netbrain Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Heisann. jeg har blitt drittlei pcen jeg har nå og jeg vil svi av noko penger (max 6000,- men vil prøve å klemme det ned til 5000,-) det jeg har nuh av vesentlige deler er: ati radeon 9600 pro amd thoroughbred 2600+ msi kt6-delta fis2r 350watt strømforsyning disse delene er det jeg vil oppgradere. jeg, som mange andre slo til på juletilbudet hos psdata av vannkjøling for 400,-kr så det venter jeg av posten. det jeg har funnet ut er at jeg vil ha en støyløs maskin. Jeg er ganske lei deb støyen jeg har fra en Jet-6 vifte. det jeg har funnet fram til nå er: (socket 775) p4 3ghz 1024 cache geforce 6600gt skjermkort Asus P5GD1 Hovedkort så har vi det jeg sliter med. strømforsyning. jeg har sett bare på støyløse strømforsyninger, de med vifte interreserer meg ikke noe særlig. thermal take sin 350 w fanless psu er jo veldig grei, jeg ville sagt den var rimelig. og den gir gode resultater. problemet her er at 350 er kanskje ikke nok til fremtiden/nåtiden av pc deler jeg har. og jeg frykter den vil ikke vare så lenge jeg vil ha den til. så da fant jeg ut at jeg trengte en litt større psu. da kom jeg frem til Yesico FL-420ATX Fanless. den smeltet jeg rett og slett for med en gang. den er kompakt, den har gode resultater. DEN SER FIN UT! og ikke minst så gir den hele 420 watt!!! det vil være nok for både nåtid og fremtid i massevis. saken her er at den koster så mye som over 1800,- hjelp!!! det er dyrere enn skjermkortet!!! så er det noen som vet om andre alternativer til enten psuen eller noen av de andre delene eller bare har noen gode råd/kommentarer å gi meg? mvh Kim. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har ingen personlig erfaring, men stiller meg skeptisk til vifteløse PSUer (Yessico). Disse blir vel ikke så veldig kaldere enn andre PSUer, så jeg ser for meg en varm metallklump som varmer opp hele kabinettet, siden den ikke har noen vifter for å få ventilert ut varmen. Men noe mye viktigere er om hovedkortet du har sett deg ut har 24-pins ATX-kontakt. Mange(/alle?) hovedkort på LGA 775 har dette, og det er kjipt å måtte etterbestille et 20-24-pins adapter om du ikke var klar over det. Tagan 480W: Grei nok pris, masse kraft, nokså stille av seg, 24-pins, fått god omtale Fortron/Source 350W Special Edition: Noe mindre oppgitt effekt, men doble 12v-kanaler (for "økt stabilitet"), 24-pins, 12cm vifte, sannsynligvis støysvak, men kanskje noe svak. OCZ 420/470/520/600W: Alt fra 1000,- til over 2000,- tror jeg. Masse kraft, relativt støysvake, skinner som en nypolert barnerumpe (om det er et pluss), 24-pins, høy kvalitet. Tagan har vel forresten også en 420W-modell jeg hadde prioritert om budsjettet ditt er litt knapt. Lenke til kommentar
Ragz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du kan jo ta en titt på SilenX 400w Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Du kan jo ta en titt på SilenX 400w kor kan en få tak i den hen? Lenke til kommentar
Skello Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 www.vendur.no som Ragz linket til. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har selv hatt en mist 350w psu før med 12cm vifte. Den laga så lite støy som 19db, du er ikke lur om du går for vifteløs psu. Leste en test der de over lang tids belastning blei så varm at de kobla ut. Og de varmer opp resten av pcen. Blir jo nesten som en varmovn på x antall 100watt. Uansett så er IKKE vannkjøling helt støyfritt, er fortsatt en 12cm vifte på radiatoren som kjøler ned vannet, og den lager jo lyd. Men 12cm vifter er ikke så hissige som 80mm og mindre vifter og flytter mye luft. Så gå for en silent psu med 12 cm vifte. Lenke til kommentar
horebore Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 alternativt kjøpe en vanlig, god strømforsyning og bytte ut vifte med en silenx type 11db eller.no Lenke til kommentar
^2mMy^ Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 jeg kan godt anbefale tagan 480... viftene går så vidt rundt 0 lyd fra den... tror disken/r bråker mer enn den psu'en og en 12cm vifte.. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 uff. ja. jeg må tenke videre på det. får sjekke webshops rundt omkring for en god psu som jeg kan bytte vifte på. Lenke til kommentar
sw1tched Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Men noe mye viktigere er om hovedkortet du har sett deg ut har 24-pins ATX-kontakt. Mange(/alle?) hovedkort på LGA 775 har dette, og det er kjipt å måtte etterbestille et 20-24-pins adapter om du ikke var klar over det. Ikke noe problem.. Bare å plugge 20-pins pluggen rett i hovedkortet uten noe adapter og la de 4 resterende hullene være åpne Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ATTRUE380P Tror du får problemer med å slå pris/ytelse på denne. THG testet sitt eksemplar til å yte hele 100W over det den lover. Angrer på at jeg solgte min... -KJ Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...F2-974279AB3429 dette er da min foreløpige liste. har klart å presse det ned til under 5000,- YEHAW!! hehe.. men uansett.. noen for og i mot argumenter for psu eller andre deler? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har dårlige erfaringer med NorthQ PSUer. Legg i litt mer og gå for en F/S. Da har du en PSU som garantert virker, noe som ikke kan sies om NorthQ. -KJ Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) hva mener du med F/S?. og akkuratt hva er den dårlige erfaringen?.. det er mange på komplett som gir strålende annmeldelser. Endret 28. desember 2004 av netbrain Lenke til kommentar
Ragz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 F/S = Fortron/Source, et merke de har på komplett NorthQ`en har negativ erfaring på hw.no resten er positive Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 hva mener du med F/S?. og akkuratt hva er den dårlige erfaringen?.. det er mange på komplett som gir strålende annmeldelser. Den negative erfaringen jeg har med NorthQ er at den ikke holder det den lover ytelsesmessig. Når dette er sagt så har jeg bare testet to enheter, så jeg har nok ikke erfaring nok til å snakke for hele produktspekteret deres. Men jeg mener å ha lest en test av den 400W PSUen der den bare klarte å levere litt over 300W. Det er for dårlig. -KJ Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 det har du rett i. Lenke til kommentar
mylife Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Heisann. Har liten erfaring med vifteløs PSU. Jeg her per idag Tagan 480 som jeg ser flere andre har nevnt her. Det er ikke mye støy det lager. I db vet jeg ikke, men når maskinen står idle går ikke vifta på den engang. Det er et valg du ikke vil angre på om du velger denne. Lykke til Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 hvor går det ann å få kjøpt den? Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 for hvis det var denne: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33893 så så ikke den så stillegåendes ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå