Gå til innhold

Hvordan få mest utav mitt (dårlige) kamera?

Anbefalte innlegg

Heisann, for noen måneder siden fant jeg ut at jeg trengte et kamera, jeg hadde 1000,- tilgjnegelig, og teit som jeg var bestilte jeg det billigste med mest mulig MP.

Jeg endte opp med dette Kodak Easyshare kameraet:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=29443

Etter litt knipsing fant jeg ut at fotografering var noe jeg likte, og da jeg er med i en "production" som driver med snowboard/skating osv, bestemte jeg meg for å ta noen bilder fra (alpint)Bakken i vinter.

Jeg knipset littegrann, helt til jeg fant ut: Dette kan jeg ikke!

Derfor spør jeg dere om råd.

Hva må jeg huske på når jeg tar bilder ute i snøen, av folk som hopper i høy fart?

Lysforholdene blir stort sett helt lyst/skumring.

Har noen noen ytterligere tips om bruk av kameravinkel/lysforhold OSV?

Hvordan kan jeg ta best mulig bilder med et såpass dårlig kamera?

Her er noen bilder jeg har tatt:

sb1.jpg

sb2.jpg

sb3.jpg

Alle tips tas imot med stor takk :)

MVH Erlend

Endret av E.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Blåstikk er helt vanlig på overskyet område under snøforhold. Tviler på om kameraet ditt har hvitbalanse-valg, men still inn på "overskyet" dersom du har det (eller aller helst bruk manuell hvitbalanse dersom du har dette). Kan også prøve å skru opp eksponeringen noen trinn (som jeg tror du har på kameraet ditt).

Ellers så har Kodak-kamera som regel et programvalg for "fartsbilder", merket med et løperikon.

Har selv hatt et Kodak-kamera tidligere. Tar brukbare bilder mtp pris, mendu må ikke forvente deg all verden under vanskelige lysforhold.

HH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...