CrackaBoi Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg har nå hatt disker fra IBM, Western Digital og Maxtor. Har måttet bytte en disk fra både WD og IBM, og nå kommer jaggu Maxtorn med skrapelyder måsså, selv om den har blitt meget godt kjølt helt siden jeg fikk den (i motsetning til de andre). Det er forøvrig kun 7200rpm disker jeg snakker om. Noen som har samme erfaringer? Noen som har noen tips til harddiskbruk, eller er det bare teknologien som ikke er bra nok? Hvilke disker har lavest feilprosent? Takker for innlegg, svar og synspunkter? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 UFF. nå holder WD'en min på å lage pipelyder... :sad: I sted hørte jeg svak pipelyd hver gang jeg trykket inn taster på keyboardet! hvis jeg holdt inne knapper, holdt pipingen på helt til jeg slapp knappen! Tror det har noe med at den leste fra disken når jeg trykte på knapper. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 har opplevd det samme,men det er en stund siden nå,ja og eg synes alle klager på ibm,ibm diskene er bra de. Kjetil Lenke til kommentar
sirius Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg har sett mange HD'er ta kvelden for tidlig på grunn av at maskinen har stått på ustøtt underlag. En lite påaktet ting er at hurtigående vifter kan skape vibrasjoner i kabinettet som er lite heldig for HD. Å henge HD opp i strikk kan være en god ide. IBM har som kjent høy feilrate, ellers er det ikke store forskjeller. En av de bedre er Seagate. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 23:47, Kjetil Lura skrev:har opplevd det samme,men det er en stund siden nå,ja og eg synes alle klager på ibm,ibm diskene er bra de.Kjetil Noen er mer heldige enn andre. Bortsett fra en Seagate som var DOA har jeg aldri hatt harddiskproblemer med noen av mine disker (har kun brukt Western Digital). Du skriver at IBM er bra... og de VAR bra for 3-4 år siden, men de diskene som er produsert de siste 2 årene eller noe har masse feil, og IBM innrømmer selv at diskene har for høy feilprosent. Det er noe galt når enkelte personer har byttet sin IBM disk 3-4 ganger det siste året. Og det skjer med for mange til at det kan være eierens feil, og det skjer jo nesten bare med IBM disker også til tross for at WD nå selger like mange disker som det IBM gjør. Litt ekstrainfo : Jeg har hatt PC sidn 1993 og hatt 5 forskjellige WD, alle de har jeg brukt til de ble gamle og for små til å gjøre særlig nytte for seg. Nå har jeg en 40GB og en 80GB disk. 80GB'en er lynkjapp og stillegående. [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-06-07 08:55 ] Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå