Gå til innhold

Nybegynner- spørsmål> Hvilken type minne?

Dr. Panda

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ca 1000 kr til rådighet, skal kjøpe 1 gb med RAM, og har veldig liten peiling på hva det er som duger. Derfor lurte jeg på om noen her kan komme med anbefalinger/ advarsler og eventuelt tips....

Nå veit jeg seff at det kommer an på bruken, og det er jo for det meste spilling som er aktuellt...

Vil disse kunne være noe?

På forhånd takk for all hjelp... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, timings er ikke de aller beste, men ellers så vil jeg si at det er veldig bra RAM fra GEiL. Har 4 minnemoduler fra GEiL selv, og de fønker veldig bra. RAM en er helt grei for 1215,- Var litt forbløffet over prisen egentlig. Kjøp med en gang FØR de får rettet prisen ;)

Lenke til kommentar
Vel, timings er ikke de aller beste, men ellers så vil jeg si at det er veldig bra RAM fra GEiL. Har 4 minnemoduler fra GEiL selv, og de fønker veldig bra. RAM en er helt grei for 1215,- Var litt forbløffet over prisen egentlig. Kjøp med en gang FØR de får rettet prisen ;)

Timings er en ganske overvurdert ytelsesfaktor :)

Ram har ettervert falt endel i pris så 1295kr for Geil Value er nok også helt riktig. TwinMos går jo for 1100kr omdagen (2x512MB).

Tror nok trådstarter vil bli fornøyd med de Geil brikkene så her er det bare å kjøpe :)

Lenke til kommentar

Kommer vel helst an på hvilke brikker som passer HK, men det er vel ikke det største problemet. Kjøp noen brikker med PC 3200 så blir du garantert fornøyd, jeg derimot elsker slike heldekkende heatspreadere slik som Geil rammen har, for å si det sånn har jeg bare slike rambrikker i dimmene mine :D

Lenke til kommentar
Jeg har ett ASUS A7N8X- DELUXE hovedkort.... hva er det som går/ ikke går sammen med dette?

Alt av DDR1 ram går fint med det hk'et, men du kan jo ta en sjekk på asus sine hjemmesider der de sikkert har en oversikt over hvilke ram merker de har testet med kortet

*Edit*

Link

Ei heller mager liste, men som sagt så vil det meste av ddr1 ram passe helt fint

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Timings er en ganske overvurdert ytelsesfaktor :)

Ram har ettervert falt endel i pris så 1295kr for Geil Value er nok også helt riktig. TwinMos går jo for 1100kr omdagen (2x512MB).

Tror nok trådstarter vil bli fornøyd med de Geil brikkene så her er det bare å kjøpe :)

Ja, enig med det-. Les mer Her

Geil rammen vil nok passe deg utmerket, den er billig samtidig som geil leverer kvalitet og livstidsgaranti. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har ett ASUS A7N8X- DELUXE hovedkort.... hva er det som går/ ikke går sammen med dette?

Alt av DDR1 ram går fint med det hk'et, men du kan jo ta en sjekk på asus sine hjemmesider der de sikkert har en oversikt over hvilke ram merker de har testet med kortet

*Edit*

Link

Ei heller mager liste, men som sagt så vil det meste av ddr1 ram passe helt fint

OK, sorry. Skal slenge opp alle specs.

AMD ATHLON XP 3200

ASUS A7N8X - Deluxe

Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro- 128 mb

1 stk Samsung Spinpoint 80 gb/7200 rpm/ 2mb cache

1 stk WD Caviar 120 gb/7200 rpm/ 8 mb cache

Mer som burde være med? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...