Gå til innhold

Problemer, "flate" CRT skjermer?

Anbefalte innlegg

Har en Compaq P900 skjerm som jeg har litt problemer med. For det første virker det som om skjermbildet buler litt innover. Dette kan muligens skyldes at de har formet skjermen slik at glasset virker som en linse som får skjermbildet til å virke flatt. Så kanskje det skal være slik. For det andre får jeg "speiling" hvor du får en skygge av mørke områder på skjermen når det går over i hvitt i scanneretningen. Noen som har slike problemer? Hadde ikke slikt pes med den gamle "runde" 17" skjermen min, den hadde også mer intense farger og virket ikke så blass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette gjelder deg, men da jeg fikk LCD skjerm for 2 uker siden, så synes også jeg at det var uvant og følte det som at glasset gikk innover på midten. Dette var bare et synsbedrag, fordi jeg var så vant til en CRT med rundt billedrør.

Nå, etter snart 2 uker har jeg blitt vant til det og når jeg ser på den gamle CRT skjermen min nå, virker den jo nesten så rund som en diskokule :razz:

Lenke til kommentar

Nei ingen høytalere o.l objekter som kan gi forstyrrelser i nærheten av skjermen. Har også sjekket signalkabelen som er plugget rett i skjermkortet uten noen forlengninger o.l som kan gjøre den sårbar for forstyrrelser og den ligger helt fritt på gulvet uten å være i nærheten av transformatorer o.l.

Det går ikke å justere geometrien når det er de horisontale kantene som buler innover. Og deformasjonen i øverste høyre hjørne går ihvertfall ikke å justere via skjermen. Mulig det går hvis man manuelt flytter på avbøynings magnetene, men da må man jo skru fra hverandre hele skjermen.

47110-p900.gif

[ Denne Melding var redigert av: Shroomer på 2002-06-07 15:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...