Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan noen anbefale et WLAN- nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Hei der!

Har dette nettverkskortet fra før av; Jensen Wireless USB Adapter

Det er eksternt og har rimelig bra rekkevidde i åpen luft. Problemet er at rommet mitt ligger i øverste etasje i huset, mens ruteren står nederst i kjelleren. Med andre ord er det en god del gulv og vegger som skiller ruteren og nettverkskortet.

Problemet ligger i det at nettverket er svært ustabilt til tider. Av og til er er signalet definert som veldig bra, men som oftest ligger det på lav og vipper ned mot intet signal. Dette er svært irriterende hvis jeg skal laste ned noe fra nettet, og ikke kan være til stede for å justere hele prosessen.

Men hvordan er de integrerte nettverkskortene for WLAN på mottakssiden av signaler sett opp mot mitt eksterne? Tenker da først og fremst på et trådløst nettverkskort med støtte for 54 Mbps.

Har mest lyst til å kjøpe på elkjøp, eller en av de store kjedene pga. at jeg ikke gidder vente på å få varene levert. Dette kortet er mest interessant; http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Mvh. Øystein

PS: firmware i ruteren og driverne til nettverkskortet er oppdatert, i tillegg må det og nevnes at jeg ikke har mulighet for å få flyttet ruteren.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg et 3Com eller D-Link Wlan-kort (USB eller PCI) på nettet. Vent 1-3 dager (spørs hvor du bor). Test dette istedetfor Jensen-kortet (visste ikke at de drev med Wlan).

Er det samma skiten eller verre, kan du benytte deg av angreretten, siden du selvfølgelig har behandlet emballasjen og selve kortet pent.

Jeg har hørt at det å rette antennen (gjelder for PCI-kort) horisontalt/90 grader mot router/AP kan hjelpe på signalet. Altså noe slikt:

(antenne)

I

I

I

I

I

I -----> mot router/aksesspunkt

I

I

I

I

Lenke til kommentar

Hei!

Råder deg til å kjøpe 3com adapter. Jeg testet 2 nettverkskort , men ingen nådde frem til rommet mitt. Det manglet ca. 12 meter og 2 vegger. Da kjøpte jeg et 3com nettverkskort og linkkvaliteten er 100% og signalstyrke 93% der de andre kortene ikke fant nettverket engang. Det er en eldre 3com adapter: office connect.

Lenke til kommentar
Men hvordan er de integrerte nettverkskortene for WLAN på mottakssiden av signaler sett opp mot mitt eksterne? Tenker da først og fremst på et trådløst nettverkskort med støtte for 54 Mbps.

Prøv et annet merke med USB, USB har en enorm fordel og det er at du kan sette på en 5m lang USB-kabel og dermed finne den beste plasseringen. Det er ingen grunn til og tro at PCI er noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...