Dr. Panda Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hei! Jeg har ca 1000 kr til rådighet, skal kjøpe 1 gb med RAM, og har veldig liten peiling på hva det er som duger. Derfor lurte jeg på om noen her kan komme med anbefalinger/ advarsler og eventuelt tips.... Nå veit jeg seff at det kommer an på bruken, og det er jo for det meste spilling som er aktuellt... Vil disse kunne være noe? På forhånd takk for all hjelp... Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Vel, timings er ikke de aller beste, men ellers så vil jeg si at det er veldig bra RAM fra GEiL. Har 4 minnemoduler fra GEiL selv, og de fønker veldig bra. RAM en er helt grei for 1215,- Var litt forbløffet over prisen egentlig. Kjøp med en gang FØR de får rettet prisen Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Vel, timings er ikke de aller beste, men ellers så vil jeg si at det er veldig bra RAM fra GEiL. Har 4 minnemoduler fra GEiL selv, og de fønker veldig bra. RAM en er helt grei for 1215,- Var litt forbløffet over prisen egentlig. Kjøp med en gang FØR de får rettet prisen Timings er en ganske overvurdert ytelsesfaktor Ram har ettervert falt endel i pris så 1295kr for Geil Value er nok også helt riktig. TwinMos går jo for 1100kr omdagen (2x512MB). Tror nok trådstarter vil bli fornøyd med de Geil brikkene så her er det bare å kjøpe Lenke til kommentar
sixx Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du må bare for all del være sikker på at de passer i hovedkortet ditt... Men ellers ville jeg anbefallt twinmos brikker. Har endel erfaringer med de, og de er virkelig brae brikker... Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Kommer vel helst an på hvilke brikker som passer HK, men det er vel ikke det største problemet. Kjøp noen brikker med PC 3200 så blir du garantert fornøyd, jeg derimot elsker slike heldekkende heatspreadere slik som Geil rammen har, for å si det sånn har jeg bare slike rambrikker i dimmene mine Lenke til kommentar
Dr. Panda Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har ett ASUS A7N8X- DELUXE hovedkort.... hva er det som går/ ikke går sammen med dette? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Jeg har ett ASUS A7N8X- DELUXE hovedkort.... hva er det som går/ ikke går sammen med dette? Alt av DDR1 ram går fint med det hk'et, men du kan jo ta en sjekk på asus sine hjemmesider der de sikkert har en oversikt over hvilke ram merker de har testet med kortet *Edit* Link Ei heller mager liste, men som sagt så vil det meste av ddr1 ram passe helt fint Endret 28. desember 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Timings er en ganske overvurdert ytelsesfaktor Ram har ettervert falt endel i pris så 1295kr for Geil Value er nok også helt riktig. TwinMos går jo for 1100kr omdagen (2x512MB). Tror nok trådstarter vil bli fornøyd med de Geil brikkene så her er det bare å kjøpe Ja, enig med det-. Les mer Her Geil rammen vil nok passe deg utmerket, den er billig samtidig som geil leverer kvalitet og livstidsgaranti. Lenke til kommentar
Dr. Panda Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg har ett ASUS A7N8X- DELUXE hovedkort.... hva er det som går/ ikke går sammen med dette? Alt av DDR1 ram går fint med det hk'et, men du kan jo ta en sjekk på asus sine hjemmesider der de sikkert har en oversikt over hvilke ram merker de har testet med kortet *Edit* Link Ei heller mager liste, men som sagt så vil det meste av ddr1 ram passe helt fint OK, sorry. Skal slenge opp alle specs. AMD ATHLON XP 3200 ASUS A7N8X - Deluxe Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro- 128 mb 1 stk Samsung Spinpoint 80 gb/7200 rpm/ 2mb cache 1 stk WD Caviar 120 gb/7200 rpm/ 8 mb cache Mer som burde være med? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har det hk selv og kjører fint med 512+256mb Twinmos Selv om ikke denne ramen er den beste! Ustabilt noe særlig over 203 FSB, standard timings på 2,9V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå