Gå til innhold

PC deler. STORT PSU valg PROBLEM!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du fremdeles er interessert i vifteløs strømforsyning, så kan jeg nevne min egen erfaring med Yesico 350W

Jeg har et luftkjølt system, Antec Sonata kabinett. Jeg hadde samme system en periode før jeg byttet PSU, og etter byttet målte jeg ingen endring i CPU-temperatur. Jeg har ingen sensorer for lufttemp, så dette blir neppe verdens mest nøyaktige måling. Det er klart at PSU nødvendigvis må ha en viss påvirkning på kabinetttemperaturen, men spesielt merkbar kunne den neppe være. CPU sitter hos meg rett under PSU, med HSF vendt mot kabinettviften. Med god luftflyt tviler jeg på at vifteløs PSU har særlig innvirkning på kassetemp, kabinettvifte sitter i de fleste kabinetter rett under PSU, og varmen som avgis går rett ut.

Ytelsesmessig holder denne 350Watteren i massevis til meg, men jeg har ikke verdens mest strømslukende system heller... Les omtale av Yesico 420W-utgaven her. Den får god kritikk og takler en temmelig heftig overklokket P4 Prescott ;-)

Jeg vil dog advare mot bruk av vifteløs PSU i vannkjølte systemer med lite eller ingen kabinettkjøling. Hos meg er eneste kabinettkjøling en 19dB 12cm Papst, nedjustert til 5V~. Et lys bak på PSU lyser når PSU blir i varmeste laget. Jeg justerer opp kabinettviften til 12V når jeg spiller, og ser dermed aldri noe til varselslampen. Lampen lyser når PSU når en interntemperatur på 60c, så lenge man holder seg under denne temp burde alt være i skjønneste orden (og eventuell defekt vil gå på garantien).

En trygg anbefaling av Yesico vifteløs PSU fra meg (forutsatt at man har litt erfaring med PC).

Lenke til kommentar

D holder sikkert, så lenge du ikke skal kjøre 6800 ultra i SLI så holder gode 350W`ere til et enkelt 6800 ultra kort.

Når d gjelder Thermaltake vs OCZ ville jeg valgt OCZ. Greitt å ha litt krefter og gå på også støtter den BTX standarden.

Lenke til kommentar
er ikke 18 amp nok?

Jo det holder i massevis, og du klarer deg med en 350-400W fra F/S med 120cm vifte. Det meste av PSU'er fra F/S, OCZ. Tagan, Antec, Enermax osv vil uanstt bli overdøvet av skjermkort, cpu, kabinettvifter. Når det gjelder forholdet pris/ytelse/lyd så er F/S utentvil bortimot det beste valget., det er en sikker vinner til en god pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...