tttomme Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ok, dette power-supply'et er dyrt men da får du et støyløst PSU også: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=24350 Lenke til kommentar
thoering Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Om du fremdeles er interessert i vifteløs strømforsyning, så kan jeg nevne min egen erfaring med Yesico 350W Jeg har et luftkjølt system, Antec Sonata kabinett. Jeg hadde samme system en periode før jeg byttet PSU, og etter byttet målte jeg ingen endring i CPU-temperatur. Jeg har ingen sensorer for lufttemp, så dette blir neppe verdens mest nøyaktige måling. Det er klart at PSU nødvendigvis må ha en viss påvirkning på kabinetttemperaturen, men spesielt merkbar kunne den neppe være. CPU sitter hos meg rett under PSU, med HSF vendt mot kabinettviften. Med god luftflyt tviler jeg på at vifteløs PSU har særlig innvirkning på kassetemp, kabinettvifte sitter i de fleste kabinetter rett under PSU, og varmen som avgis går rett ut. Ytelsesmessig holder denne 350Watteren i massevis til meg, men jeg har ikke verdens mest strømslukende system heller... Les omtale av Yesico 420W-utgaven her. Den får god kritikk og takler en temmelig heftig overklokket P4 Prescott ;-) Jeg vil dog advare mot bruk av vifteløs PSU i vannkjølte systemer med lite eller ingen kabinettkjøling. Hos meg er eneste kabinettkjøling en 19dB 12cm Papst, nedjustert til 5V~. Et lys bak på PSU lyser når PSU blir i varmeste laget. Jeg justerer opp kabinettviften til 12V når jeg spiller, og ser dermed aldri noe til varselslampen. Lampen lyser når PSU når en interntemperatur på 60c, så lenge man holder seg under denne temp burde alt være i skjønneste orden (og eventuell defekt vil gå på garantien). En trygg anbefaling av Yesico vifteløs PSU fra meg (forutsatt at man har litt erfaring med PC). Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 bare slik det er sagt. jeg er ute etter noe som er større enn 350 watt. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2612 hva med denne. er ikke det en rimelig grei psu? Lenke til kommentar
Ragz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 OCZ PowerStream strømforsyning 420W er mye bedre, kjøp den hvis du har plass til den. OCZ har 30A på 12V den du linka til har bare 18A på 12V. Er du redd for at 23DB blir for mye støy får du heller kjøpe en dyrere SilenX. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 er ikke 18 amp nok? Lenke til kommentar
Ragz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 D holder sikkert, så lenge du ikke skal kjøre 6800 ultra i SLI så holder gode 350W`ere til et enkelt 6800 ultra kort. Når d gjelder Thermaltake vs OCZ ville jeg valgt OCZ. Greitt å ha litt krefter og gå på også støtter den BTX standarden. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 er ikke 18 amp nok? Jo det holder i massevis, og du klarer deg med en 350-400W fra F/S med 120cm vifte. Det meste av PSU'er fra F/S, OCZ. Tagan, Antec, Enermax osv vil uanstt bli overdøvet av skjermkort, cpu, kabinettvifter. Når det gjelder forholdet pris/ytelse/lyd så er F/S utentvil bortimot det beste valget., det er en sikker vinner til en god pris Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 javel da kjøper jeg F/S 400w. takk for hjelpe allemann! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå