Bluebeans Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg var på en av "dødstrendene" på Phuket for nøyaktig to år siden. Og faren min er på vei til Phuket for dagbladet. Er veldig variert kvalitet på bygningene der for å si det sånn, og alt ligger veldig lavt og flatt. Tragisk... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 OMG! Hørte på nyhetene nå at det er 800 nordmenn som ikke har gitt lyd fra seg... Dette bringer ting nærmere enn men først trodde... Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Forbidden You don't have permission to access /download/tsunamiphuket.wmv on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Denne funker da fint: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/27/418679.html PS! Det Beste klippet hittil. Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Det er liksom ikke snakk om tidevann! for de som ikke skjønte det, dette er før og etter bilde 1104228141.42103 Endret 28. desember 2004 av chil Lenke til kommentar
tbend Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det dær er ikke mye før/etter bilde.... Se på taket på huset Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 To "før" bilder. Begge bildene er tatt fra byen i videoen. Se for deg en temmelig høy bølge fyke inn over den stranda der. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Bølga var visst 20 meter høy enkelte steder... Og flere kilometer lang... Endret 28. desember 2004 av L4r5 Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 For dere som ikke får linker til å funke...prøv å åpne dem med IE!..funket ikke med firefox hos meg næij! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 To "før" bilder.Begge bildene er tatt fra byen i videoen. Se for deg en temmelig høy bølge fyke inn over den stranda der. Der har jeg vært. Syke greier. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Var det noen som la merke til VG avisen som lo på bordet der? :!: Ja, og det ga meg en idé. http://skroting.net/flom.wmv (936 kb) Lenke til kommentar
Algron Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Var det noen som la merke til VG avisen som lo på bordet der? :!: Ja, og det ga meg en idé. http://skroting.net/flom.wmv (936 kb) Litt dårlig gjort å tulle om slikt, men den var bra Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Okay. Dette var fælt å se på. De to gamle menneskene som blir slengt av gårde, f.eks. Da jeg så de første bildene av bølgen synes jeg det var rart at en så "liten" bølge kunne gjøre så store skader, men etter å ha sett dette skjønner jeg. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Når jeg fikk høre om bølgene lastet jeg øyeblikkelig ned en 4-5 videoer av bølgene for å se hvor massive de var. Nå har jeg akuratt sett de og det er stygt og si det, men jeg ble faktisk ganske skuffet. Dette var jo ikke monster bølger. De var litt større enn vanlige bølger, men ikke noe særlig mer enn det. Med mindre det lå titusenvis av turister på små egensnekrede plastikflåter direkte over jordskelvsområdet så har jeg null forståelse for at så mange har dødd. Jeg fatter det rett og slett ikke. Hadde noen sagt at det døde en 10-20 stykker hvor av 90% var pensjonister og/eller barn under 5 år så hadde jeg skønt det. Som sakt: Jeg mener ikke dette slemt på noen måte og jeg kondolerer til alle som har mister venner/kjente. Endret 28. desember 2004 av Skurupu Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det ikke bølgehøyden men lengden og farten som dreper... Sagt det før og sa det igjen... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Først nå skjønner jeg hvorfor så mange kan ha omkommet! Har bare sett bilder/filmer som har vært 100meter unna og slikt, det der var rett og slett ille. Følte skrekken sammen med kameramannen. Ihvertfall ille å se de to mennene som ble tatt av bølgen fullstendig enig Lenke til kommentar
neon king Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Når jeg fikk høre om bølgene lastet jeg øyeblikkelig ned en 4-5 videoer av bølgene for å se hvor massive de var. Nå har jeg akuratt sett de og det er stygt og si det, men jeg ble faktisk ganske skuffet. Dette var jo ikke monster bølger. De var litt større enn vanlige bølger, men ikke noe særlig mer enn det. Med mindre det lå titusenvis av turister på små egensnekrede plastikflåter direkte over jordskelvsområdet så har jeg null forståelse for at så mange har dødd. Jeg fatter det rett og slett ikke. Hadde noen sagt at det døde en 10-20 stykker hvor av 90% var pensjonister og/eller barn under 5 år så hadde jeg skønt det. Som sakt: Jeg mener ikke dette slemt på noen måte og jeg kondolerer til alle som har mister venner/kjente. tenk på de som var på øyene!! og tenk på hvordan de øyene ser ut!! ble egentlig også skuffet over at den ikke var høyere. hade innbilt meg at den va sinnsyk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå