ballemann Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ok, har et lite problem her jeg har ikke peiling på hvilke kabler jeg trenger osv. Jeg har Denne forsterken, og denne dvd-spillern, og disse høyttalerne ... Eneste jeg vet er at jeg trenger:35-784 (varenr) på Biltema Mer vet jeg ikke Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Eneste du trenger da er en digitalkabel.Det finnes 2 typer,coaxial og optisk.Se bak på reciveren og dvd-spilleren hvilken av de 2 du kan bruke. Endret 28. desember 2004 av Morten K Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Eneste du trenger da er en digitalkabel.Det finnes 2 typer,coaxial og optisk.Se bak på reciveren og dvd-spilleren hvilken av de 2 du kan bruke. Ok, takk skal du ha Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 men hvilke kabler skal jeg ha mellom dvd og reciever da? eneste jeg har er fra reciever til høyttalerne.. og ikke noe annet, også har jeg funnet ut av jeg trenger en hann-hann scart kontakt.. (dvd til tv) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 men hvilke kabler skal jeg ha mellom dvd og reciever da? eneste jeg har er fra reciever til høyttalerne.. og ikke noe annet, også har jeg funnet ut av jeg trenger en hann-hann scart kontakt.. (dvd til tv) Du trenger en av de digitalkablene jeg linket til.Den skal gå mellom reciver og dvd. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 men hvilke kabler skal jeg ha mellom dvd og reciever da? eneste jeg har er fra reciever til høyttalerne.. og ikke noe annet, også har jeg funnet ut av jeg trenger en hann-hann scart kontakt.. (dvd til tv) Du trenger en av de digitalkablene jeg linket til.Den skal gå mellom reciver og dvd. Hmm ok =) det sto coxial på dvd-spillern =) tusen takk for hjelp =) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 sto at jeg trenge to "audio innput connectors" hva er det? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvor stod dette? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Hvor stod dette? På bruksanvisningen til dvd-spillern.. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvis dvd-spilleren din har coaxial eller optisk ut og forsterkeren din har en inngang som passer, vil jeg tro en digitalkabel er alt du trenger. Lenke til kommentar
Hifimannen Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 hei det er mange måter å koble dvd spilleren til receiveren på. iallefall 3, hvis vi utelukker de "gamle" dvd spillerene uten dekoder innebygget. (den absolutt enkleste er å kun koble en scart kabel mellom dvd spiller og tv'n, men da får du kun lyd igjennom tv høyttalerene.) det du vil ha er jo lyd igjennom receiveren din og ut på andre høyttalere. isåfall er du nødt til å ha en kabel for bilde og en for lyd. bildekabel kobles fra dvd spiller til tv'n. du har 3 bildekabel valg; 1. vanlig bildekabel, dette er den gule kabelen som vanligvis er standard som følger dvd spilleren. dette er den dårligste. 2. scart, også en slags standardkabel. enkel og grei, og som også fører lyd. dette er jo greit dersom du ikke alltid vil ha på anlegget sent på kvelden for å få lyd. denne kan gi meget godt bilde avhengig av kvaliteten du kjøper. 3. SVHS, vanligvis det beste valget. 4. det beste er komponentkabel, men det er i den høyere skolen. disse valgene er jo også avhengig av hvilke tilkoblingsmuligheter du har på både tv og dvd spiller. som regel finnes det alle sammen med unntak av komponent. lyden kobler du fra dvd spilleren til reveiveren, og er også avhengig av hvilke tilkoblingsmuligheter som finnes. 1. via coaxial, dette er en digital kabel som fører alle surroundkanalene i en kabel. som jeg forstår er det dette du har. 2. via optisk, dette er også digitalkabel med samme funksjon som den over. 3. via 2 stk. audiokabler, som du også lurte på hva var. disse er den røde og den hvite som er standard kabel som følger alle lyd produkter. dette er det dårligste valget, og som også bare leder 2 kanaler av lyd, høyre og venstre fronthøyttaler. for å komme med et forslag ville jeg brukt coaxial til lyden og scart til bilde. avhengig av hvor god tv du har selvfølgelig, men jeg opplever ikke noe vesentlig forskjell på bildekvaliteten ved bruk av scart eller SVHS. selv ikke når kablene nærmer seg 2000 kroner stykket. kjøp en scart av god kvalitet og en coaxial kabel og du er sikret å få godt bilde og den lyden som er ment å få ut av en dvd spiller. håper dette var til hjelp. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 OK, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå