Kent (StudioFreya) Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Folk dør, og det du tenker på er om hardware import blir forsinket? Smakløst Samme tenkte jeg, at det går ann. Her kommer en liten bombe... Det dør folk hver eneste dag. Men hw.no er ikke den rette plassen å ta dette opp på. Jeg har sagt mitt for nå. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Åhhh, kverulant. Litt spesielt ved sånne hendelser som dette, 9/11 osv da vettu... ÅÅH! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Men hw.no er ikke den rette plassen å ta dette opp på. Jeg har sagt mitt for nå. Jeg reagerte ikke voldsomt når jeg leste denne tråden, men forstår godt hvorfor noen synes det er smakløst. Jeg tror dog ingen her har onde hensikter. Alle vil være enig i at dette er fryktelig tragisk.. Om tråden bør få leve får være opp til noen andre å bestemme. Mine tanker går uansett til de som har mistet noen, eller fortsatt lever i uvisshet om hvor deres nærmeste befinner seg. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Om tråden bør få leve får være opp til noen andre å bestemme. Mine tanker går uansett til de som har mistet noen, eller fortsatt lever i uvisshet om hvor deres nærmeste befinner seg. Er det jeg er i tvil om.... erm...sorry for at jeg stengte uten noe grunn noen min..human error... Endret 28. desember 2004 av B|Real Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Er det galt å lure på om den flommen kan få andre bivirkninger ?? Ser ikke noe smakløst i dette. Når jeg leste hva trådstarter skrev, lurer jeg igrunn på dette selv. å bekymre seg om it og diverse utviklinger og leveranser er smakløst. Ser ikke noen tegn til bekymring i trådstarter sitt innlegg akkurat. Endret 28. desember 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
Master-Mode Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det som er mest smakløst her er media. Leste på sol i dagene som fulgte. 3k døde--5k døde-7k døde og når dem kom opp i 11k så hadde dem skrevet det med liten skriften. og over det så stod det 2 nordmen drept i større skrift. WTF 2 nordmenn i stor skrift og 11k andre mennesker i liten??. det er ikke bare smakløst men rasistisk. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ser eller ikke noe smakløst i dette innlegget, på dette forumet diskuteres hw, og da må man få lov til å spørre rundt det emne. Er også interissert hvordan flommen påvirker Asias eksport og import. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Første handledag på børsene etter katastrofen var i går. Da gikk flere av børsene i Asia ned. En del reise- og reiserelaterte selskaper sank i verdi. I dag gikk flere av børsene opp igjen. Jeg har ikke lest noe om at noen annen industri enn reiseindustrien er direkte rammet av katastrofen. Wall Street Journal har mer: http://online.wsj.com/public/asia MVH Audun Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 uansett burde jo dette blitt postet under off topic! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 uansett burde jo dette blitt postet under off topic! Hvorfor skulle dette innlegget inn under off-topic? Trådstarters spørsmål er HELT KLART hardware relatert... Selv om det ble mye off-topic på svarene... Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 jeg har ingen tro på at hw-import fra asia blir rammet av denne katastrofen, de vil tvert imot heller jobbe ekstra hardt for å rette på den økonomiske katastrofen som også oppstod. forøvrig finner jeg forespørselen smakløs. her dør titusener, og det trådstarter bekymrer seg over er hvorvidt han får sin hw eller ikke. nei, ærlig talt... kjøp av asiatisk hw vil faktisk hjelpe jordskjelvofrene til en viss grad, men det er bedre å donere noen kroner til humanitære organisasjoner. sjekk: kirkens nødhjelp: katastrofekonto 100. norges røde kors: konto 10 og givertelefon 82043000 (kroner 100) redd barna: kontonummer 8200 01 03000 det enkleste er selvsagt å ringe 82043000 og automatisk donere en hundrings. det har de aller fleste på forumet her råd til. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Sorry for litt off topic i følgende innlegg: Men det er jo rart dette med hvordan folk blir påvirket av slike hendelser. Selv reagerte jeg sterkere på hendelsen når jeg fikk vite at kanskje 12 nordmenn er død, enn min reaksjon når 20-30k andre der nede var død. Jeg er ikke rasist eller noe, men det er rart hvordan mennesker tenker mest på sine egne og andre som ligner oss selv mest. Husker jeg ble rystet til margen under 11 sept terroren. Mens jeg aldri har reagert tilnærmet sterkt på alle mulige sultekatastrofer og andre katastrofer i den tredje verden. Jeg vet at min reaksjon ikke nødvendigvis er den mest empatiske, men hvordan man føler det kan jo man egentlig ikke gjøre noe med. Jeg syntes self synd på menneskene som blir rammet der nede, men den dype rystelsen og medfølelsen som jeg følte den 11. sept. uteblir. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Synes ikke det er et smakløst innlegg. Klart at det er trist at det har gått mange menneskeliv i Asia, men man kan ikke la være å tenke på andre ting for det. Mediene skriver om at jordskjelvet gir nedgang på børsen i Europa og Amerika, så da er det naturlig med et slikt spørsmål om handel/varetransport her på forumet. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Skulle mann blitt sjokkert, rystet og medfølende hver jævla gang noen 10000 dør rundt om på kloden, hadde man blitt et nervevrak. Det er helt naturlig å bry seg om seg og sine først, så sitt folk. Alle andre får egentlig seile sin egen sjø. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Kjenner flere som er der nede nå, og sammenlignet med WTC som noen var inne på, blir det lite i forhold. Bare i Sri Lanka har 1,5 millioner mistet hjemmene sine i jula... Ukjent antall er døde... Dette er mennesker som så vidt overlevde før med det lille de hadde. Det er vanskelig å få noe forhold til det, når man ikke har sett noe annet enn bilder og video...men når man går å vasser i lik, blir det litt anderledes.. Til topic: Nei slapp av, dette kommer ikke til å ha noe betydning for deres nye overklokkbare ram-brikke... Dette er i områder der hardware-produksjonen ikke akkurat blomstrer. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Må si jeg finne det litt latterlig at folk skal komme her og moralisere når folk begynner å prate om ringvirkninger. Sitter med følelsen av at dette skyldes at dette har blitt slått såpass hardt opp i media i forhold til andre saker. Noe som igjen skyldes at mange nordmenn er involvert i denne saken. Bare husk på at de er stadig store naturkatastrofer med store menneskelige offer. At nordmenn er involvert denne gangen betyr ikke at dette er den verste katastrofen noensinne og at det er tabu å gjøre annet enn å sørge og gå rundt i elendighet og samtidig bli provosert av andre. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det er helt naturlig å bry seg om seg og sine først, så sitt folk. Alle andre får egentlig seile sin egen sjø. Akkurat.... intelligent sagt... Ser i allefall på bildet ditt at du seiler din egen sjø... Vi bør vel kanskje trekke tilbake Røde Kors også da? Luring... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Denne tråden handler om hw, så la oss droppe sørgepraten... Synes også synd på de som har det vondt akkurat nå, men i denne tråden er ikke det spørsmålet. Men vi kan vel lage en ny tråd i off-topic om krisen, så blir alle her fornøyd. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det er helt naturlig å bry seg om seg og sine først, så sitt folk. Alle andre får egentlig seile sin egen sjø. Akkurat.... intelligent sagt... Ser i allefall på bildet ditt at du seiler din egen sjø... Vi bør vel kanskje trekke tilbake Røde Kors også da? Luring... Røde kors er en organisasjon som har som oppgave å fly rundt i verden for å hjelpe. Du kan kansje fortelle meg hva en flom i Asia har med meg å gjøre? Akkurat like lite som massedrap og sult i afrika, bomber og terror i midtøsten osv osv. Som sagt, man kan ikke ha omtanke for alle, da blir man gal. smarting. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Røde kors er en organisasjon som har som oppgave å fly rundt i verden for å hjelpe. Så det er DET de gjør ja... trodde de solgte slike fine rødmalte korts og pølser i lompe... Du kan kansje fortelle meg hva en flom i Asia har med meg å gjøre? Akkurat like lite som massedrap og sult i afrika, bomber og terror i midtøsten osv osv. Ingenting har med mennesker som deg å gjøre, før du trenger hjelp selv.. Som sagt, man kan ikke ha omtanke for alle, da blir man gal. Ingen som har sagt noe annet... men det finnes en mellomting... smarting. Sårende fra en som kaller seg likferd, og ser ut som en utkledd otto jespersen... Endret 28. desember 2004 av JohnnyKnoxwille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg