E.T Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Heisann, for noen måneder siden fant jeg ut at jeg trengte et kamera, jeg hadde 1000,- tilgjnegelig, og teit som jeg var bestilte jeg det billigste med mest mulig MP. Jeg endte opp med dette Kodak Easyshare kameraet: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=29443 Etter litt knipsing fant jeg ut at fotografering var noe jeg likte, og da jeg er med i en "production" som driver med snowboard/skating osv, bestemte jeg meg for å ta noen bilder fra (alpint)Bakken i vinter. Jeg knipset littegrann, helt til jeg fant ut: Dette kan jeg ikke! Derfor spør jeg dere om råd. Hva må jeg huske på når jeg tar bilder ute i snøen, av folk som hopper i høy fart? Lysforholdene blir stort sett helt lyst/skumring. Har noen noen ytterligere tips om bruk av kameravinkel/lysforhold OSV? Hvordan kan jeg ta best mulig bilder med et såpass dårlig kamera? Her er noen bilder jeg har tatt: Alle tips tas imot med stor takk MVH Erlend Endret 28. desember 2004 av E.T Lenke til kommentar
her Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hei, Blåstikk er helt vanlig på overskyet område under snøforhold. Tviler på om kameraet ditt har hvitbalanse-valg, men still inn på "overskyet" dersom du har det (eller aller helst bruk manuell hvitbalanse dersom du har dette). Kan også prøve å skru opp eksponeringen noen trinn (som jeg tror du har på kameraet ditt). Ellers så har Kodak-kamera som regel et programvalg for "fartsbilder", merket med et løperikon. Har selv hatt et Kodak-kamera tidligere. Tar brukbare bilder mtp pris, mendu må ikke forvente deg all verden under vanskelige lysforhold. HH Lenke til kommentar
E.T Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Takker for svar Går det an å gjøre noe med blåstikk i photoshop? Er det ellers none andre tips dere vil gi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå