos UPC (kanskje en engineer som tester ut noe?)

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Dette fenomenet skyldes vel gjerne at det du laster ned lar seg komprimere noe vannvittig. Hvis filene du laster ned f.eks. består kun av 0'ere el.l. vil disse la seg komprimere slik at du faktisk får overført store mengder data selv om den faktiske hastigheten er den samme gamle. Noen nedlastingsklienter viser ikke hastigheten på datastrømmen ned, men på utpakket data du mottar.

Lenke til kommentar
10 mega bit, 1 megabyte :D men wow lixom. alt flyr ned på dc. i mens jeg skriver dette har jeg lastet ned en god del av en divx film.

har foreseten ikke sjekket upload hastigheten...sjekker.....100kb. ikke så værst.

10 Mbit = 1,25 Mbyte

Høres ut som det er litt for godt til å være sant. Har du testet opp mot ITavisen's Speedometer eller DinSides?

Lenke til kommentar

Jeg har også vært borti at UPC sine hastigheter har endret seg plutselig. jeg har 2Mbit linje til vanlig, noe som gir meg ca 290kB/s... men en kveld gikk den nesten konstant i 400-500kB/s, og i 10minutter gikk den plutselig opp til 6MB/s. Har sjekket filene, og de er hele. Merkelig! Men den sinnsyke hastigheten på 6MB/s varte ikke lenge, men 400kB/s hadde jeg hele kvelden.

Edit: må legge til at UPC hadde fiksa på serveren tidligere på dagen. Før den dagen hadde internet vært vræka i 2uker uten at de fant feil.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...